تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۴۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخوندی اعلام کرد:
بهسازی 8 هزار کیلومتر از راه‌ها
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات طرح زمستانی امسال، گفت: در سال جاری برای بهسازی و رویه آسفالت حدود 8 هزار کیلومتر از راه های شریانی اقدام شده است.

عباس آخوندی در خصوص راهداری زمستانی  با اشاره به اینکه حدود 34 هزار کیلومتر راه شریانی درکشور داریم که بخش بزرگی از حمل و نقل در آنها انجام می شود، گفت: متاسفانه مقداری کیفیت رویه راه‌ها مناسب نبود و با توجه به زمستانی که در پیش داریم و در سال جاری برای بهسازی و رویه آسفالت حدود 8 هزار کیلومتر از  راه های شریانی اقدام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم این 34 هزار کیلومتر را در جهت خدمت رسانی به مردم در وضعیت خوبی نگه داریم، افزود: موضوع خط کشی و ارزیابی مخاطرات این مسیرها نیز خیلی مهم است که برای این منظور تمام این مسیرها را مورد ارزیابی ایمنی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نقطه به نقطه علایم و موارد مورد نیاز در راه های شریانی مورد بازدید قرار گرفته و امکانات مورد نیاز برای آنها فراهم شده است، اظهار داشت: با اجرای طرح زمستانی، دولت هم مبلغ 200 میلیارد تومان را برای این طرح تخصیص داده است.

آخوندی تصریح کرد: در طرح زمستانی امسال 11 هزار نفر راهدار با بیش از 700 اکیپ راهداری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند تا راهداری زمستانی ایمنی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر رعایت ایمنی از سوی رانندگان، افزود: در این مسیر، نیاز به همکاری رانندگان در حمل و نقل عمومی و خصوصی داریم البته درست است که وظیفه ما افزایش ایمنی است اما اصل ایمنی برای کسانی است که پشت فرمان خودرو قرار می گیرند و باید از رفتارهای پرخطر خودداری کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار