تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۳۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمارت:
مدیریت نکردن پدافند غیرعامل خسارات زیان باری به وجود می آورد
مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان گفت: تهدیدات در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره ممکن است هر کشوری را دچار مشکل کند و چنانچه پدافند غیرعامل در کشور مدیریت نشود خسارات زیان باری گریبان گیر کشور می شود.

عبدالکریم آمارت پیش از ظهر امروز در سمینار آموزشی پدافند غیر عامل اظهار کرد: از ابتدای خلقت بشر، مقابله با مخاطراتی که موقعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را تهدید می کرد وجود داشته و این تهدیدات با توجه به ویژگی های هر مقطع متفاوت بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع از خود در برابر تهدیدات در طول تاریخ وجود داشته است، عنوان کرد: بشر از ابتدای خلقت با اسکان در غارها و بعد از آن استفاده از معماری دفاعی در اماکن تحت اسکان در جهت دفاع و محافظت در برابر حوادث و تهدیدات ححرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر تهدیدات بسیار مخوف تر از گذشته است، تصریح کرد: در حال حاضر تهدیدات دشمن، نرم افزاری و ناملموس است که دامنه بسیار وسیعی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر سریع تکنولوژی و اینکه بسیاری از کارخانجات و سرویس دهندگان خدمات از نرم افزارهای مختلف و سرویس های جدید کنترلی استفاده می کنند؛ پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.

آرمات با اشاره به اینکه تهدیدات در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره ممکن است هر کشوری را دچار مشکل کند، بیان کرد: چنانچه پدافند غیرعامل در کشور مدیریت نشود خسارات زیان باری گریبان گیر ما می شود.

وی عنوان کرد: این کارگاه آموزشی راهی برای آشنایی با تهدیدات نرم افزاری و غیرملموس دشمنان است که امیدواریم با توجه به حساسیت استان و تهدیدات، پدافند غیرعامل را در لایه های اجتماع خود به وجود آوریم و به گونه ای مقابله کنیم که خسارات به حداقل برسد.

در این سمینار، یک کارگاه آموزشی با موضوع هانی پات یا ظرف عسل تشکیل شد که در رابطه با تله گذاری در فضای سایبری برای به دام انداختن نفوذ گران آموزش داده شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار