تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۴۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از ناکامی ثانیه‌های پایانی حقیقی تا اخراج شجاعی در 3 دقیقه
در هفته و روزهایی که گذشت آسمان برخی از لژیونرهای فوتبال ما به خاطر نیمکت نشینی ابری بود و شرایط تعداد کمی از آنها خوب
فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس چند روزی زودتر از ما به پیشواز بازی‌های دوستانه ملی رفت تا این هفته فقط الشحانیه با نمایندگان ایرانی‌اش بازی عقب افتاده از هفته دول لیگ ستارگان قطر را برگزار کند. در مقابل چرخ لیگ های دسته اول و برتر اسپانیا، هلند و روسیه و پرتغال چرخید تا نکونام، جهانبخش، آزمون و حقیقی برای تیم هایشان به میدان بروند.

اسپانیا
اوساسونا: در ایستگاه دوازدهم آدلانته لیگا اسپانیا کریم انصاری فر 90 دقیقه تمام به نیمکت اوساسونا رده چهاردهمی دوخته شد تا شانسی برای بازی مقابل نومانسیا نداشته باشد. در عوض جواد نکونام یک رهبر میانه میدان برای اوساسونا بود. کاپیتان تیم ملی ایران در دقیقه 53 این بازی که بدون گل به اتمام رسید یک کارت زرد از داور مسابقه گرفت. اوساسونا شنبه 24 آبان ماه در ایستگاه سیزدهم لیگ دسته یک اسپانیا میزبان پون فرادیا خواهد بود.

از ناکامی ثانیه‌های پایانی حقیقی تا اخراج شجاعی در 3 دقیقه
جواد نکونام در آخرین دیدار اوساسونا برابر نومانسیا

هلند
نایمخن: علیرضا جهانبخش جوان خوش آتیه فوتبال ایران در هفته سیزدهم لیگ دسته اول هلند مثل همیشه به ترکیب اصلی صدرنشین رقابت‌ها راه پیدا کرد تا 88 دقیقه برابر تیم ونلو تلاش کند. نایمخن 1-2 میهمانش را برد تا با تفاضل گل بهتر از روداکرکراد صدرنشین ژوپیلر لیگا باشد. البته ونلو در بازی با نایمخن از دقیقه 60 با اخراج یکی از بازیکنانش 10 نفره شده بود.


پرتغال
پنافیل: علیرضا حقیقی گلر تیم ملی ایران بدشانس بود که در دقیقه 6+90 دیدار تیمش پنافیل مغلوب ضربه کارلوس سانتوز برزیلی شد. علیرضا مقاومت جانانه ای برابر مهاجمان بوایستا در ایستگاه دهم لیگ برتر پرتغال داشت تا اینکه بالاخره در واپسین لحظات وقت‌های تلف شده بازی، ثبت سومین کلین شیت این دروازه‌بان به مشکل خورد. پنافیل در ایستگاه یازدهم لیگ پرتغال با اسپورتینگ براگا دیدار خواهد داشت.

از ناکامی ثانیه‌های پایانی حقیقی تا اخراج شجاعی در 3 دقیقه
علیرضا حقیقی که در دیدار با بواویستا در آستانه ثبت سومین کلین شیت خود بود دقیقه 96 تسلیم شد.

روسیه
روبین کازان: سردار آزمون مهاجم خوش آتیه فوتبال ایران در ایستگاه سیزدهم لیگ برتر روسیه تنها 27 دقیقه فرصت یافت تا برابر کراسنودار قدرتمند به میدان بیاید. سردار در شرایطی از دقیقه 63 جایگزین ماگمد اوزدویف شد که حریف با گل دقیقه سرگئی پتروف از روبین کازان پیش بود. کراسنودار برای اینکه خیالش از بابت رسیدن به پله سوم جدول لیگ برتر روسیه آسوده گردد در دقیقه 72 با ریکاردو لابوره به گل دوم خود هم رسید. در مقابل هم تیمی های سردار ایرانی با قبل این شکست 20 امتیازی ماندند تا به پله نهم جدول سقوط کنند. روبین کازان یکم آذرماه با یکاتریننگ بورگ دیدار خواهد داشت.

کانادا(MLS آمریکا)
ونکوور وایت کپس: استیون (مهرداد) بیت آشور مدافع ایرانی شاغل در لیگ فوتبال حرفه ای امریکا در دیدار شنبه 3 آبان تیمش مقابل کلورادو راپیدز (دقیقه 33) مصدوم شد تا بازی هفته قبل ونکوور برابر اف سی دالاس را هم از دست بدهد. هم تیمی های بیت آشور اگر چه در ایستگاه 33 بازیها کلورادو را 1-0 بردند اما در غیاب این مدافع ملی پوش ایرانی،1-2 مغلوب دالاس شدند.

کویت
الکویت: با تعطیلی طولانی مدت لیگ کویت، رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی، شنبه 8 آذرماه در ترکیب تیمش برابر العربی صدرنشین قرار خواهد گرفت. دیدار فینال گونه این دو تیم در شرایطی – در ایستگاه نهم – برگزار می شود که العربی 21 امتیازی است و با تفاضل گل 10+ بالاتر از الکویتی قرار گرفته که 20 امتیازی است اما تفاضل گلش 12+ است.

قطر
الشحانیه: هفته یازدهم لیگ ستارگان قطر یکشنبه 9 آذر برگزار خواهد شد. منتهی در جریان این تعطیلی که 20 روز به طول خواهد انجامید، الشحانیه تیمی که 3 بازیکن ایرانی دارد، دیدار عقب افتاده اش از هفته دوم رقابتها را برابر السلیه برگزار کرد.

از ناکامی ثانیه‌های پایانی حقیقی تا اخراج شجاعی در 3 دقیقه
مسعود شجاعی در عرض 3 دقیقه دو کارت زرد گرفت تا نشان دهد توانایی اخراج در یک بازی حساس را دارد

در این مسابقه مهرداد پولادی نیمکت نشین بود اما علی جوکار و مسعود شجاعی از مردان اصلی ترکیب زناندو پرتغالی بودند. اتفاق مهم دیدار مذکور دریافت دو کارت زرد پی در پی توسط مسعود شجاعی طی تنها 3 دقیقه بود که در نهایت منجر به اخراج او در دقیقه 51 شد.مسعود پیش از این در دقایق ابتدای بازی(2و11) با شوتهای خود دروازه حریف را به خطر انداخته بود.

3 دیدار با جنس ایرانی
در ایستگاه یازدهم لیگ ستارگان قطر یکشنبه 9 آذر العربی تیمی که از اشکان دژاگه استفاده می کند میزبان الاهلی است که مجتبی جباری و سید جلال حسینی را در اختیار دارد. الشحانیه پایین جدولی هم میزبان لخویا پر مهره خواهد بود. ضمن اینکه ام صلال با پژمان منتظری پذیرای السلیه خواهد بود.

جدول لیگ ستارگان قطر در پایان هفته دهم

از ناکامی ثانیه‌های پایانی حقیقی تا اخراج شجاعی در 3 دقیقه

** تیمهایی که بازیکنان ایرانی را در اختیار دارند با رنگ زرد مشخص شده اند.
:
:
:
آخرین اخبار