تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۵۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لیونی:
اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین را نمی‌دهیم
مذاکره‌کننده ارشد رژیم صهیونستی تأکید کرد که این رژیم اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین «از طریق اقدامات یک‌جانبه» را نخواهد داد.

زیپی لیونی، مذاکره‌کننده ارشد رژیم صهیونستی در جریان دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که مذاکرات سازش تنها راه حل منازعه فلسطینی-صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیونی اشاره کرد که دولت کشور فلسطین زمانی تشکیل می شود که منافع امنیتی رژیم صهیونیستی کاملا تامین شود.

از سوی دیگر، اشتاینمایر نیز اوضاع جاری در خاورمیانه را بسیار پیچیده خواند و گفت که پس از مذاکراتی که در اراضی اشغالی با مقامات تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی انجام داده به این نتیجه رسیده که تمامی طرف ها نسبت به شیوه تعامل با مسجد الاقصی حساسیت دارند.

اشتاینمایر خواستار خودداری طرفین فلسطینی و صهیونیستی از اقدامات یک‌جانبه و تلاش برای تحقق آتش بس دائم بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد.

وزیر امور خارجه آلمان که به اراضی اشغالی سفر کرده است، با آویگدرو لیبرمن، ‌وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در این دیدار تصریح کرد: باید تک‌روی‌هایی که مانع روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل می‌شود، متوقف شود. در همین حال،‌ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدون اهمیت دادن به اظهارات این مقام آلمانی عنوان داشت: ما توقف شهرک‌سازی‌ها در قدس شرقی را نمی‌پذیریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار