تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۳۶۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خدمات‌رسانی به عشایر تا پایان دوره کوچ
مدیرکل عشایر خوزستان گفت: خدمات‌رسانی به عشایری که از استان‌های هم‌جوار در شمال استان مستقر شده‌اند تا پایان دوره کوچ ادامه دارد.

علیرحم کریمی عنوان‌کرد: خوزستان از استان‌های قشلاقی است که علاوه بر عشایر بومی خود، عشایر 7 استان هم‌جوار قشلاق خود را در این استان سپری می‌کنند.

وی افزود: مهمترین نیازهای عشایر آب شرب انسانی و دامی است. در این بخش اقدامات خوبی انجام شده و در حال حاضر روزانه 625 هزار لیتر آب توسط 50 دستگاه تانکر، تراکتور و وانت در اختیار عشایر کوچنده قرار می‌گیرد.

مدیرکل عشایر خوزستان تصریح‌کرد: تأمین علوفه دامی، ارائه خدمات زیربنایی مانند مرمت جاده‌ها و تأمین سوخت فسیلی از نیازهای دیگر عشایر است. تاکنون 3 هزار تن علوفه دامی خریداری شده که بخشی از آن بین عشایر توزیع می‌شود و مابقی ذخیره‌سازی شده تا در صورت نیاز در اختیار آنان قرار گیرد.

کریمی اظهارکرد: از سوی دیگر خدمات بهداشتی، درمانی و دامپزشکی نیز توسط ادارات بهداشت و دامپزشکی شهرستان‌ها به عشایر ارائه می‌شود. همچنین خدمات امنیتی از موارد مهم دیگری است که از طریق مراجع انتظامی استان فراهم شده، به طوری که تاکنون مشکلی در امنیت عشایر گزارش نشده است.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر 23 هزار خانوار عشایر خوزستانی، هر سال 6 هزار خانوار عشایری از استان‌های همجوار شامل استان‌های همدان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگلویه و بویراحمد وارد خوزستان می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار