تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۳۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار اصفهان:
بازداشت 10 مظنون به اسیدپاشی
در تمام کشورهای جهان عمل ضدبشری اسیدپاشی اتفاق می افتد و براساس اعلام آمار منتشر شده سالیانه در آمریکا، اروپا و آسیا 1800 تا دو هزار مورد اسیدپاشی روی می دهد که 80 تا 85 درصد قربانیان آنها، خانم هستند.
استاندار اصفهان گفت: تاکنون 10 فرد مظنون در رابطه با حوادث اسیدپاشی استان شناسایی شده اند که پلیس درحال بازجویی از آنهاست.
 
رسول زرگرپور روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه شایعات زیادی درباره اسیدپاشی اصفهان منتشر شده، افزود: شکی نیست که این شایعات از سوی دشمنان نظام با هدف برهم زدن امنیت و آسایش مردم سازماندهی و مطرح شده، لذا دستگاه امنیتی و قضایی استان بشدت با شایعه سازی، شایعه پراکنی و جو سازی ها برخورد خواهند کرد.
 
وی با اشاره به اینکه آخرین مورد اسیدپاشی در 23 مهر ماه گذشته روی داد، تصریح کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی بخوبی توانسته اند آسایش و امنیت مردم اصفهان را تامین کنند.
 
زرگرپور اظهار کرد: دراین رابطه یک قرارگاه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت در نیروی انتظامی و ستادی نیز در دادگستری استان اصفهان برای پیگیری مسائل حقوقی این پرونده، تشکیل و فعال شده است.
 
وی، اسیدپاشی ها در اصفهان را بی ارتباط با مسئله حجاب دانست و گفت: پدر یکی از بانوان مجروح حادثه اسیدپاشی به مدت 40 ماه سابقه حضور در جبهه دارد و برادر وی نیز جانباز می باشد و این فرد از خانواده بسیار متدینی است.
 
زرگرپور افزود: در عیادتی که از وی داشتیم، خانواده وی عنوان کردند ما بیش از آنکه ناراحت وضعیت فرزند خود باشیم، از اینکه این موضوع را به بدحجابی وی نسبت داده اند ناراحتیم، زیرا وی محجبه است.
 
پس از اتفاقات اسیدپاشی در اصفهان طی پنج روز گذشته، دشمنان نظام و انقلاب در فضای مجازی مردم را به اعتصاب و تجمع ترغیب کردند اما مردم اصفهان با بی توجهی به این پیام ها، پاسخ مناسب و قاطعی به جوسازی های ضد انقلاب و طراحان این توطئه ها دادند.
 
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از 15 شهریور تا 23 مهر چهار مورد اسید پاشی در اصفهان گزارش شده، تصریح کرد: دو مجروح این حوادث در بیمارستان بستری و دو مصدوم دیگر نیز بصورت سراپایی درمان شدند.
 
وی به میزان سوختگی مجروحان اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: براساس اعلام منابع بیمارستانی، مورد آخر این اتفاق که در اصفهان بستری می باشد، خانمی به نام ' ا ' است که 12 درصد دچار سوختگی شده، اما خانم 'ج ' دیگر مصدوم این حادثه که درتهران بستری است بین 20 تا 26 درصد سوختگی دارد.
 
استاندار اصفهان توضیح داد: دو نفر دیگر که بصورت سراپایی درمان شده اند دچار سوختگی سطحی شده بودند که یکی از آنها نیز اعلام نکرده اسیدپاشی در کجا اتفاق افتاده است.
 
زرگرپور درعین حال تاکید کرد: نظام ما براساس قوانین اسلام و انسانیت پایه ریزی شده و حتی بروز یک مورد از اسیدپاشی عمدی در کشور به ویژه اصفهان درد آور است و قابل پذیرش نیست.
 
سالیانه در جهان 1800 تا دو هزار مورد اسیدپاشی درجهان اتفاق می افتد

 
استاندار اصفهان در ادامه، اسیدپاشی به افراد را عملی جنایت کارانه و ضدبشری دانست و افزود: در تمام کشورهای جهان عمل ضدبشری اسیدپاشی اتفاق می افتد و براساس اعلام آمار منتشر شده سالیانه در آمریکا، اروپا و آسیا 1800 تا دو هزار مورد اسیدپاشی روی می دهد که 80 تا 85 درصد قربانیان آنها، خانم هستند.
 
وی افزود: در ایران نیز برخی مواقع اسیدپاشی مشاهده شده که در برخی استان ها بیشتر و در برخی استان ها کمتر اتفاق افتاده است.
 
 144 مورد اسیدپاشی درانگلیس گزارش شده است
 
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به فرصت طلبی و بزرگنمایی حوادث اسیدپاشی اصفهان در رسانه های بیگانه به خصوص شبکه بی بی سی، تصریح کرد: براساس اعلام منابع رسمی انگلیس در سال 2011 تا 2012 میلادی 144 مورد اسیدپاشی در این کشور انجام شده که 80 درصد قربانیان آنها بانوان بودند.
 
وی برگزاری هرگونه تجمع در خصوص اعتراض یا حمایت از رخدادهای اجتماعی و سیاسی را مستلزم اخذ مجوز از دستگاههای مسوول دانست و افزود: در این راستا باید 10 روز قبل از برگزاری تجمع یا راهپیمایی مجوز آن از سوی فرمانداری صادر شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار