تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۷۵۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دفتر بارزانی: داعش ۲۰۰ هزار نیرو دارد
رئیس دفتر رئیس منطقه کردستان عراق مدعی شد داعش ۲۰۰ هزار نیرو در اختیار دارد.

«فواد حسین» رییس دفتر «مسعود بارزانی» رییس منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت مدعی شد گروهک تروریستی داعش با جذب صدها هزار نفر، ارتشی به مراتب بزرگتر از تخمین‌های پیشین سازمان سیا تشکیل داده است.

این مقام ارشد کُردستان عراق در توضیح این ادعا افزود توانایی داعش برای حمله هم‌زمان به تعداد زیادی مواضع نظامی در دامنه وسیعی در عراق و سوریه نشان از تعداد بالای مبارزان داعشی است که به گفته وی حداقل 200 هزار نفر هستند.

طبق تخمین‌های سازمان سیا شمار مبارزان داعش 31 هزار وپانصد نفر بود اما به نظر می‌رسد این رقم هشت برابر کمتر از رقم اعلامی اخیر است.

«حسین» به وجود صدها هزار داعشی اشاره و گفت «داعشی‌ها قادرند با جذب اعراب جوان منطقه، به راحتی آن‌ها را در بسیج  کنند».

وی در ادامه گفت داعش بر یک سوم سوریه که جمعیتی بالغ بر ده تا دوازده میلیون نفر را شامل می‌شود، تسلط داشته و، به عقیده وی، این تسلط امکان جذب افراد بسیاری را برای داعشی‌ها فراهم می‌کند.

«حسین» در اثبات شمار زیاد نیروهای داعش به تحرکات همزمان تروریست‌های داعش علیه نیروهای کُرد در شمال عراق و ارتش عراق در نزدیکی بغداد و در خاک سوریه اشاره کرد.  به گفته ایندیپندنت تاثیر شمار بالای نیروهای داعش در قدرت آن از این جهت اهمیت دارد که برای برنامه‌ریزی حملات هوایی آمریکا در از بین بردن آن موثر است.

در ماه سپتامبر (شهریور ماه سال جاری)  سازمان سیا تخمین زده‌ بود نیروهای داعش بین 20 تا 31 هزار و پانصد نفر هستند. ایندیپندنت ادامه داد، دست کم گرفتن شمار نیروهای داعش می‌تواند دلیل غافلگیر شدن پنج ماه گذشته آمریکایی‌ها، ارتش عراق و سوریه و پیشمرگه‌های کُرد در مبارزه با داعش باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار