تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۷۳۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناصری:
دانشگاه تربیت معلم در خوزستان ساختمان ندارد
رئیس اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال های آینده به دلیل نداشتن ساختمان دانشگاه تربیت معلم در این استان وضعیت بدی را در زمینه جذب نیروی انسانی پیدا می کنیم.

خلیل ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بحث تربیت اولین چیزی است که در سند تحول بنیادین مورد توجه ویژه قرار داده شده است. در زمینه تربیت سه محور اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شده که اولین محور آن واقعیت انسان و موقعیت آن در هستی و دومین محور نیز جایگاه شایسته آدمی در هستی است.

وی افزود: تمامی شاخص های آموزش و پرورش در سند توسعه استانی در نظر گرفته شده است. تربیت اجتماعی، زیستی، زیباشناختی، اقتصادی و مبانی برگرفته از قرآن کریم جزو مسائلی به شمار می رود که در تربیت دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: آموزش برای تحصیلات تکمیلی یا اشتغال در جامعه را باید در هدایت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار دهیم. اسناد بالادستی آموزش و پرورش خوزستان، سند چشم انداز برنامه سال 1404، سند تحول بنیادین و سند توسعه استانی است.

ناصری بیان کرد: یکی از شاخص های اولیه ما بررسی کمی و کیفی وضع موجود مولفه های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است. نیازسنجی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات در سند توسعه استان مد نظر قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: دانشگاه تربیت معلم خوزستان باید مورد بررسی قرار بگیرد و اگر در سال های آینده تمهیدات لازم را برای آن نداشته باشیم قطعا وضعیت بدی پیدا می کند.

رئیس اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سالانه 25 هزار پرسنل در کشور از دانشگاه تربیت معلم جذب می شود که امسال این تعداد به 12 هزار نفر کاهش پیدا کرده و سهمیه استان خوزستان نیز 750 نفر است. متاسفانه در سال های آینده به دلیل نداشتن ساختمان دانشگاه تربیت معلم وضعیت بدی را در زمینه جذب نیروی انسانی پیدا می کنیم.

ناصری ادامه داد: بررسی کمی و کیفی وضع موجود در آموزش و پرورش استثنایی و سوادآموزی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. در بخش آموزش و پرورش استثنایی تعداد 15 هزار دانش آموز داریم ولی ما به دلیل مشکلات فضا، تجهیزات و نیروی انسانی تنها می توانیم پنج هزار نفر ار جذب کنیم.

وی عنوان کرد: باید تحصیلات دانش آموزان و پرورش نیروی کار را به سمت و سوی بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی ببریم.

رئیس اداره برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: بررسی تهدیدها و فرصت های همسایگان داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت های تربیت بدنی، سلامت و آی. تی در سند توسعه استانی آموزش و پرورش خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

ناصری یادآور شد: به دلیل گرمای استان ساعات آموزشی ما کمتر از سایر استان های کشور است و متاسفانه برخی مواقع نیز به دلیل گرد و خاک تعطیلی مدارس باعث کاهش ساعت آموزشی بیشتر می شود.

وی در پایان گفت: تمرکز زدایی اختیارات به مدیرات مدارس و اقتصادی نمودن سرمایه گذاری در بخش آموزشی استان نیز در سند توسعه آموزش و پرورش استان مورد نظر قرار گرفته شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار