تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۳۷۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر ایذه:
کانال نیمه‌کاره دفع سیلاب ایذه خطرآفرین است
رئیس شورای شهر ایذه گفت: کانال نیمه‌کاره دفع سیلاب این شهر، فصل بارندگی باعث خسارت به شهروندان خواهد شد.

هدایت‌الله سلحشور امروز با پرداختن به موضوع کانال اصلی دفع سیلاب‌های سطحی شهر و نیمه‌کاره رها شدن آن در مناطق مسکونی ایذه اظهار داشت: این طرح شورای شهر قبلی بوده و همواره به اشتباه بودن این طرح تاکید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمان حضور فرماندار اسبق که در آغاز کار شورای‌شهر جدید بوده، از وی خواسته شد تا اعتبار این‌طرح را در قسمت‌های عمرانی و توسعه شهر تخصیص بخشد که موافقتی نشد و افزود: باید ابتدا کانال‌های دفع آب سطحی موجود را بازسازی و لایروبی می‌کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه ادامه داد: فرماندار وقت با اصرار به اجرای این پروژه به‌عنوان یک کار ضربتی در راستای احداث آن اقدام کرد، ولی متاسفانه این طرح در قسمت‌های آغازین خود، نیمه کاره رها شد.

این مسئول عنوان کرد: این موضوع در شهرستان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و علاوه بر چندین جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری در این زمینه، از طریق شهرداری نیز به مقامات استانی اطلاع‌رسانی شده است.

سلحشور افزود: این طرح نیمه‌کاره باعث شده که درهنگام بارندگی شدید در شهرستان، تعداد زیادی از محلات در خطر سیل قرار داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه برای رفع این مشکل نیاز به تصمیم‌گیری در سطح کلان و تامین بودجه است خاطرنشان کرد: این موضوع به‌طور کلی در دست شهرداری و شورای شهر نیست و نیاز به همکاری مراجع استانی است.

حدود دو سال از بروز آخرین سیلاب سطح شهر ایذه که منجر به خسارات شدید به قسمت‌های مختلف شهر شد می‌گذرد و بسته شدن خروجی آب راه‌های سطح شهر، ماندگارترین میراث برجای مانده از آن بوده است.

پس از رخ دادن این حادثه و بروز این مشکل، کادر قبلی شهرداری ایذه به فکر ساخت یک کانال کارشناسی نشده برای دفع آب‌های سطحی شد و این طرح هم به‌علت نبود بودجه در قسمت‌های اولیه خود و دقیقا در مسیر منتهی به یکی از محله های اصلی ایذه نیمه کاره رها شد.

بحث‌های شعاری تنها کار مسئولان اجرایی شهرداری در راستای لایروبی گل و لایی که باعث بسته شدن خروجی کانال‌ها شد بوده و پس از گذشت دو سال همواره این مشکل به جای خود برقرار است و امسال در صورت بارندگی شدید باید شاهد سیلابی دیگر در سطح شهر ایذه باشیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه ، سلحشور
:
:
:
آخرین اخبار