تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۳۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
برخی خرافه ها باید از عزاداری ها منسوخ شود
امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی خرافه ها که بدعت هایی را در جامعه به جا گذاشته است باید از عزاداری ها و مراسم سوگواری امام حسین(ع) در خوزستان منسوخ شود.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده سه شنبه در همایش بزرگ سفیران حسینی متشکل از مسوولان و تشکل های مذهبی و عزاداری استان خوزستان در اهواز با تاکید بر اینکه عزاداری ها باید به شیوه های سنتی برگزار شود افزود: خوشبختانه خرافه ها و بدعت ها هرچند در خوزستان به حداقل رسیده ولی این حداقل ها هم نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر سال عزاداری ها ، سوگواری ها ، روضه خوانی ها و مجالس عزای امام حسین پررنگ و پرجوشش تر و مردمی تر برگزار می شود افزود: مراسم عزاداری ها نباید به گونه ای باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت کند.

این استاد حوزه های علمیه خوزستان در ادامه افزود: باید کمک و برنامه ریزی کرد تا از این مراسم ها و مجالس بهترین بهره را گرفت و مسایل خرافی و و بی اساس که ربطی به نهضت عاشورا ندارد به هیچ وجه در مجالس طرح نشود.

امام جمعه موقت اهواز برگزاری مجالس عزاداری و سخنرانی در ایام محرم وصفر را فرصتی بی نظیر برای آشنایی بیشتر جوانان و عموم مردم با اهداف قیام و نهضت عاشورا عنوان کرد.

در این همایش بر هماهنگی ، نظم و انضباط هیئات سوگواری و همکاری با نیروهای انتظامی برای برگزاری بهتر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) تاکید شد.

در این همایش اعلام شد حدود 10هزار هیات عزاداری ، سینه زنی و زنجیرزنی در استان خوزستان فعال است که هرسال بر تعداد آنان افزوده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار