تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۴۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با نخستین روز هفته کتاب
زنگ کتابخوانی در مدارس خوزستان به صدا درآمد
زنگ کتابخوانی همزمان با نخستین روز هفته کتاب با حضور مسئولان استانی در اهواز به صدا درآمد.

صبح امروز زنگ کتابخوانی همزمان با نخستین روز هفته کتاب، با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در مدرسه حضرت معصومه (س) شهرستان اهواز به صدا درآمد.

منصور کوهی‌ رستمی در این مراسم با اشاره به اینکه رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی 92 ـ 93 پیشنهاد سه زنگ کتابخوانی، زنگ گفت‌وگو و زنگ انشاء را در مدارس ارائه کرد، اظهار کرد: هر سه این موارد بدون کتاب و کتابخانه جایگاهی ندارند.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و نگاه مثبت مسئولان آموزش و پرورش استان، در سال جاری در نخستین روز هفته کتاب، زنگ کتاب و کتابخوانی در سطح تمام شهرستان‌های استان به صدا درآمد.

رستمی گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های عظیم جامعه محسوب می‌شوند و برای پرورش و تربیت این سرمایه‌ها از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها کتاب است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: اگر بتوانیم مطالعه را در دانش‌آموزان به صورت یک عادت درآوریم، ارتباط آن‌ها با جهان دانش و آگاهی، سخت و غیرممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: با نگاهی اجمالی به پیشرفت کشورهای توسعه یافته درمی‌یابیم که تحولات عظیم فرهنگی، اقتصادی و صنعتی آن‌ها مرهون توجه خانواده و نظام آموزشی، مطالعه و پرورش، رشد قابل توجه تیراژ کتب و نشریات، توسعه و تجهیز کتابخانه‏‌ها، ایجاد فرهنگ مطالعه و تحقیق و اختصاص دادن بودجه کافی به امر پژوهش در این کشورها است.

کوهی‌رستمی با بیان اینکه مدرسه محل مناسبی برای آشنایی با کتاب و تقویت روحیه کتابخوانی است، یادآور شد: کتابخانه باید به بخشی از نظام آموزشی ما و آن هم نه به منزله امری فرعی، تفننی و سرگرمی، بلکه به مثابه امری ذاتی و لازم تبدیل شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: لازمه عادت به مطالعه لذت‌بخش کردن کار مطالعه است و لازمه لذت بردن از هر کاری مهارت داشتن در آن کار است.

وی بیان کرد: کتابخانه وسیله‌ای است که شخص با آن قدم به دنیای کتاب گذاشته و از معارف آن بهره می‌گیرد، لذا عامل عمده‌ای در تشویق مردم به مطالعه بوده و هست.

رستمی تصریح کرد: با توجه به کمبودهایی که در کتابخانه‌های آموزشگاهی وجود دارد، همکاری و هماهنگی مدارس و کتابخانه‌های آموزشگاهی با کتابخانه‌های عمومی در روند توسعه کتاب و کتابخوانی می‌تواند موثر باشد.

این سرپرست ادامه داد: زنجیره کتابخانه‌های عمومی به عنوان کتابخانه‌هایی که در اختیار عموم مردم هستند می‌توانند برنامه‌های متنوعی برای جذب دانش‌آموزان داشته باشند.

وی گفت: تلاش می‌شود در سطح استان خوزستان این هماهنگی و همکاری بین مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

رستمی یادآور شد: 221 باب کتابخانه‌ عمومی استان همراه با تمام منابع و برنامه‌های فرهنگی متنوع، مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب، نمایشگاه‌ دوره‌ای و غیره در خدمت همه دانش‌آموزان و معلمان استان خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار