تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۴۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به زودی
مرمت حمام تاریخی افضل شوشتر آغاز می‌شود
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از آغاز مرمت حمام تاریخی افضل در چند روز آینده خبر داد و گفت: این پروژه مشکل اعتباری ندارد.

عاطفه رشنویی امروز در ارتباط با شرایط اثر تاریخی حمام افضل شوشتر اظهار کرد: این اثر تاریخی به‌زودی مرمت می‌شود.

وی افزود: حمام افضل شهرستان شوشتر از سال گذشته دارای ردیف اعتباری است و در سال جاری نیز شرح خدمات قرارداد آن تعیین شده و در مرحله تعیین پیمانکار است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه در سال جاری اقداماتی در حمام افضل شوشتر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقداماتی مانند نخاله‌برداری و ایمن‌سازی بنا انجام شد ولی اقدامات مرمتی از سال جاری در این اثر تاریخی آغاز خواهد شد.

رشنویی تاکید کرد: برای مرمت این اثر تاریخی هیچ مشکل اعتباری وجود ندارد و با توجه ویژه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه اعتبار به اندازه کافی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال تعیین پیمانکار است، تصریح کرد: این اثر تاریخی به دلیل ویژگی‌های موجود در معماری نیاز به مرمت خاص و پیمانکار توانمند دارد.

سال گذشته بارش باران بخشی از اثر تاریخی حمام افضل را فرو ریخت و در سال جاری نیز نخستین بارش پاییزی باعث تخریب بخش دیگری از این اثر ثبت ملی شده دوره قاجاریه شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار