تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیب خطر در جاده‌های پر از وصله خوزستان
استفاده از وسایل نقلیه فرسوده، نقص فنی خودرو، استاندارد نبودن خودروها و ده‌ها مشکل دیگر از جمله موارد حادثه‌ساز وسایل نقلیه در استان خوزستان به شمار می‌‌رود.

وجود جاده‌هایی با ظرفیت نامناسب، روسازی نامناسب و ناامن، طرح هندسی خطرآفرین، شیب‌‌های قائم تند و طولانی و همچنین لغزندگی سطح راه‌ها از جمله موارد حادثه‌آفرین در بخش ساخت‌وساز جاده‌ای به شمار می‌روند.
استفاده از وسایل نقلیه فرسوده، نقص فنی خودرو، استاندارد نبودن خودروها و ده‌ها مشکل دیگر نیز از جمله موارد حادثه‌ساز وسایل نقلیه در کشورمان و از جمله این استان به شمار می‌‌رود.

رشد روزافزون جمعیت و وسایل نقلیه از یک سو و توسعه نیافتن متناسب راه‌‌های مواصلاتی از سوی دیگر باعث شده تا هر ساله هزاران تن کشته، مجروح و معلول شوند و بسیاری از هزینه‌‌های پنهان از جمله هزینه‌های خدمات پزشکی، روان‌پزشکی، خدمات پلیس و… بر اثر تصادفات و حوادث جاده‌‌ای درون و برون‌شهری بر مردم تحمیل شود.

اما شهرستان ایذه به واسطه قرار گرفتن در مسیر یکی از راه‌های ترانزیتی کشور، هر روزه شاهد تردد بیش از یک‌هزار اتوبوس مسافربری و تریلر حاوی محصولات نفتی، پتروشیمی، صنایع فولاد، کشاورزی و... به سمت اصفهان و دیگر استان‌های مرکزی کشور است.
این ترددهای بسیار زیاد، باعث از بین رفتن شدید آسفالت خیابان‌های این شهر و جاده‌های برون شهری و استانی شده است.

با پیگیری‌های مسئولان اداره راه و شهرسازی ایذه، ظاهرا بعد از چند سال، چند کیلومتر از جاده‌های پر از وصله رنگ آسفالت را به خود خواهند دید.

بدون شک، کمک به بازسازی و ایمن‌سازی این جاده‌هایی که به دلیل تصادفات وحشتناک، سالانه منجر به کشته شدن جمع زیادی از هموطنان ما می‌شود، امری بسیار واجب است که مسئولان اداره راه استان و امر کشوری باید به صورت بیشتر  و جدی‌تر به آن توجه کنند.

جاده‌های برون شهری ایذه آسفالت می‌شود

حمدالله قاسمی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اداره راه و شهرسازی، مسئله بازسازی راه‌های اصلی و منتهی به شهرستان است.

وی افزود: شهرستان ایذه به عنوان یکی از شاهراهای اقتصادی کشور و استان خوزستان به‌منظور انتقال کالا به استان‌های مرکزی کشور و کارخانه‌های این استان‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه در ارتباط با آسفالت جاده‌های حوزه شهرستان، بعد از گذشت چند سال خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، 14 کیلومتر از جاده ورودی اهواز از سمت بارانگرد تا ایذه و یکی از باندهای شانه خاکی جاده دهدز از سمت سد کارون 3 به‌زودی آسفالت‌ریزی خواهد شد.

قاسمی به فراهم شدن قیر برای آسفالت جاده‌های روستایی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، اعتبار قیر به‌صورت منطقه‌ای برای هر روستا جذب شده و با وارد شدن به مرحله اجرا، سهمیه هر بخش به‌صورت جداگانه به این اداره واگذار می‌شود.

تجهیز اکیپ گشت‌های راهداری برای فصول بارندگی

وی با اشاره به اینکه کمیسیون سیما و منظر شهری ایذه باید تشکیل شود، بیان کرد: با توجه به اینکه ایذه یک منطقه ارگانیک شهرسازی است و زمین‌های خالی در بخش‌های مختلف شهر از جمله قسمت‌های مرکزی موجود است،  باید اقداماتی به‌ منظور حصارکشی، تعین مرز مالکیت و تفکیک آن صورت گیرد و از این طریق نیز نسبت به پرداخت حقوق شهرداری اقدام شود.

وی با اشاره به دور دست بودن بخش سوسن و صعب‌العبور بودن برخی از روستاهای این بخش اظهار کرد: درصدد تجهیز اکیپ راهداری در این بخش هستیم تا در صورت رخ‌ دادن حوادث احتمالی، زمان زیادی را از دست نداده باشیم.

این مسئول در ادامه افزود: این اداره با تجهیز اکیپ خود، آمادگی لازم را برای رویارویی با حوادث احتمالی جاده‌ای دارد.

وی در پایان اظهار کرد: در نخستین پیچ کوهستانی شهر ایذه، موسوم به پیچ کویتی‌ها، سالانه واژگونی‌های زیادی رخ می‌دهد و از این‌رو، این ناحیه برای گشت‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی مورد توجه است و هشدارهای لازم به رانندگان ورودی این گردنه داده خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار