تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرعشیان خبرداد:
احتمال تغییر میزبانی کشتی باشگاه‌های جهان از اهواز به آبادان
رییس هیات کشتی خوزستان از احتمال تغییر میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان از اهواز به آبادان خبر داد.

حسین مرعشیان اظهارکرد: از سه ماه پیش یا شاید هم بیشتر، پیگیر این بودیم که بتوانیم این رقابت‌ها را در خوزستان میزبانی کنیم. به هر حال گرفتن این میزبانی کار بزرگی بود و کاری نبود که مرعشیان به تنهایی بتواند از پس آن برآید و لازم بود که مسوولان عالی رتبه استان نیز وارد کار شوند، چرا که کاری هزینه‌بر است.

وی بیان‌کرد: به هر حال با پیگیری‌هایی که انجام شد، آقای خادم را به اهواز آوردیم تا در خصوص میزبانی در این‌جا جلسه‌ای با استاندار خوزستان داشته باشد که این جلسه روز گذشته برگزار شد و آقای کیانی زاده (مدیرکل ورزش و جوانان استان) نیز پیگیر کارهای برگزاری این جلسه بود. در نهایت هم پس از تشکیل این جلسه، قرار شد که میزبانی این رقابت‌ها به استان خوزستان تعلق بگیرد.

رییس هیات کشتی خوزستان خاطرنشان‌کرد: در جلسه روز گذشته تصمیم بر این شد که اهواز میزبان این مسابقات باشد ولی احتمال این‌که میزبانی در آبادان باشد نیز وجود دارد که این موضوع این هفته مشخص می‌شود. فدراسیون میزبانی اهواز را تایید کرده است ولی به دلیل این‌که بحث هزینه‌ها مطرح است، احتمال این‌که آبادان میزبان باشد، وجود دارد. در هر صورت این‌که میزبان این رقابت‌ها اهواز یا آبادان باشد را این هفته به فدراسیون اعلام می‌کنیم.

وی افزود: طی جلسه‌ای که عصر روز گذشته با آقای خبیر، معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان داشتیم، قرار شد که او با آقای زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند صحبتی داشته باشد و اگر تفاهم نهایی اتفاق بیفتد، احتمال این‌که میزبانی مسابقات از اهواز به آبادان انتقال داده شود، وجود دارد. من هم صحبت‌های ضمنی‌ای در خصوص احتمال تغییر مکان میزبانی مسابقات از اهواز به آبادان، با فدراسیون داشته ام و آن‌ها نیز در این زمینه مشکلی نداشتند و گفتند فقط هر چه سریع تر این موضوع را به ما اعلام کنید.

مرعشیان گفت: به هر حال این یک رویداد مهم است و همه باید دست به دست هم دهند تا خوزستان بتواند سربلند از آن خارج شود. تا آغاز این مسابقات 19 روز باقی مانده و فرصت ما محدود است و باید کمیته‌ها تشکیل شوند و بحث نیروی انتظامی، امنیت، اسکان و برگزاری مسابقات نیز مشخص شود. البته ما تقریبا این کمیته‌ها را مشخص کرده‌ایم و باید ابلاغ‌ها صادر شود تا کار قوی پیش رود.

وی در ادامه درباره اعلام آمادگی کشورها برای شرکت در این رقابت‌ها، عنوان‌کرد: طی صحبتی که با آقای خادم داشتم، 10 تا 12 کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند. حضور آمریکا و روسیه نیز به ترتیب در کشتی آزاد و فرنگی قطعی شده است.

رییس هیات کشتی خوزستان افزود:‌ از ایران نیز سه تیم در این مسابقات حضور پیدا می ‌کند و باتوجه به میزبان بودن خوزستان، با فدراسیون صحبت کردیم که یک تیم بومی از استان در این مسابقات شرکت کند که این تیم به اسپانسرمان تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه بیان‌کرد: به هر حال وقتی میزبان هستیم و باتوجه به این‌که مسابقات به صورت مستقیم پخش می‌شود، این موضوع در نشان دادن خوزستان نیز تاثیرگذار است. خوزستان نیز استانی است که علاقه‌مندان آن به رشته کشتی به ویژه فرنگی، بسیار است و باتوجه به افتخاراتی که قهرمانان ما به دست آورده‌اند، انتظارات از جامعه کشتی بالا رفته است و می طلبد که کار بزرگی در خوزستان انجام شود.

مرعشیان خاطرنشان‌کرد: در هر صورت برگزاری این مسابقات در خوزستان باعث می شود که خوزستان که البته شناخته شده است، از طریق ورزش و رشته کشتی نیز بیشتر شناسانده شود و وقتی کشتی‌گیران کشورهایی ازجمله روسیه، اوکراین و بلاروس به این‌جا بیایند و رقابت کنند و مردم ما از نزدیک این کشتی‌گیران را ببینند در تشویق و جذب جوانان به رشته کشتی تاثیرگذار است و شک نکنید که پس از این مسابقات، موجی از علاقه‌مندان به سمت این رشته می‌آیند. جا دارد در این جا از استاندار که باعث شد این مهم در خوزستان اتفاق بیفتد، تشکر ‌کنم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار