تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۵۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
تأمین زیرساخت‌های گردشگری چغازنبیل
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از تأمین زیرساخت‌های موردنیاز در محوطه تاریخی چغازنبیل خبر داد و گفت: اعتبار ویژه‌ای به این منظور اختصاص‌ یافته است.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: اعتبار 10 میلیارد ریال برای سامان‌دهی و تأمین زیرساخت‌های گردشگری محوطه تاریخی چغازنبیل اختصاص‌ یافته و در این محوطه خدمات بسیار زیادی تأمین خواهد شد.

وی افزود: در شرایط کنونی در این محوطه زیرساخت‌های لازم برای حضور و رفاه گردشگر وجود ندارد و قرار شده تا در این زمینه اقدامات زیربنایی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، تأکید کرد: در راستای اجرای این طرح سرویس بهداشتی و نمازخانه، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی و... ساخته خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه تأمین اعتبار این پروژه مشکل خاصی ندارد، گفت: این پروژه در مراحل نهایی تعیین پیمانکار است و به‌زودی فعالیت در این محوطه آغاز می‌شود.

این مدیرکل اضافه کرد: چغازنبیل نخستین اثر ثبت جهانی ایران بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به این دلیل همه‌ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج برای بازدید از این سایت تاریخی به این منطقه سفر می‌کنند و برای تأمین رفاه و ایجاد فضای تفریحی در این محوطه در سال جاری برنامه‌ریزی‌های زیربنایی انجام‌ شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه اقدامات در نظر گرفته‌ شده به‌منظور ایجاد زیرساخت گردشگری است و هیچ‌گونه دخل و تصرفی خارج از مقررات عرصه و حریم این اثر تاریخی انجام نخواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار