تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رخنه داعش در منطقه‌ای شیعه‌نشین
بعد از اینکه پوسترهای داعش در سراسر شهر لاهور به ویژه مناطق شیعه‌نشین دیده شده مردم از تخریب زیارتگاه‌های این شهر توسط این گروه اظهار نگرانی می‌کنند.

اینکه داعش در پاکستان حضور دارد یا نه حاکمان و سازمان های امنیتی باید در این زمینه پاسخگو باشند اما به هر حال نمی‌توان اطلاعاتی را که درباره نفوذ این گروه شبه‌نظامی وجود دارد را نادیده گرفت.

بعد از اینکه پرچم های داعش نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به اهتزاز درآمد تبلیغات این گروه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب نیز دیده می‌‌شود.

در مناطقی از شهر لاهور به ویژه نواب‌تاون، توکر نیاز بیگ، علی‌رضا آباد، خیابان رایوند پوسترهای تبلیغات داعش دیده می‌شود.

نواب‌تاون، خیابان رایوند و منطقه توکر نیاز بیگ مناطق شیعه‌نشین شهر لاهور هستند که توسط خانواده معروف قزلباش خریداری و در اختیار شیعیان قرار گرفت.

زمانی که سپاه محمد (گروه مسلحی که برای حمایت از شیعیان تشکیل شد) تشکیل شد بیش از همه، منطقه توکر نیاز بیگ امنیت داشت در عین حال تعداد زیادی از شیعیان منطقه توکر نیاز بیگ از افسران برجسته پلیس پاکستان هستند.

سادات منطقه توکر نیاز بیگ نیز از نفوذ زیادی برخوردار هستند.

شهر لاهور به شهر همیشه بیدار معروف است با این وجود چطور افراد داعش توانسته‌اند در شلوغی شب و با وجود حضور نیروهای امنیتی پسترهای تبلیغاتی خود را در این شهر نصب کنند.

پلیس منطقه نواب‌تاون با تشکیل پرونده علیه کسانی که پسترهای داعش را در شهر نصب کرده‌اند سعی دارد آنها را دستگیر کند.

مردم شهر لاهور که از نفوذ داعش در این شهر نگران هستند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کردند: اگر داعش توانسته پرچم خود را نزدیک اسلام‌آباد به اهتزاز درآورد و در کراچی و لاهور نفوذ پیدا کند پس چطور می‌توانیم مدعی شویم این گروه خطرناک توانی در پاکستان ندارد.

به گفته آنان، دولت و نیروهای امنیتی باید در مبارزه با داعش جدی باشند زیرا بعد از طالبان این گروه تبدیل به بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کشور خواهد شد و سیل خون به راه می‌افتد.

مردم لاهور با اظهار نگرانی از حضور داعش عنوان کردند این گروه به تخریب اماکن مقدسه مشهور هستند بنابراین زیارتگاه‌های داتا گنج بخش و بی بی پاکدامن از جانب داعش در خطر است.

داتا گنج بخش یک عارف صوفی است که بین اهل سنت از احترام زیادی برخوردار می‌باشد و درباره بی بی پاکدامن مشهور است ایشان حضرت رقیه خواهر حضرت ابوالفضل العباس علمدار کربلا می‌باشند به همین علت شیعیان احترام زیادی برای ایشان قائل هستند.

مردم لاهور معتقدند دولت باید برای حفظ زیارتگاه‌های این شهر تدابیر امنیتی ویژه در نظر بگیرد تا مبادا این اماکن مقدسه به دست داعش ویران شود.

طبق گزارشی که خبرنگار فارس دریافت کرده شهباز شریف سر‌وزیر ایالت پنجاب با واکنش شدید نسبت به نصب پوسترهای داعش در شهر لاهور از فرمانده پلیس پنجاب خواسته در این خصوص تحقیق کند.

شهباز شریف به پلیس دستور داد هر چه زودتر پسترهای تبلیغاتی داعش را پاکسازی کنند. حال باید دید عاملان این اقدام چه زمانی دستگیر خواهند شد.




مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار