تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی علوم پزشکی آبادان عنوان کرد:
لزوم راه اندازی آزمایشگاه موادغذایی در آبادان
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از رایزنی برای ایجاد آزمایشگاه غذا و دارو در شهرستان آبادان خبر داد.

مرتضی جعفری با اشاره به اهمیت معاونت غذا و دارو در شهرستان اظهارکرد: معاونت غذا و دارو نقش مهمی در سلامت دارد به طوری که مثلا اگر ماده غذایی که از طریق گمرک آبادان وارد کشور می‌شود و درست بررسی نشده و مشکل داشته باشد ممکن است در شهر‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و خیلی از مصرف کنندگان را نیز دچار مشکل کند.

وی آزمایشگاه مواد غذایی را یکی از نیازهای اساسی منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان خواند گفت: با توجه به دسترسی به دریا و مرز در شهر‌های استحفاظی دانشکده علوم پزشکی آبادان و ورود مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی از طریق هفت گمرک و قرنطینه موجود در این محدوده لزوم وجود چنین آزمایشگاهی بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون غذا دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در حال حاضر از آزمایشگاه موجود در اهواز استفاده می‌شود که همین باعث طولانی‌تر شدن پروسه آزمایش شده است.

جعفری درباره اقدامات انجام شده برای احداث این آزمایشگاه بیان کرد: از آنجایی که وسایل این آزمایشگاه در دانشگاه بین الملل وجود دارد صحبت‌های مقدماتی با این مسئولین این دانشگاه داشته‌ایم و در حال حاضر در حال رایزنی با مسئولین مربوطه هستیم و قرار شده تفاهم نامه‌ای در این باره امضا کنیم.

وی تاسیس داروخانه حلال احمر را یکی دیگر از نیاز‌های شهرستان دانست و اضافه کرد: با توجه به کمبود داروهایی مثل داروهای سرطان، شیمی درمانی یا داروهایی برای سقط‌های قانونی یا مشکلات مادران باردار، وجود این داروخانه کمک شایانی به حل مشکلات دارویی مردم آبادان می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در حال حاضر مردم برای تهیه چنین داروهایی ناگزیر به مراجعه به داروخانه‌های شهر‌های دیگر مثل اهواز هستند.

جعفری با اشاره به اینکه وقت و هزینه‌ای که مردم صرف خرید چنین داروهایی می‌کنند منصفانه نیست گفت: این وضعیت بسیار نگران کننده است و لزوم وجود داروخانه حلال احمر در همین راستا است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار