تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۷۴۷۵۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نسخه ایرانی برای مسائل انسانی
عکس های پراید خُرد و خمیر شده در تصادف اخیر جاده اهواز مسجدسلیمان ، باید نشانه ای از شکست طرح خودروی ملی ایرانیان را در خود داشته باشد اما نه این عکس و نه بسیاری دیگر از تصاویر دلخراش بجا ماده از تصادفات جاده ای ایران، مدیران و سیاستگزاران این دیار را به چنین اعترافی وادار نمی کند. چرا؟ لابد چون خودرو ملی نشان از سطح بالای تکنولوژی ایرانی دارد و این سطح، هر جوری که هست باید بی خدشه و پرسش باقی بماند
خوزنیوز/ خداداد شوراب:

1-عکس های پراید خُرد و خمیر شده در تصادف اخیر جاده اهواز مسجدسلیمان ، باید نشانه ای از شکست طرح خودروی ملی ایرانیان را در خود داشته باشد اما نه این عکس و نه بسیاری دیگر از تصاویر دلخراش بجا ماده از تصادفات جاده ای ایران، مدیران و سیاستگزاران این دیار را به چنین اعترافی وادار نمی کند. چرا؟ لابد چون خودرو ملی نشان از سطح بالای تکنولوژی ایرانی دارد و این سطح، هر جوری که هست باید بی خدشه و پرسش باقی بماند.



2- وقتی پافشاری استاندار خوزستان برای تردد ماشین های پلاک اروندی ،عرق از پیشانی گره خورده برخی از مدیران دولت را در می آورد، می شنویم که از خودروی ملی و خودکفایی و این جور چیزهای خیلی خوب می گویند. اینها همه خوبند اما چرا فقط برای خودرو ؟! مثلا چرا برای هزار و یک قلم کالای چینی که دَخل تولیدات داخلی  کشور را یکجا درآورده است،  کسی از غرور و استقلال و این جور حرف ها سخنی به میان نمی آورد.

3- سالی 20 تا 25 هزار کشته برای جاده های ایران وجود دارد.  گفته می شود در 8 سال جنگ ایران و عراق، تعداد شهدای حدود 220 هزار نفر بوده است. اما اگر کمینه ارقام قربانیان تصادفات را در نظر بگیریم ، برای سه مقطع هشت ساله بعد از جنگ ، رقم کشته های جاده ای ایران به رقم هولناک 500 هزار نفر خواهد رسید!

4- ما ایرانی ها برای خیلی از چیزها نسخه نوشته ایم و البته این کار ما هنوز هم ادامه دارد. برای برخی چیزها اکنون نمی توان حرفی زد، آینده گویا خواهد بود. ولی برخی دیگر، مثل همین خودروی ملی ، نتایج شکست خورده اش از همین تصاویر ناراحت کننده خودروهای تصادفی آشکار است. با چه قیمتی می خواهیم باز هم به نوشتن نسخه های قدیمی ادامه بدهیم؟

5- جان انسان، تجربه پذیر نیست. این فقط یک بار اتفاق می افتد. هر کسی فقط یک بار می تواند زندگی کند و تجربه زنده بودن را داشته باشد. اما چطور می شود که نسخه های ایرانی ما برای زندگی شهروندان، برای امنیت جانی شان ، اینطور شکست می خورد و باز هم تجویز می شود؟ خیر، این نسخه انسانی نیست.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
9
0
نویسنده محترم بهتر بود برنامه مناظره ای(برنامه جمعه ها با اجرای دکتر حیدری) که نماینده سایپا توی اون از محصولاتش مخصوصاً پراید بدلیل هم خوانی کیفیت با پولش! دفاع می کرد رو می دید و بعد مطمئناً لحن نوشتن ایشون تغییر می کرد!!!
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
7
متولیان امر جاده ای و خود رویی با عنایت به تصادفات اخیر هماهنگی و اعلام کنند که ایران خودرو همراه با فروش هرماشین علاوه بر آبشن ایربک یا کیسه هوا و... الزام شود : ا- پتو بتعداد نفرات 2- ملحفه به تعدادنفرات 3- کفن بتعداد نفرات همراه ماشین باشند پتو برای خوابیدن و اگه تصادف کرد اورا با آن حمل کنند و اگه مرد روی او بیندازند . ملحفه برای این که اگه تصادف شد و زخمی شد برای بستن زخمها و اگه فوت نمود برای رو ی او بیانداز ند . کفن هم برای خود و هم برای دیگران و... این هم یک راه حل است جهت رعایت حال شهروندان .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
5
عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
6
حرفي كه از دل برآبد لاجرم بر دل نشيند...امان از دلاليسم كه همه چيز رو قبضه كرده! به اميد فردايي روشن تر...ان شاء الله
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
5
عالی بود،بهتر جواب آقا حامد را این جور بدم،که شما ... و احساس ندارید،بهتره اینو بدونی با 22 میلیونی که تو ایران جای یک پراید قراضه مدیدن،تو کشورهای حوضه خلیج فارس وحتی اروپا جای یه ماشین شیک وایمن میدن.
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
1
من نمیدونم چند دهه دیگه باید طول بکشه که جاده دو باند اهواز مسجدسلیمان درست بشه ؟؟؟؟؟ مسئولین 1 لحضه خودتون رو جایه بازماندگان این مرحومین بگذارید
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
1
آدم دلش بدرد میاد بیچاره خانواده هاشون بخدا آدم سوار ماشین بیست سال پیش استاندارد ساخته شده بشه عاقلانه تر هست تا جونش را با این وضع ناراحت کننده توی ارابه های مرگ مفت ازدست بده
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
1
خودروسازی به بهای هزاران کشته در جادها به علت نا ایمن بودن
و الودگی و بیماری مردم در کلانشهرها به خاطر پر مصرف بودن
خودروهای تولیدی نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه از نظر انسانی
نیز قابل قبول نیست که مثلا باید خودرو تولید کنیم که ده هزار نفر
شغل به خطر نیافتد.پس از بین رفتن اینهمه نان اور خانواده ها
مهم نیست!!!؟
سید سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
1
درسته که ما در صنایع دفاعی و نانو و انرژی هسته ای و فناوریهای علمی و ...موفق و قدرتمندیم ولی در صنعت خودروسازی هرگز موفق نیستیم و نخواهیم شد چقدر از قبل این خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد سرمایه های انسانی ما تلف و خانواده ها از هم پاشید چرا اینهمه بی اهمیتی و بی توجهی چطور یک هواپیما که سقوط میکند آنهم بندرت اینهمه سرو صدا و پیگیری و شکایت و دلسوزی ولی از کشتار روزانه ای که در خودروها اتفاق می افتد کسی ککش هم نمیگزد بازهم رد پای منافع از مابهترون و چند شخص و موسسه و شرکت درمیان است و این قصه و قتل عام های جاده ای و خودروئی ادامه دارد آری برادر این مردنها ادامه دارد زیرا آنهاییکه ازجنس من و تو نیستند با این خودروها تردد نمیکنند....
شبگرد
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
این اولین وآخرین باری نیست که خط تولیدماشینهای ازرده خارج کسورهای دیگه به کشورمامیاداونهم به واسطه سودجویی ورانت خواری یک عده تاجرکه فقط به فکرافزایش سودوسرمایه های میلیاردی خودشون هستن وهمچنین سیاستهای غلط دولتهاوتصمیم گیریهای نابخردانه نمایندگان مجلس درجلوگیری ازورودماشینهای باکیفیت خارجی به کشورباعث شده تاخودروسازان داخلی عرصه تولیدخودرو راخالی دیده واقدام به تولیدارابه های مرگ برای ملت کنندوباپرداخت مبالغی به ارگانهای مسئول اقدام به شماره گذاری وصدورمجوزترددبرای خودرهای بی کیفیتشان بنمایند.
:
:
:
آخرین اخبار