تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۷۵۱۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از هر 9 کشته حوادث جاده ای؛ 7 نفر نان آور اند
وزیر راه و شهرسازی گفت: تلفات حوادث جاده ای کشور به کمتر از ۱۸ هزار نفر رسیده است و از هر ۱۰ نفری که در سوانح جاده ای در جهان جان خود را از دست می دهند، ۹ نفر در کشورهای در حال توسعه هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی در مراسم یادمان قربانیان حوادث رانندگی در کهریزک تهران ؛ به 300 هزار مصدوم ناشی از حوادث رانندگی در کشور اشاره کرد و افزود: 43 درصد این تلفات؛ جوانان 21 تا 40 سال هستند.

وی گفت: از هر 9 نفر کشته شدگان حوادث جاده ای؛ 7 نفر مرد و نان آور خانواده اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 45 درصد افرادی که در حوادث رانندگی کشته می شوند از عابران پیاده و موتورسوارها هستند، افزود: سواد یک سوم افرادی که در تلفات جاده ای جان خود را از دست می دهند؛ زیر دیپلم است.

آخوندی به ضرورت هماهنگی و همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم اشاره کرد و گفت: با دستورالعمل ها نمی شود حوادث را کاهش داد.

وی افزود: جامعه ما جامعه جوانی است و 20 میلیون نفر رانندگی می کنند که برای جلوگیری از حوادث باید همه دست به کار شوند.

آخوندی با بیان اینکه به جای چشم پوشی از مسائل و مشکلات باید با صدای بلند آنها را فریاد کنیم ، گفت: نباید گناه را به گردن دیگران بیندازیم و همه باید مسئولیت پذیر باشیم.

10 تا 15 برابر تلفات جاده ای، مصدوم و از کارافتاده

وزیر بهداشت ، ‌درمان و‌آموزش پزشکی گفت: هر چند خسارت انسانی حوادث  جاده ای به زیر ۱۸ هزار نفر رسیده است اما حداقل ۱۰ تا ۱۵ برابر نیز مصدوم و بیکار می شوند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم یادمان قربانیان حوادث جاده ای گفت : بخشی از این حوادث معلول فرهنگ، بخشی معلول صنعت ،‌بخشی معلول جاده ها و بخشی نیز ناشی از عقب ماندگی های گذشته است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی کنیم تا حوادث کاهش یابد ، گفت : ‌باید هر دو وجه زیبا و نازیبای حوادث را برای مردم بیان کنیم و صرفا نباید از خوبی ها حرف بزنیم.

دکتر هاشمی گفت: از تریبون های عمومی باید استفاده و بخش نازیبا و خطرناک حوادث را اعلام کنیم.

وزیر بهداشت افزود : ‌این حوادث کشور را بیچاره کرده است که باید فریاد بزنیم و آنها را اعلام کنیم .

دکتر هاشمی گفت : ‌مشکل اساسی در بروز حوادث رانندگی مشکل فرهنگی است که اصلاح آن به عزم ملی نیاز دارد.

وی اظهار داشت : در کشور سه هزار دستگاه آمبولانس ، دو هزار پایگاه اورژانس ، 500 تا600 بیمارستان وجود دارد که 50 درصد نیاز کشور را تامین می کند و باید بدون رودربایستی مشکلات را بیان کرد.
:
:
:
آخرین اخبار