تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۳۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی با تاکید بر لزوم پرداخت حق پخش تلویزیونی
مردم از اختلاف بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال متضرر می‌شوند
یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال از سوی سازمان صداوسیما تاکید کرد و گفت که مردم از شرایط فعلی متضرر می‌شوند.

سیدهادی حسینی با اشاره به عدم پخش چند مسابقه فوتبال از طریق صداوسیما، اظهار کرد: این مردم هستند که از اختلاف بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال متضرر می‌شوند. البته این بدان معنا نیست که صداوسیما حقوق باشگاه‌ها را پرداخت نکند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق پخش تلویزیونی در همه دنیا جزو حقوق باشگاه‌هاست، افزود: در همه دنیا مرسوم است که شبکه‌های تلویزیونی حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال را پرداخت می‌کنند چرا که مسابقه فوتبال هم یک نوع تولید است و باید این تولید فروخته شود.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال برای فروش محصول تولیدی خود که همان مسابقات فوتبال است دو روش دارد؛ یکی فروش بلیط تماشاگران در ورزشگاه‌ها و یکی به کسانی که در خانه می‌نشینند و مسابقه فوتبال را از تلویویون می‌بینند. در کشورهای دیگر شبکه‌های تلویزیونی که مسابقات فوتبال را پخش می‌کنند یا کابلی و پولی هستند که در این صورت مردم هزینه تماشای فوتبال را پرداخت می‌کنند و یا دولتی هستند که در این موارد هم دولت حق پخش تلویزیونی را به فدراسیون‌ها پرداخت می‌کند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صداوسیما باید همانطور که حق پخش مسابقات فوتبال اروپا و مسابقات جهانی را پرداخت می‌کند مسابقات فوتبال داخلی را هم از فدراسیون فوتبال بخرد.

وی با اشاره به درآمدهای صداوسیما یادآور شد: پرداخت حق پخش تلویزیونی باید در هزینه‌کردهای صداوسیما پیش‌بینی شود. همان‌طور که وقتی یک فیلم یا سریال در تلویزیون ساخته می‌شود هزینه آن را صداوسیما پرداخت می‌کند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرمخاطب بودن مسابقات فوتبال و برنامه‌های ورزشی در تلویزیوین، اظهار کرد: صداوسیما باید بسته به مخاطب برنامه‌ریزی کند ضمن اینکه برنامه‌های ورزشی صداوسیما نیز از پردرآمدترین برنامه‌های تلویزیون هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: ما دلمان می‌خواهد درباره این موضوع لج‌بازی صورت نگیرد و نمی‌خواهیم که صداوسیما مسابقات فوتبال را پخش نکند اما قطعا حقوق باشگاه‌ها نیز باید رعایت شود زیرا دولت و مجلس پول باشگاه‌ها را قطع کرد‌ه‌اند و نمی‌شود حق پخش تلویزیونی هم به باشگاه‌ها تعلق نگیرد.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر ما می‌خواهیم فوتبال خوبی داشته باشیم و در دنیا مطرح شویم یکی از ملزوماتش پرداخت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار