تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۳۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوش منتظر کارشناسان یونسکو
فرماندار شهرستان شوش گفت: محوطه باستانی شوش آماده بازدید کارشناسان سازمان یونسکو در راستای ثبت جهانی این مجموعه تاریخی است.

رضا نجاتی در جلسه هماهنگی ثبت جهانی شوش با تقدیر از تعامل خوب مردم شوش و اقدامات دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی محوطه باستانی شوش افزود: به منظور فراهم کردن زمینه ثبت جهانی محوطه باستانی شوش از تمامی ظرفیت‌های موجود در منطقه استفاده شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان و ارزیابان سازمان یونسکو برای بازدید از محوطه باستانی شوش به عنوان مقدمه ثبت جهانی این اثر اواخر هفته جاری به شوش سفر می‌کنند.

نجاتی افزود: یکی از عوامل موثر رشد و توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان ثبت محوطه تاریخی شوش به عنوان یک اثر جهانی است.

گفتنی است در محوطه باستانی 400 هکتاری شوش آثار باستانی از دوره‌های مختلف تاریخ وجود دارد.

مرمت و ساماندهی محوطه باستانی شوش، هفت تپه و چغازنبیل از سال 1366 در قالب یک پروژه ملی آغاز و در سال 1382 با مجزا شدن هر یک از آنها در قالب سه پروژه ملی شوش، هفت تپه و چغازنبیل، عملیات مرمت، محوطه‌سازی و دیگر فعالیت‌های میراث فرهنگی به صورت جداگانه در این سه مکان آغاز شد.

شهر باستانی شوش یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار