تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۷۴۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جذب دانشجو دختر در دانشگاه فرهنگيان ميسر نشد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته به دلیل کمبود فضا نتوانستیم در دانشگاه فرهنگیان دانشجوی دختر جذب کنیم.

محمد تقی زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز و مرکز آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) بهبهان اظهار کرد: جرج جرداق مسیحی یک کتاب در مورد امام علی (ع) نوشته و ضمن اینکه این کتاب به تعداد پنج میلیون به چاپ رسیده، خودش نیز آن را 180 بار مطالعه می کند و این بسیار تاسف بار است که برخی از مسلمانان حتی یک بار هم کتاب نهج البلاغه را مطالعه نکرده اند.

وی با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و سوگواری امام حسین (ع) گفت: اکنون بیش از هر زمانی نیازمند شناخت درباره مکتب، نهضت و انقلاب دینی حضرت محمد (ص) هستیم؛ همان نهضتی که کسانی مانند امام حسین (ع) در سایه آن پرورش یافته اند. در پس این شناخت و معرفت است که نهضت ها به خوبی پایدار و ماندگار مانده و همچنان انتقال یافته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: قدرت معنوی و فکری در آموزش و پرورش است. اگر امروز دانش آموزان خوبی داشته باشیم قطعا فردا نماینده، رئیس جمهور، فرماندار و به صورت کلی مسئولان بسیار خوبی خواهیم داشت. با وجود کارهای بسیار خوب و فراوانی که در حوزه آموزش و پرورش انجام شده اما هنوز هم آسیب ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که تلاش بیشتری را می طلبد.

تقی زاده خاطرنشان کرد: فصل اول آموزش و پرورش مهارت زندگی بر اساس مبانی فرهنگی و دینی است. اگر این فصل به خوبی به دانش آموزان آموزش داده شود در سایر زمینه ها مشکلی نداریم. دانش آموزان ما تنها متعلق به یک شهر و یا کشور نیستند بلکه آن ها متعلق به تمام دنیا هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید آنقدر دانا و آگاه باشند که فردا در رفتار جهانی و تولید علم جهانی موثر واقع شوند. دانش آموز در کنار نمره های 20 هر درس خود باید یک هویت دینی و ملی قوی نیز داشته باشد. دانش آموزان باید آنقدر دانا باشند که در رفتار و تولید علم جهانی تاثیر بگذارند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ارتباط با رتبه فعلی آموزش و پرورش این استان گفت: عوامل بازدارنده بسیاری در رتبه فعلی آموزش و پرورش خوزستان تاثیر گذار بوده و از جمله آن ها می توان به درگیری این استان در سه جنگ بین المللی اشاره کرد. با درگیری خوزستان در این جنگ ها قسمت اعظم زیرساخت های فکری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان آسیب دید.

تقی زاده عنوان کرد: چرا خوزستان نباید یک دانشگاه تربیت معلم در شان خودش داشته باشد. سال گذشته به دلیل کمبود فضا نتوانستیم در دانشگاه فرهنگیان دانشجوی دختر جذب کنیم. یک ملک را برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان پیش بینی کرده ایم که هزینه خرید آن تنها 15 میلیارد تومان است. آموزش و پرورش تنها متعلق به مسئولان آن نیست بلکه متعلق به تمام جامعه است و همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

* کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان برطرف می شود

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور از رفع کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و فضای دانشگاه فرهنگیان خوزستان خبر داد.

سید رسول حسینی در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز و مرکز آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) بهبهان اظهار کرد: امیدوارم پردیس فرهنگیان خوزستان قطب دانشگاه های فرهنگیان کشور شود. مراسم امروز نماد تغییر و تحول است. عصر امروز عصر تغییر و تحولات پرشتاب است. در حقیقت امروز عصر سرعت بالای تبادل اطلاعات است.

وی افزود: اگر توانمند باشیم؛ تغییر یک فرصت و در غیر این صورت ضرر و زیان است. مطالبات دانشجویان به جا بوده و باید محقق شوند. دانشجو معلمان ما باهوش، با ذکاوت و در عین حال بسیار منطقی هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان یک حق و حقوق نوشته و نانوشته و به معنای دیگر عمومی و خاص دارند و ما نمی توانیم به بهانه های مختلف این حق و حقوق را محقق نکنیم.

حسینی در ارتباط با آزادی دانشجویان گفت: آزادی انتخاب حق دانشجو بوده و دانشجو باید در انتخاب استاد آزاد باشد. استقلال دانشجویان باید حفظ شود. البته این مفاهیم به معنای دانشجو سالاری نیست بلکه به معنای دانشجو محوری است. همه باید بدانند که دانشجو ولی نعمت هر دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشجو معلم خروجی اصلی سیستم دانشگاه فرهنگیان است. بنابراین دانشجویان ما باید از توان معلمی برخوردار باشند. ما تربیت کننده نسل های آینده را به جامعه تحویل می دهیم. هم اکنون دانشگاه تربیت معلم در مرحله توسعه کیفی است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور بيان کرد: هم اکنون جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور تثبیت شده و بهبود کیفیت می تواند دانشگاه را بیش از پیش رشد و توسعه بدهد. کیفیت در حقیقت یک نظام فکری است و همیشه امکان بهبود مستمر آن وجود دارد.

حسینی یادآور شد: ذینفعان اصلی ما دانشجویان هستند و آنها باید از پرسنل و اساتید رضایت داشته باشند. اگر از 45 درصد سهم دانشجویی در مواقعی کسر می شود فقط علی الحساب بوده و به سرعت بازگردانده می شود. تمامی مسئولان دانشگاه های فرهنگیان باید در زمینه وصول معوقات با دانشجویان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعا 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور با 70 هزار دانشجو فعالیت می کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد: قطعا کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان را با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان برطرف می کنیم.

* دانشگاه فرهنگيان را بايد بيشتر به جامعه معرفي كرد

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه های فرهنگیان خوزستان گفت: بايد دانشگاه فرهنگيان را بيشتر به جامعه معرفي كرد زيرا اين دانشگاه در ابتداي راه مهم خود است.

حجت الاسلام علی عطایی نسب در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز و مرکز آموزش عالی امام جعفر صادق (ع) بهبهان اظهار کرد: علم به دو شکل است. اول علمی که با فراگیری مانند شنیدن، خواندن و مطالعه کردن به دست می آید و دوم نیز علمی که از طبیعت و سرشت انسان سرچشمه می گیرد که این علم همان قوه ابتکار، تجزیه و تحلیل و تفکر و تدبر است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه های فرهنگیان خوزستان عنوان کرد: اسلام بسیار فراوان به علم آموزی توصیه کرده است. هر چند تعقل و تدبر کمتر از فراگیری علم مورد توصیه قرار گرفته است اما تا اینها نباشند علم آموزی نیز میسر نمی شود.

وی افزود: مایه تفکر و تعقل علم آموزی است. نظام آموزش و پرورش کشور مبتنی بر فراگیری علم، تقویت قدرت تفکر، تعقل، تجزیه و تحلیل است. با تحول در آموزش و پرورش به سمتی می رویم که عقل دانش آموزان پرورش پیدا کند نه اینکه تنها ذهنش از بایگانی مطالب گسترده پر شود.

عطایی نسب خاطرنشان کرد: قله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه معلمینی را پرورش می دهد که باید دانش آموزان متفکر را تربیت کنند. پرورش عقول دانش آموزان و نوجوان به وسیله فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه های فرهنگیان خوزستان بیان کرد: 80 درصد کار نظام آموزشی در آموزش و پرورش و تنها 20 درصد آن در دانشگاه انجام می شود. در حقیقت دانشگاه تنها برای انتقال فرمول هاست ولی مقاطع تحصیلی مختلف مدارس عقل های دانش آموزان را پرورش می دهد.

وی یادآور شد: معلمان ابتدایی خیلی اهمیت دارند و باید برای آنها بیشتر کار کرد. مسئولیت مهمی که بر عهده معلمان است کاملا روشن بوده و دانشگاه فرهنگیان نیز تربیت کننده این معلمان هستند بنابراین باید این دانشگاه را بیشتر معرفی کرد چون در آغاز کار است.

عطایی نسب ادامه داد: خیلی از افراد این دانشگاه را نمی شناسند و بایستی آن را به مراکز مختلف معرفی کرد. همه مسئولان، اساتید، دانشجویان و آموزش و پرورش باید در معرفی این دانشگاه به تمام اقشار حقیقی و حقوقی جامعه تلاش کنند.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه های فرهنگیان خوزستان در پایان گفت: تودیع و معارفه یک امر طبیعی است و همواره انجام می شود. باید از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده در خدمت به مردم بهره مند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان (مرکز آموزش عالی) امام جعفر صادق (ع) شهرستان بهبهان محمد علی بیگدلی بود و رئیس جدید آن آیت کریمی است. همچنین رئیس قبلی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) اهواز یداله اقدامی بود و رئیس جدید آن نیز محمد رضا پور است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار