تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۳۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای خوزستان کاهش می‌یابد
معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از کاهش دمای استان در دو روز آینده خبر داد.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بررسی وضعیت نقشه‌های سینوپتیکی نشان می‌دهد، سامانه کم‌فشار به شکل ضعیف کماکان بر روی استان قرار گرفته و به تدریج سامانه پرفشار جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین این وضعیت از امشب، ریزش هوای سرد و تا دو روز آینده، افت دما را در استان در پی خواهد داشت.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان افزود: مجددا با تشکیل و تقویت سامانه کم‌ارتفاع لایه میانی جو، از دوشنبه تا سه شنبه شاهد ناپایداری‌هایی در نیمه شمالی، مرکز و دامنه زاگرس به شکل رگبارهای پراکنده، رعد و برق و ورزش باد خواهیم بود.

غلام‌پور اظهار کرد: بر همین اساس، آسمان خوزستان در 24 ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و در دامنه‌های زاگرس جنوبی با افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق و صبح با مه رقیق صبحگاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز اهواز به 33 درجه و کمینه دمای فردا صبح به 18 درجه سانتی‌گراد می رسد. در شبانه‌روز گذشته نیز شوش با 33 درجه و دهدز با 9 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: امروز و دیروز، هندیجان با 33.7 میلی متر بیشترین میزان بارندگی در استان را داشته است. همچنین میزان بارندگی در بهبهان 22.8 میلی‌متر، ایذه 19.9، دهدز 19.7، امیدیه 17.2، لالی 14.7، آغاجاری 13.3، گتوند و شوشتر 8.7، ماهشهر 7.9، رامهرمز 5.3، مسجدسلیمان 1.9، دزفول 1.8 و اهواز 1.3 میلی‌متر گزارش شده و آبادان نیز بارندگی نداشت.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار