تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۷۴۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهمنی خبر داد:
افزودن 3 دکل دیگر به ناوگان شرکت‌ملی‌حفاری
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری ایران در شرایطی که استکبار جهانی با تمام قدرت درصدد متوقف کردن فعالیت این شرکت‌ها بود، به کار و فعالیت خود ادامه دادند و این نشان می‌دهد که ما در شرایط سختی در حال کار هستیم.

حیدر بهمنی در مراسم افتتاح دکل حفاری 93 فتح که امروز، 20 آبان‌ماه در محل استقرار این دکل برگزار شد، اظهارکرد: ما در شرایطی کار می‌کنیم که دنیای استکبار برای آن‌کهجلوی اراده و توان ما را بگیرد، متحد شده‌است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری کار خود را از صفر آغاز کرد اما امروز هفتادمین دکل حفاری خود را افتتاح کرده و قرار است تا پایان امسال نیز 3 دکل دیگر به تعداد دکل‌های این شرکت اضافه شود.

بهمنی تصریح‌کرد: به‌دست آوردن این موفقیت‌ها مجانی و راحت نبوده است. به نیروها و پرسنل شرکت ملی حفاری ایران توصیه می‌کنم که هرچه مقاومت شما بیشتر باشد، موفقیت در مسیر حرکت نیز بیشتر خواهد بود.

وی عنوان‌کرد: هرچه اتحاد، همبستگی و همدلی داشته باشیم، نمی‌توانند هیچ مشکلی را در مقابل ما ایجاد کند. اگر این همبستگی‌ها و همدلی نبود قطعا این موفقیت‌ها به‌دست نمی‌آمد و باید این مسیر ادامه یابد تا بتوانیم مسایلی همچون تورم، بیکاری را کاهش و امید مردم را افزایش دهیم.

بهمنی ادامه‌داد: بودن یا نبودن در جناح‌ها یا احزاب مختلف سیاسی کشور در واقع یک دکان است که عده‌ای از آن بهره می‌برند اما ما باید از این موضوعات دوری و در مسیر کار و پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم عبدالعلی مطهری مدیر بازسازی و نوسازی شرکت ملی حفاری ایران، اظهارکرد: دکل حفاری 93 فتح جایگزین دکل قبلی می‌شود و ویژگی‌های خاصی دارد. مدت زمان راه‌اندازی آن 45 روز بود، در حالی که راه‌اندازی دستگاه حفاری 92 فتح، 210 روز به طول انجامید و این مساله تفاوت و کیفیت کاری را نشان می‌دهد.

وی افزود: درصدد هستیم تا پایان سال جاری حداقل 3 دستگاه دکل دیگر را به ناوگان حفاری اضافه کنیم.

مطهری خطاب به عده‌ای که معتقدند شرکت ملی حفاری نیروی مازاد و اضافی دارد، خاطرنشان‌کرد: ما باید نیرو تربیت کنیم و نیروی جدید بگیریم. مثلا ما حداقل برای 4 دستگاه جدید حفاری به جذب 2 هزار نیرو نیازمند هستیم.

مطهری در ادامه با اشاره به دکل 93 فتح افزود: درآمد روزانه این دستگاه 35 هزار دلار است که می‌تواند حجم سیال حفاری به میزان 2400 شبکه را استخراج کند و برای تمام چاه‌های اکتشافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: تولید 90 درصد تجهیزات این دستگاه مربوط به سال 2014 است و ما توانستیم جلوتر از برنامه که 60 روزه بود، در مدت 45 روز دکل را راه‌اندازی کنیم.

مطهری در پایان از مدیریت‌های سیال حفاری، مدیریت خدمات و تلفیقی و تمام کسانی که در راه‌اندازی این دکل همکاری کردند، قدردانی کرد.

در این مراسم حمید دریس معاون فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اظهارکرد: توانمندی و توانایی در همه بخش‌های کشور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به توانمندی‌های بخش حفاری اشاره کرد. اعتقاد داریم شرکت‌های ملی حفاری یک صنعت بالادستی است و باید به این صنعت تقویت شود.

وی افزود: اگر قرار است شرکت حفاری خصوصی‌سازی شود حداقل باید بخشی از آن خصوصی شود و اعتقاد نداریم که کل عملیات حفاری به بخش‌خصوصی واگذار شود.

دریس تصریح‌کرد: جای خوشحالی است که امروز از 50 دستگاه دکل حفاری که در اختیار شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب هستند، تعداد 41 دستگاه دکل متعلق به شرکت ملی حفاری ایران است.

وی عنوان‌کرد: از لحاظ دید مخزنی و برنامه‌ریزی تولید جای افزایش تعداد دکل‌ها تا 60 دکل نیز وجود دارد و باید به این سمت برویم که شرکت ملی حفاری بتواند تمام نیاز ما را تامین کند.

دریس ادامه‌داد: با توجه به اهمیت رعایت مسایل زیست‌محیطی و مطرح بودن آن، باید برای دکل‌ها به سمتی برویم که مجهز به سیستم مدیریت پسماند باشند؛ همان‌طور که در مسیر بازسازی و تعمیر دکل‌ها فعالیت می‌کنیم باید بتوانیم ملزومات دکل‌ها به ویژه در بخش مدیریت پسماند را نیز مورد توجه قرار دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی‌فخر نماینده مجمع طلاب خوزستان در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای ستاد امر به معروف استان، خطاب به نیروها و مجموعه شرکت ملی حفاری ایران، اظهارکرد: شما پشتوانه‌های کشور هستید و ما افتخار می‌کنیم که امام راحل(ره) دستور تشکیل و تاسیس این شرکت را دادند. این مساله باعث شد که این مجموعه، مجموعه‌ای زیبنده باشد و در خدمت نظام فعالیت خود را ادامه دهد.

وی افزود: اقتدار شما مردان و زنان این مرز بوم به‌گونه‌ای است که امروز دشمن سر تعظیم فرود آورده است.امروزافتخار ما این است که جوانان و مغزهای متفکر ایران توان ساخت هرگونه کالایی را دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار