تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۴۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد پروازهای فرودگاه دزفول کاهش یافته است
کاهش پروازهای فرودگاه دزفول موجب اعتراض و گله مندی مردم شهرهای دزفول ، اندیمشک ، شوش و گتوند در شمال استان خوزستان شده است.

از ابتدای امسال پروازهای فرودگاه دزفول به دلایل مختلف از جمله سرویس دوره ای هواپیماها و نبود قطعات هواپیما روبه کاهش نهاده به گونه ای که تعداد این پروازها از 19 پرواز هفتگی به 10 پرواز کاهش یافته است.

کاهش شمار پروازهای فرودگاه دزفول که به مقصد تهران انجام می شود مسافران شهرهای شمال استان خوزستان را با مشکل مواجه کرده و ساکنان این منطقه برای سفر به تهران با هواپیما ، ناچار باید با طی مسیر بیش از 100 کیلومتر راهی اهواز مرکز استان شوند.

طبق نظر سنجی که توسط آژانس های مسافرتی دزفول انجام شده مسافران از کاهش پروازهای فرودگاه دزفول ابراز نگرانی کرده و شکایاتی نیز در این رابطه به فرمانداری و دفتر نماینده مردم دزفول ارائه شده است.

نمانیده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فرودگاه دزفول گفت: با توجه به اینکه شهرستان دزفول پتانسیل های فراوانی در شمال خوزستان واستانهای همجوار دارد و مسافران زیادی درخواست بلیت دارند برای افزایش پروازهای فرودگاه دزفول نشستی با مدیر عامل شرکت کاسپین و مدیران ارشد شرکت عقاب عسلویه برگزار شد.

عباس پاپی زاده به صادرات محصولات کشاورزی دزفول به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه اشاره کرد و افزود: روسیه مهمترین کشور برای بازار مصرف محصولات کشاورزی دزفول به شمار می رود و افزایش پروازهای فرودگاه دزفول نقش بسزایی در افزایش صادرات منطقه دارد.

در این نشست نماینده دزفول خواستار افزایش تعداد پروازهای شرکت کاسپین در فرودگاه دزفول شد که مدیر عامل شرکت کاسپین نیز قول مساعد برای افزایش پروازها از هفته ای دو پرواز به روزی دو پرواز را داد.

صمد سلیمانی مدیر عامل شرکت کاسپین افزود: از ابتدای آذرماه روزانه دو پرواز توسط هواپیمای بوئینگ 737 از طریق فرودگاه دزفول انجام خواهد شد که این هواپیماها توانایی حمل 145 مسافر را دارند.

در این نشست به تقاضای ساکنان شمال استان خوزستان در خصوص برقراری خط پروازی بین دزفول و شهرهای مشهد، اصفهان و کیش نیز بحث و تبادل نظر شده و مقرر گردید این موضوع در کمیسیون شرکت هواپیمایی کاسپین بررسی و در صورت تایید این پروازها نیز دائر شود.

فرودگاه دزفول تنها فرودگاه در منطقه شمال استان خوزستان بوده که پیش از این در طول هفته 19 پرواز رفت و برگشت به تهران داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار