تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۴۶۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازداشت ۱۱ مظنون همکاری با داعش در بوسنی
پلیس بوسنی امروز پنج شنبه ۱۱ نفر را که مظنون به جنگیدن در کنار داعش در عراق و سوریه بودند یا نیرو و پول برای این گروه های تروریستی تامین می کردند بازداشت کرد.

به نقل از رویترز، بیش از 100 افسر پلیس بوسنی در عملیات امروز که موسوم به "دمشق" بوده در 5 شهر این کشور از جمله سارایوو شرکت کردند. در این عملیات 11 مظنون به همکاری با داعش بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش، در ماه آوریل بوسنی اعلام کرد که اتباع این کشور که در کنار نیروهای داعش در عراق و سوریه اقدام به مبارزه کنند یا برای چنین گروه هایی نیرو اجیر کنند به حبس تا 10 سال محکوم خواهند شد.

به نظر می رسد تاکنون صدها نفر از اتباع بوسنی به جنگ عراق و سوریه پیوسته اند. از سایر کشورهای بالکان نیز تاکنون شبه نظامیانی برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند.

آژانس حفاظت و تحقیقات دولتی بوسنی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که افراد بازداشت شده مظنون به تامین مالی، سازماندهی و اجیر کردن شهروندان بوسنی برای ترک این کشور و سفر به عراق و سوریه هستند تا در جنگ مسلحانه در این کشورها در کنار گروه های تروریستی تندرو شرکت کنند.

دفتر دادستان بوسنی نیز اعلام کرد که مقادیری سلاح و مهمات از این افراد کشف و ضبط شده است. در ماه سپتامبر نیز 16 نفر دیگر به اتهام کمک به گروه های تروریستی خارج از کشور بازداشت شده بودند. هنوز 5 نفر این افراد در بازداشت هستند که در بین آنها بلال بوسنیچ رهبر غیر رسمی جنبش سلفی بوسنی به چشم می خورد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار