تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۴۸۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایست بازرسی‌ هوشمند درمسجد الاقصی
رژیم صهیونیستی قصد دارد ایست بازرسی‌های هوشمند در ورودی‌های مسجد الاقصی احداث کند تا نمازگزاران فلسطینی را با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی تفتیش کند، اما اداره اوقاف اسلامی قدس با این تصمیم مخالفت کرده است.

شیخ عزام خطیب، مدیر کل اوقاف قدس در گفتگو با پایگاه خبری "عربی الجدید" خاطرنشان کرد که این طرح در گذشته نیز مطرح شده بود که اداره اوقاف قدس در آن زمان با این طرح مخالفت کرد و امروز نیز اجازه احداث چنین دروازه‌هایی را در ورودی‌های مسجد الاقصی نخواهد داد؛ چراکه احداث آن تبعات و پیامدهای متعددی بر روی امنیت و آرامش قدس و سراسر منطقه به همراه خواهد داشت.

خطیب تصریح کرد که رژیم صهیونیستی مدعی است که به منظور تامین امنیت این دروازه‌ها را احداث می‌کند، اما امنیت را می‌توان در خارج از مسجد الاقصی و در فاصله دورتری از ورودی‌های آن ایجاد کرد.

از سوی دیگر، شهرک‌نشینان تندروی یهودی طی روزهای گذشته بروشورهایی را به زبان عربی در محله‌های مختلف بخش قدیمی قدس توزیع کرده و از اهالی قدس و نمازگزاران مسلمان خواسته بودند که اعتراضات خود علیه یهودیان را متوقف کنند؛ چراکه (به ادعای آنها) «خداوند سرزمین مقدس (قدس) را به یهودیان اختصاص داده است و دیگران هیچ حقی در آن ندارند.»

یهودیان افراطی همچنین هشدارهای بی‌شرمانه‌ای را علیه مسلمانان مطرح کرده و آنها را به عدم اجرای احکام قرآن درباره حق یهودیان در قدس متهم کرده‌اند!

گفتنی است که رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست طی هفته‌های گذشته حملات متعددی را به مسجد الاقصی انجام داده‌اند که این مساله اعتراض گسترده فلسطینیان و تظاهرات‌های خشم آنها را به دنبال داشته است و تاکنون در نتیجه درگیری‌هایی که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها روی داده است، ده‌ها فلسطینی زخمی و یا بازداشت شده‌اند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار