تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط حضور سرمایه‌گذاران در خرمشهر مهیا می‌شود
فرماندار خرمشهر گفت: این شهرستان جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشور دارد و ما به عنوان نماینده دولت تمام تمهیدات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شهرستان را مهیا خواهیم کرد.

ولی‌الله حیاتی در نشست با تجار و سرمایه‌گذاران کشور ترکیه، اظهار داشت: خرمشهر دارای سابقه بلندمدت در تجارت بین‌المللی و دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی است. نام خرمشهر بر تارک تجارت بین‌الملل می‌درخشد.

وی تصریح‌کرد: خرمشهر دارای ظرفیت‌های استثنایی و پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری است. این شهرستان علاوه بر صنعت، در بخش کشاورزی و شیلات نیز دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و یکی از ضرورت‌های خرمشهر سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع فرآوری آبزیان و پرورش گل و گیاه است.

فرماندار خرمشهر بیان‌کرد: بندر خرمشهر تنها بندری است که از مرز زمینی، دریایی، و حمل و نقل دریایی، جاده‌ای و ریلی برخوردار است و به فرودگاه بین‌المللی دسترسی دارد. علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، خرمشهر دارای ذخایر بسیار عظیم نفتی است و وجود حوزه نفت و گاز اروندان از ظرفیت‌های استثنایی این شهرستان است.

حیاتی سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی نفت و پتروشیمی را خواستار شد و منطقه آزاد تجاری اروند را از دیگر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خرمشهر دانست.

وی ساحل کارون را مناسب‌ترین ظرفیت برای گردشگران دانست و با اشاره به تردد روزانه حدود 6 هزار نفر زائر و مسافر در خرمشهر، اظهارکرد: بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در زمینه مجتمع‌های اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی در شهرستان وجود دارد.

حیاتی با اشاره به بخش صنایع دریایی که دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی به خصوص در بخش صنایع کشتی‌سازی و تاسیسات جانبی آن است، بیان‌کرد: بندر خرمشهر مناسب‌ترین بندر برای ترانزیت و واردات کالا است و در این شهرستان تمام ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری مطمئن وجود دارد.

فرماندار خرمشهر از شهرک صنعتی این شهرستان به عنوان یکی‌دیگر از ظرفیت‌های ویژه نام برد که دارای زمین کافی برای واگذاری و ساخت کارخانه است.

وی یادآورشد: بخش‌خصوصی دارای جایگاه ویژه‌ای است و ما با تمام توان از سرمایه‌گذاری در خرمشهر حمایت همه‌جانبه خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار