تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۳۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراق برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد
معاون پارلمانی وزیر نفت عراق گفت: برای همکاری مشترک آموزشی با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران آماده ایم.

دکتر عبدالهادی الحسانی عصر سه شنبه افزود: این همکاری ها می تواند در زمینه آموزش زبان انگلیسی، رایانه، فناوری و اطلاعات، مهندسی، استخراج نفت، برق و سایر موارد باشد.

وی انتقال تجارب علمی را اساسی ترین راه برای رسیدن به پیشرفت جوامع بشری و رفع نیاز آنها به اطلاعات و فناوری در زمینه های مختلف دانست و گفت: از سال 2003 تاکنون و از زمان سقوط نظام سلطه صدام، دوره های آموزشی مختلفی در لندن، عراق و بصره برگزار کردیم و این آمادگی را داریم که برای کسب تجربه های بیشتر با دیگر کشورها در زمینه های آموزش و تربیت نیروی کاری متخصص در شرکت نفت همکاری مشترک داشته باشیم.

معاون پارلمانی وزیر نفت عراق شرکت IOEC ایران را شرکتی با تجربه خواند و اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی مختلف توسط این شرکت در خرمشهر باعث فقر زدایی و رفع محرومیت از این شهرستان می شود و امتیازی بسیار مهم برای انتقال ارزش های کاری در جوامع مختلف اسلامی می باشد.

وی گفت: مردم عراق مانند ملت ایران اسلامی اراده و ایمانی قوی متکی به خدا و ائمه معصومین دارند و با خودباوری بر گرفته از ایثار و از خود گذشتگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در برابر ظلمان ایستاده اند و امید خدا بر باطل پیروز می شوند و داعش را ذلیل می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار