تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۳۶۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
ساخت اردوگاههای اسکان آسیب دیدگان ناشی از حوادث
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اردوگاههایی به منظور اسکان اضطراری آسیب دیدگان ناشی از حوادث در استان در حال ساخت است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار می باشد.

دکتر علی خدادادی سه شنبه در حاشیه برگزاری تمرین دور میزی مدیریت مقابله با سیلاب در اثر تخریب احتمالی سد کارون سه به خبرنگاران گفت: این اردوگاهها در شهرهای اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان، شادگان و دشت آزادگان در حال ساخته شدن است و در جهت مقابله با آسیب ها مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: انبارهای مواد غذایی ما غنی از اقلام مورد نیاز است و این نشان می دهد جمعیت هلال احمر توانایی مقابله و مدیریت آسیب ها را دارد.

خدادادی تصریح کرد: همچنین این جمعیت نیازمند تقویت و به روز کردن تجهیزات مورد نیاز است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه آموزش مهمترین مقوله در مقابله با آسیب های طبیعی و غیر طبیعی است اظهارداشت: آموزش باید به صورت فراگیر و در سطوح مختلف انجام شود.

وی در این راستا به افزایش خود امدادی و هدایت افکار عمومی در آسیب های طبیعی و غیر طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع بعد از وقوع حادثه و آموزش خبرنگاران و رسانه ها، نقش مهمی در تثبیت افکار عمومی دارد.

خدادادی گفت: استحکام سازی و توجه به زیرساختهای منطقه نیز از جمله دیگر راهکارها برای مقابله با آسیب های ناشی از حوادث است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: همچنین باید افراد آسیب پذیر شامل سالمندان، کودکان و افراد نیازمند توجه را شناسایی کنیم چون این افراد در زمان بحران، نیازهای خاصی از جمله دارو، وسیله ایاب و ذهاب و مواد غذایی سالم را دارند.
:
:
:
آخرین اخبار