تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۵۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با هفته دیابت،شرکت داروسازی عبیدی ارائه کرد
داروی جدید برای بیماران دیابتی
دیابت یک اپیدمی رو به رشد بدون وقفه است که 382 میلیون نفرازمردم دنیا در سال 2013 به آن مبتلا بوده اند.این درحالی است که 5 میلیون نفرنیز هرساله جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.

درهمین رابطه دکتر علیرضا استقامتی، فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم گفت، در کشور ما حدود 4.5 میلیون بیمار دیابتی وجود دارد که فقط یک چهارم آنها تشخیص داده شده اند .

وی درادامه افزود،دیابت،عوارض جدی از جمله عوارض  بینایی، قلبی- عروقی و کلیوی به همراه دارد که عدم تشخیص به موقع و مدیریت صحیح این بیماری منجر به افزایش ناتوانی و مرگ و میر ناشی از آن میشود.

 اکثر بیماران دیابتی در سیر بیماری خود علاوه بر اصلاح سبک زندگی به درمان دارویی هم نیاز دارند. درمان های دارویی دیابت که از قدیم رایج بوده در کنار کنترل قند خون و کمک به بهبود بیماری، عوارض خاص و ناخواسته خود را به همراه دارند. ولی درمان های جدید دیابت انتخابی تازه در مدیریت این بیماری مزمن بوجود آورده است .

به نقل از آقای دکتر فرهاد حسین پناه فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم در بسیاری از کشور های دنیا طیف وسیعی از داروهای کنترل کننده قند خون وجود دارد که در کنار اثر بخشی مناسب عوارض کمتری به همراه دارد ، دسته جدیدی از این داروها به نام Dipeptydal Peptidase 4 Inhibitors  وجود دارند که اولین دارو از این دسته ، دارویی به نام سیتاگلیپتین میباشد که تحولی تازه در درمان دیابت نوع 2 به شمار میرود که با مکانیسم عمل متفاوت از سایر داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون و با استفاده از توانایی فیزیولوژیک خود بدن عمل میکند .از خصوصیات مهم  سیتاگلیپتین این است که بر خلاف اکثر داروهای ضد دیابت باعث افزایش وزن نمیشود درضمن بیماران با مصرف این دارو حملات افت قند کمتری را تجربه میکنند که این موضوع باعث تحمل پذیری بیشتر بیماران نسبت به این دارو میشود .

درهمین رابطه وهمزمان با هفته دیابت،دکتر سید امیر رضویان ،مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی اعلام نمود که این شرکت با 70 سال سابقه درخشان در صنعت داروسازی و شعار پیشرو در کیفیت و نوع آوری مفتخر است تا با تولید داروی سیتاگلیپتین خدمتی نوین را برای اولین بار به هموطنان عزیز ارائه نماید.

وی گفت،"سیتاگلیپتین" که تا به امروز در انحصار شرکت دارویی "مرک" آمریکا بوده  در بیش از 70 کشور دنیا در دسترس بیماران  قرار دارد . در ایران  برای اولین بار این دارو توسط شرکت داروسازی عبیدی با نام تجاری "زیپتین" تولید شده  و از این پس برای هموطنان در کنار سایر داروهای کنترل کننده قند خون این کارخانه داروسازی همچون "گلی کلازید"  با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب ارائه می شود.

نحوه استفاده از سیتاگلیپتین به صورت یک بار در روز و خوراکی می باشد که باعث سهولت مصرف آن توسط بیماران می گردد.
:
:
:
آخرین اخبار