تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رد شايعه اسيدپاشي در ديگر شهرها
چهره منتشر شده از فرد اسيدپاش در فضاي مجازي تنها به عنوان سرنخ‌ است
فرمانده نيروي انتظامي درخصوص انتشار تصويري از متهم احتمالي اسيدپاشي، گفت: با مشخصاتي که قربانيان و يا آنهايي که در معرض تهديد قرار گرفته بودند، از متهم تصويري ترسيم و تصوير نگاري کرده و آن را بررسي مي کنيم، اين عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه همايش پدافند غيرعامل، در جمع خبرنگاران ودر خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته در ناجادر راستايپدافند غيرعامل، اظهار داشت: خوشبختانه ما توانسته‌ايم ادبيات پدافند غيرعامل را در نيروي انتظامي در قالب فعاليت‌هاي خود بومي‌سازي کنيم براي مثال درپاسگاه‌هاي مرزي سعي کرديمبطوري غني سازي کنيم که در مواقع بحران کمترين آسيب به نيروها وارد شود.

وي ادامه داد: اين پاسگاه‌ها بايد ازنظر موقعيت،نقشه، مصالح و سيستم‌هاي هشدار‌دهنده ايمنيدر سطح بالاييباشند؛ همچنين در شهرها نيزاگر حوادث طبيعي و غيرطبيعي رخ داد نبايد کلانتري ما اولين جايي باشد کهامداد‌خواه باشد، بايد شرايطي وجود داشته باشد که اگر بحراني به وجود آمد اين واحد بتواندتوانمند بوده و اين مسئله به طور کامل متناسب با اولويت‌ها ما عملياتي شده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: البته برنامه هاي پدافنديما متناسب با اولويت ها است و در اينخصوص تهران را در اولويت قرار داده ايم؛ اگر سوخت و يا برق قطع شد و يا زلزله‌اي اتفاق افتاد ابزارهايي وجود داشته باشد که بتوانيم آمادگيخود را تضمين کنيم، لذا برنامه مفصلي انجام شده است البته همه اينها در ابتداي راه قرار دارد.

احمدي‌مقدمتأکيد کرد: درحوزه سايبري و ايمن‌سازي سامانه‌هاي وسيعي که در اختيار داريم و ايمني‌سازي در مقابل هکر‌ها و مشکلاتي که در سازمان‌ها به وجود خواهد آمد، تضمين بخش سوخت و انرژي دستگاه‌ها و حوزه‌هاي مختلف ديگر که شامل 50 عنوان مي‌شود و در نيروي انتظامياقداماتي صورت گرفته شده استو يا در ابتداي راه قرار داريم؛ پدافند غيرعامل خوشبختانه امروز به متن فعاليت‌هاي ما وارد شده است و گسترهمطلوبي در کشور پيدا کرده است.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص آخرين تحقيقات مرتبط با حوادث اسيد‌پاشي در اصفهان نيزگفت: همچنان در حال بررسي موضوع و سرنخ‌ها هستيم و هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي درباره دستگيري مظنوناني در خصوص اين حادثه افزود: اگر کسي دستگير شود و اعتراف کند و ما در اين باره به قطعيت برسيم حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومي اطلاع رساني مي کنيم؛ ممکن است ازهر کسي به موجب‌ ظن و گمان تحقيقاتي صورت بگيرد اما به معناي اين نيست که اين افراد عامل اسيدپاشي هستند.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص وقوع اسيدپاشي در شهرهاي ديگر از جمله تهران نيز گفت: ما در هيچشهر ديگري چنين حادثه‌اي نداشتيم، در تهران نيز يک نفر اقدام به تهديداتي در اين رابطه کرده بود که دستگير شد. متأسفانهافرادي با انگيزه شوخي، ماجراجويي، آزار و اذيت و آب به آسياب دشمن ريختن،خيال مي ‌کنند که مي‌توانند فضاي ناامني را در کشور ايجاد کنند.

اين مقام ارشد انتظاميادامه داد: ما حتيدر اصفهان حادثه‌اي داشتيم که خانمي ادعا کرده بود مورد اسيد‌پاشي قرار گرفته، اما پس از تحقيقات از وي مشخص شد، مايعشويندهتوسط اين فرد به روي خودش ريخته شدهاما اين خانمبراي جلب نظر ديگران و هياهو راه انداختن ادعاي اسيدپاشي کرده بود.اين مسئله انقدر پيچيده نيست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامني کنند.

احمدي‌مقدم گفت: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل خودداريم تا حادثه ديگري اتفاق نيفتد و با قوت نيز به دنبال کشف مسئله هستيم اما منتظريم تا پرونده به پايان خود برسد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره برخي آب‌پاشي‌ها در تهران که به قصد آزار و اذيت انجام مي‌شود نيز گفت: اين مسئله نيز در قالب همان بحث قرار مي‌گيرد که برخي با ايجاد هياهو به دنبال ايجاد ناامني در جامعه هستند.

فرماندهناجا در خصوص فراخوان تجمعات در واکنش به اسيدپاشي در اصفهان نيز گفت:هر تجمعي بايد با مجوز قانوني باشد وپليس به هيچ وجه اجازه تجمع غيرقانوني را نمي‌دهد البته تمام اين تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترويج فضاي ناامني در کشور هستند. خوشبختانه هيچکدام از اين فراخوان‌ها با اقبال چنداني روبرو نشده است.

فرماندهناجا در پاسخ به سوال خبرنگار پايگاه خبري پليس، درخصوص انتشار تصويري از متهم احتمالي اسيدپاشي، تصريح کرد: بامشخصاتي که قربانيان و يا آنهايي که در معرض تهديد قرار گرفته بودند،از متهم تصويري ترسيم و تصوير نگاري کرده و آن را بررسي مي کنيم. اين عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌هستند و ما فعلا نمي‌توانيم در اينخصوصمطلبي را قطعياعلام کنيمچرا که متهم در همه جا با چهره باز ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.

فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با تلاش براي ايجاد ناامني در مناطق شرقي کشور نيزگفت: ما چيز جديدي در آنجا نداريم و حرف ها همان حرفهاي گذشته است. در اعترافات گروهک ريگي ديديد که به کدام سازمان‌ها و دستگاه‌هاي خارجي متصل هستند و ماموريت مي‌گيرند، گروه جيش‌الظلم نيز بازسازي شده همان گروهک سابق است و تلاش دشمن اين است که فضا را به سمتي ببرد که کشورايران را که درمنطقه امن است ناامن جلوه دهد، زيرا جمهوري اسلامي ايران مورد حسد است و نمي‌خواهند اين شرايط ادامه پيدا کند لذا اقدامات کوچکي را اين گروه در مناطق مرزي انجام مي‌دهند که با بزرگنمايي زياد روبرو مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي درخصوص تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي و تأخير برگزاريآن نيز گفت: جلسه اين گروه قرار بود تشکيل شود اما ظاهرابه دليل عدم آمادگيدستور کار، لغو شد اما کارگروه‌هاي اين شورا و دبيرخانه در حال فعاليت هستند و حتي يکي از سران قوا نيز مي‌تواند به جاي رئيس‌جمهور آن را تشکيل دهد.
:
:
:
آخرین اخبار