تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان خبر داد:
راه‌اندازی پایگاه پژوهشی «عسکرمکرم» در خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی قریب‌الوقوع پایگاه پژوهشی عسکرمکرم خبر داد.

افشین حیدری صبح امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی اظهار کرد: عسکرمکرم یکی از آثار تاریخی دوره اسلامی در استان خوزستان است که با تشکیل پایگاه پژوهشی در این اثر تاریخی روحی تازه دمیده می‌شود.

وی افزود: عسکرمکرم یکی از آثار تاریخی دوره اسلامی استان خوزستان بوده که نمادی برای وجود اسلام و تشیع در خوزستان است و به این دلیل این اثر تاریخی برای تشکیل پایگاه پژوهشی در نظر گرفته‌ شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: عسکرمکرم به پیشنهاد میراث فرهنگی خوزستان و موافقت معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به پایگاه پژوهشی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: این اثر تاریخی اسلامی دارای ارزش بنایی و تاریخی بسیار زیادی است و می‌کوشیم تا وجود این پایگاه پژوهشی مقدمه‌ای برای سرزنده شدن این اثر تاریخی شود.

این مدیرکل عنوان کرد: حفاظت و حراست از منطقه عسکرمکرم در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی است و به این دلیل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باوی تشکیل شده تا در این زمینه قدری با توانمندی بیشتر اقدام شود.

حیدری خاطرنشان کرد: عسکرمکرم نام دوره‌ای تاریخی است که به مکرم‌بن‌معزاء حارث، یکی از افراد بنی جَعْوَنةبن حارث بن نُمَیربن عامربن صعصعة منصوب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: این منطقه در قدیم شهری بوده که در دورانی به دلیل اهمیت بسیار زیاد تاریخی کرسی ولایت اهواز بوده و به این دلیل دارای ارزش تاریخی بسیار زیاد است.

وی در پایان گفت: این شهر تاریخی در نزدیکی روستای بند قیر است و در بررسی‌های انجام‌شده گستره این شهر بیش از 500 هکتار تعیین شده که از دو بخش مسکونی و صنعتی تشکیل‌ می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار