تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۷۴۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:
تصويب تامين آب 370 هزار هكتار از اراضي طرح در شوراي عالي آب
وزير جهادكشاورزي گفت: اجراي طرح 550 هزار هكتاري از ابتداي امسال مشروط به تامين آب مورد نياز توسط وزارت نيرو شد كه تاكنون منابع آبي 370 هزار هكتار از اراضي طرح در شوراي عالي آب تصويب شده و در اختيار مجري قرار گرفته است و با توجه به مصوبات شوراي عالي آب و توجه رييس​جمهور و وزارت نيرو به اين طرح، منابع آبي مابقي اراضي نيز تامين مي​شود.

محمود حجتي در حاشيه بازديد خود از كارگاه​هاي شركت جهاد نصر كه امروز، 15 آبان​ماه به همراه استاندار و تعدادي از مسئولان استاني انجام شد، در جمع خبرنگاران عنوان​كرد: اجراي طرح 550 هزار هكتاري با عنايت مقام معظم رهبري و پيگيري رييس​جمهور طي سفر سال​گذشته به خوزستان مورد توجه قرار گرفت و منابع مالي قابل قبولي براي اجراي آن اختصاص يافت.

وي افزود: تا اواخر آبان​ماه اجراي 370 هزار هكتار از اراضي طرح 550 هزار هكتاري به مناقصه گذاشته مي​شود. هم​اكنون منابع مالي كارگاه​هايي كه قرارداد داشته​اند اما با مشكل مالي مواجه بوده​اند، تامين شده است.

حجتيادامه ​داد: در حال حاضر حدود 50 كارگاه عملياتي تسطيح اراضي، زهكش زيرزميني و اجراي كانالت و ديگر زيرساخت​ها در خوزستان فعال هستند. همچنين 7 كارگاه پشتيبان كانالت​سازي در كنار اين كارگاه​ها مشغول به​كارند.

وزير جهادكشاورزي خاطرنشان​كرد: با توجه به روند اجراي اين طرح ماهانه 3500 تا 4000 هكتار از اراضي اجرا شده در اختيار كشاورزان قرار مي​گيرد و اميدواريم با تجهيز و فعال​سازي كارگاه​هاي ديگر، اين روند به 8 هزار هكتار در ماه برسد.

وي گفت: اجراي موفقيت​آميز طرح 550 هزار هكتاري افزايش توليدات كشاورزي، بالارفتن راندمان آب و در نهايت افزايش بهره​وري و ايجاد اشتغال در بخش كشاورزي را به​دنبال خواهد داشت.

حجتي بيان​كرد: با توجه به اين​كه آب مورد نياز كشت اراضي اين طرح توسط كانالت به كشاورزان تحويل داده مي​شود، راندمان استفاده از آب در اين اراضي تا 90 درصد افزايش مي​يابد و اين امر در صرفه​جويي منابع آبي تاثير به​سزايي دارد.

وزير جهادكشاورزي يادآورشد: بخش زيادي از اراضي تحت پوشش طرح 550 هزار هكتاري متعلق به كشاورزان است و بخش اندكي نيز مربوط به اراضي منابع​طبيعي است كه اين اراضي ملي با مقررات خاص و در چارچوب قانون مورد بهره​برداري قرار خواهند گرفت.

وزير جهادكشاورزي از تعدادي از كارگاه​هاي توليد كانالت و تسطيح اراضي شركت جهاد نصر در دشت​آزادگان بازديد كرد. وي همچنين صبح امروز از واحد صنعتي گاوميش​داري حميديه بازيد كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار