تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۴۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
آخرین مهلت برای جابجایی 30 آبان ماه/ اول آذر با بنکداران مرکز شهر برخورد قانونی می شود
پایان آبان آخرین مهلت تعیین شده برای جابجایی بنکداران از مرکز شهر است و این افراد می توانند به هرجایی به جز مرکز شهر نقل مکان کنند. ما به خود بنکداران نیز گفته ایم که به هر منطقه ای دوست دارند جابجا شوند و ما نیز مشکلی با این قضیه نداریم
اسماعیل ارزانی بیرگانی، فرماندار اهوازخوزنیوز: فرماندار اهواز گفت: سی ام آبان آخرین مهلت جابجایی  بنکداران از مرکز شهر است و از اول آذر با این افراد برخورد قانونی می شود.

اسماعیل ارزانی بیرگانی در گفت و گو با خوزنیوز اظهار داشت: از هشت سال پیش دستورالعملی مبنی بر جابجایی بنکداران وجود داشت که در ابتدا این افراد می پذیرند که جابجا شوند و قراردادی را نیز امضا می کنند.

وی در رابطه با عنوان شدن آلودگی و درمعرض خطر بودن اجناس بنکداران  در مجتمع جدید واقع در کنار صنایع فولاد گفت: یک فرد به تنهایی نمی تواند در این زمینه ادعا کند، بلکه مقامات مربوطه از قبیل مسئولین محیط زیست و بهداشت حق اظهارنظر در این زمینه را دارند که در زمان های قبل و حال حاضر سلامت محیط را تایید کردند.

فرماندار اهواز با بیان این که هیچ کاسبی را نمی توان به زور وادار به کاسبی در جایی کرد خاطرنشان کرد: از هشت سال پیش تا الان دائما از بنکداران مرکز شهر خواسته شده تا جابجا شوند و در این مدت بنکداران به طور مرتب اقدام به گرفتن وقت و پادرمیانی می کردند و حتی دو سال پیش نیز قول دادند ظرف شش ماه جابجا شوند.

ارزانی یادآور شد: برخی از بنکداران مرکز شهر در جای دیگر محلی را خریداری کرده اند اما هنوز در مرکز شهر نیز دفتر دارند؛ برخی هنوز مغازه خود را نساخته اند و تعدادی نیز جابجا شده اند.

آخرین مهلت برای جابجایی 30 آبان ماه/ اول آذر با بنکداران مرکز شهر برخورد قانونی می شود

وی افزود: پایان آبان آخرین مهلت تعیین شده برای جابجایی بنکداران از مرکز شهر است و این افراد می توانند به هرجایی به جز مرکز شهر نقل مکان کنند. ما به خود بنکداران نیز گفته ایم که به هر منطقه ای دوست دارند جابجا شوند و ما نیز مشکلی با این قضیه نداریم.

فرماندار اهواز ازجمله مشکلات استقرار بنکداران در هسته مرکزی شهر را آلودگی و ترافیک دانست و گفت: علاوه بر عبور ماشین های سنگین، هرروز ساعت های زیادی این خیابان ها به دلیل تخلیه بار مسدود می شود و مزاحمت زیادی برای شهروندان به وجود می آورند.

ارزانی ادامه داد: یکی از دلایل تمایل نداشتن بنکداران به جابجایی از مرکز شهر این است که به محل فعلی خود خو گرفته اند. این افراد مثل کسانی هستند که خانه شان در محل ایجاد اتوبان قرار می گیرد و نمی توانند تا ابد می توانند در برابر جابجایی مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: قیمت محل های جدیدی که برای بنکداران درنظر گرفته شده چندین برابر ملک پیشین آنها ارزش دارد.

فرماندار اهواز گفت: حرف دیگر بنکداران این است که یا همگی باهم جابجا می شوند یا هیچ یک محل کسب خود را تغییر نمی دهد که این نکته قابل دفاع است زیرا اگر دسته ای در مرکز شهر باقی بمانند، دیگران محل کسب خود را از دست می دهند. به همین منظور برای تعدادی از بنکداران که دارای محل کوچکتر و ضعیف تر بودند نیز در بازار فردوس جا پیدا کردیم تا همه صاحب محل کسب و کار شوند.

ارزانی عنوان کرد: مجتع بنکداران در شرق اهواز نیز برای باقی افراد درنظر گرفته شده که دارای چند مشکل است و تا زمان افتتاحیه این اشکالات نیز برطرف می شود.

وی اشاره کرد: پایان آبان آخرین مهلت همه بنکداران مرکز شهر برای جابجا شدن است و از صبح شنبه اول آذر ماه با متخلفان برخورد قانونی شده و مغازه آنان پلمپ می شود.

فرماندار اهواز با بیان این که نمی توانیم جمعیت یک شهر را فدای خواسته 20 نفر کنیم گفت: در دیگر شهرهای کشور نیز صنف بنکداران مدت ها پیش از مرکز شهر جابجا شده و یا درحال جابجایی هستند؛ به طوری که در شهر اصفهان سومین محل این صنف درحال ساخت است.

ارزانی گفت: جابجایی بنکداران از هسته مرکزی شهر زیرنظر ستاد ساماندهی شهر اهواز و متشکل از دستگاه هایی چون استانداری، دادگستری، دادستانی، مقامات قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری، اداره اماکن و راهنمایی و رانندگی است و نمایندگان تمامی این دستگاه ها در صبح روز اول آذر ماه برای انجام اقدامات قانونی در محل مرکز شهر حضور خواهند داشت.
:
:
:
آخرین اخبار