تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۳۶۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورشکستگی واحدهای مرغداری در سایه بی‌توجهی!
عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور گفت: صنعت مرغداری کشور به دلیل بی‌توجهی‌ها ورشکست شده است.

امیرحسین زمانی‌راد عنوان‌کرد: اگر مسوؤلین کشوری چاره‌ای برای بهبود وضعیت تولید مرغ نیاندیشند فاجعه‌ای غیرقابل جبران در این صنعت اتفاق می‌افتد که نتیجه‌اش تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای مرغداری است.

وی افزود: صنعت مرغ بخش زیادی از پروتئین کشور را تأمین می‌کند و اگر از چرخه تولید خارج شود عواقب جبران‌ناپذیری برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان درپی دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور تصریح‌کرد: در سال‌های اخیر با تلاش تولیدکنندگان تعداد زیادی واحد مرغداری وارد چرخه تولید شد که نتیجه آن تولید زیاد مرغ و تأمین نیاز بازار داخلی بود اما متأسفانه عرضه تولیدات واحدهای مرغداری به دلیل بی‌توجهی و عدم تنظیم و هماهنگی تولید با بازار و واردات بی‌رویه و اشباع بازار مصرف، با کندی مواجه شد، به طوری که هم‌اکنون هر کیلوگرم مرغ با بیش از هزار تومان زیر قیمت تمام شده، در بازار عرضه می‌شود و در این میان تولیدکنندگان متضرر شده‌اند.

زمانی‌راد اظهارکرد: با توجه به شرایط موجود، به‌زودی تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ از چرخه تولید خارج می‌شوند که این امر در آینده به تولید و مصرف‌کنندگان ضربه اقتصادی وارد می‌کند.

وی بیان‌کرد: رکود کنونی در صنعت مرغ در طول تاریخ تولید بی‌سابقه است و از دولت انتظار داریم در اسرع وقت فکری به حال این صنعت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار