تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۴۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی
خرمای خوزستان مشکلی ندارد
مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خرمای خوزستان با آزمایش‌های مستمر و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی مشکلی ندارد و سالم است.

رضا زاده دباغ امروز با بیان اینکه خرمای خوزستان با آزمایش‌های مستمر و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی از لحاظ آلودگی میکروبی، فلزات سنگین و انواع سموم قارچی همچون افلاتوکسین مشکلی ندارد و سالم است اظهار کرد: مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان از این محصول مفید و با ارزش تغذیه‌ای بالا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خرما ویتامین‌هایی مانند C، B، A و E دارد و حاوی مقادیری املاح مدنی است، افزود: خرمای خشک 300 کالری انرژی، دو گرم پروتئین، 0/6گرم چربی ، 60میلی گرم گوگرد، 50 میلی گرم فسفر، 650 میلی گرم پتاسیم، 65 میلی گرم منیزیم، 70 میلی گرم کلسیم، 2 میلی گرم آهن و 2/2 میلی گرم نیاسین و مقدار کمی سدیم دارد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در 100گرم خرما 125 کیلو کالری موجود است و این در حالی است که در هر 100 گرم قند، 400 کیلو انرژی موجود است و مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است.

* صادرات 110 هزار تن خرمای خوزستان به خارج از کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: 110 هزار تن از کل تولید خرمای خوزستان مازاد است که به خارج و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

محمد قاسمی‌نژاد امروز با بیان اینکه استان خوزستان رتبه نخست صادرات خرما را دارد، اظهار کرد: امسال 33 هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت خرما رفته است و پیش‌بینی می‌شود 200 هزار تن محصول برداشت کنیم.

وی افزود: بیش از 70 رقم خرما در استان کشت می‌شود اما ارقام غالب تولیدی شامل استعمران، کبکاب، بریم، حلاوی، دیری، خضراوی، برهی، گنتار، زاهدی و سایر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: 110 هزار تن از کل تولید خرمای خوزستان مازاد است که به خارج و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

قاسمی‌نژاد در پایان با بیان اینکه در میزان تولید خرما پس از کرمان در جایگاه دوم قرار داریم عنوان کرد: 50 درصد صادرات خرما مربوط به خوزستان است که در رتبه اول صادرات خرما قرار دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمای خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار