تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۵۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه اعمال جراحی برگشت باروری رایگان شد
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، از حذف فرانشیز اعمال جراحی برگشت باروری در راستای عملیاتی شدن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

دکتر «محمد اسماعیل مطلق» گفت: با این اقدام در زمینه تداوم برنامه ریزی و اجرای فعالیت های وزارت بهداشت به منظور ارتقای نرخ باروری کلی و عملیاتی شدن سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب گام دیگری برداشته شد.

وی افزود: با توجه به بند سوم سیاست های کلی جمعیت بنا به پیشنهاد دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و تایید معاون بهداشت و حمایت و پشتییبانی همه جانبه و دستور مساعد وزیر بهداشت مقرر شد که با توجه به پوشش بیمه ای خدمات یادشده، هزینه سهم بیمار(فرانشیز) مربوط به اعمال جراحی برگشت باروری در فردی که تحت عمل جراحی پیشگیری از بارداری قرار گرفته و متقاضی برگشت باروری است، نیز از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت پرداخت شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بدون شک حذف فرانشیز و کاهش هزینه این اعمال جراحی از یکسو منجر به رضایتمندی متقاضیان دریافت این خدمات شده و از سوی دیگر با توجه به کاهش موانع موجود، گامی برای تشویق و بسترسازی به منظور فرزندآوری خواهد بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار