تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۴۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشی از داروهای سرطانی‌ها رایگان می‌شود
رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت حمایت مالی بیش از پیش از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند از رایگان شدن بخشی از داروهای بیماران سرطانی و شیمی درمانی از هفته جاری خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت حمایت مالی بیش از پیش از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند در جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: درسته است که بسته خدمتی مربوط به این موضوع هنوز اجرایی نشده اما باید گفت که بیماران خاص و صعب‌العلاج هم اکنون از حمایت‌های لازم برخوردارند.

وی افزود: به طوری که بخش عمده‌ای از داروهای بیماران خاص رایگان است. فرانشیز پرداختی بیماران صعب‌العلاج نیز چه دربخش سرپایی و چه بستری 10 درصد است. بنابراین اکنو ن هم این بیماران حمایت می‌شوند.

دیناروند ادامه داد: اما فراتر از این موضوع دو هدف عمده داریم؛ ابتدا آنکه هزینه پرداختی بیماران صعب‌العلاج برای همه بیماران در هر شرایطی قابل تحمل باشد و از طرف دیگر این هزینه‌ها برای بیماران بی‌بضاعت رایگان شود. این دو هدف عمده را پیگیری می‌کنیم.

وی در این باره افزود: برای گروه اول که بیماران سرطانی هستند و سهم سنگینی هم از هزینه‌هایشان دارند بسته لازم جهت حمایت‌های بیشتر طراحی شده است. تعداد این بیماران زیاد نیست اما داروهایشان گران قیمت است.

دیناروند گفت: به دنبال اقدامات انجام شده از هفته آینده این بسته خدمتی آغاز می‌شود. به این ترتیب بخشی از داروهای بیماران سرطانی و شیمی درمانی رایگان می‌شود. در زمینه مابقی داروهای این بیماران نیز برای بیماران بی‌بضاعت‌ حمایت‌های مددکاری خواهیم داشت تا به این ترتیب در بخش‌های دولتی بستری و سرپایی هزینه دارویی برای این بیماران قابل تحمل باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار