تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۵۲۱۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهي به گفت و گوي مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان با رسانه ها؛
چه كسي فاتحه كشاورزي خوزستان را مي خواند؟!
ح. پورعبداله
مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان دو روز پيش هم با رسانه هاي همگاني مصاحبه كرد و هم به انتقادهاي يكي از نمايندگان مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي پاسخ داد.
چنگلوايي خطاب به نماينده اهواز گفت:"چه مشکل اساسی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که برای حل آن باید متوسل به مرکز شد؟" اما در مصاحبه با رسانه ها مي نالد: "جاي تاسف است كه كشاورزان ما در شهرستان حميديه به دليل كمبود آب ناچار شدند از زه‌آب براي آبياري اراضي خود استفاده كردند."
در اين باره بايد گفت: جناب چنگلوايي! جاي تاسف براي چه كس يا دستگاهي است؟! حرف زدن درباره ي مشكل هاي كشاورزان حميديه كه دردي دوا نمي كند؟! آيا شما با نمايندگان استان به وي‍ژه اهواز و مقام نخست اجرايي استان و نيز شخص وزير و معاونان ايشان مشكل هاي كشاورزان حميديه و ديگر كشاورزان مناطق مختلف استان را مطرح كرده ايد و تا رفع مشكل ها پيگيري كرده ايد؟ در طول دوران 6 ساله ي مديريت تان چند بار بر سر زمين هاي كشاورزان شهرها و بخش ها و روستاهاي استان رفته ايد و رو در رو با كشاورزان نشست و برخاست كرده ايد و مشكل هاي آنان را به گوش جان شنيديد و به استحضار مسوولان استاني و كشوري و نيز نمايندگان مردم استان در مجلس رسانده ايد؟! ببخشيد! انگاري يادمان رفت كه شما فرموديد:" چه مشکل اساسی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که برای حل آن باید متوسل به مرکز شد؟!!"
چنگلوايي در ادامه ي مصاحبه گفت: "ما در زمينه حمايت از توليدكنندگان كشاورزي كوتاه نمي‌آييم و از ضرر بيشتر كشاورزاني كه چندين سال متوالي خسارت ديده‌اند جلوگيري می‌کنیم و هيچ‌گونه كاهش را در سطح زيركشت حتي در حوزه كرخه و مارون نمي‌پذيريم."
جناب چنگلوايي عزيز! تا چه زماني در زمينه حمايت از توليدكنندگان كشاورزي كوتاه نمي‌آييد؟! فعلن كه 6 سال گذشته است! اگر كشاورزان مورد حمايت شما قرار گرفته بودند كه نمي فرموديد:" از ضرر بيشتر كشاورزاني كه چندين سال متوالي خسارت ديده‌اند جلوگيري می‌کنیم" مگر نمي گوييد: چندين سال متوالي كشاورزان خسارت ديده اند پس چه وقت مي خواهيد از ضرر بيشتر آنان جلوگيري كنيد؟!
چنگلوايي باز هم گفت: "در حال حاضر در حوزه كرخه و مارون 12 شهر استان شامل رامهرمز، ماهشهر، بهبهان، شادگان،‌ هويزه، گمبوعه و حميديه به دليل مشكل آب در شرايط بحراني قرار دارند."
جناب مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان! چرا نمي رويد پايتخت و اين مشكل ها را به استحضار وزير محترم تان نمي رسانيد و از ايشان نمي خواهيد تا به مشكل ها رسيدگي كنند؟ چرا نمي گوييد يا مشكل هاي كشاورزان بايد حل شوند يا من استعفا مي دهم؟ گفتن مشكل ها نزد رسانه ها آن هم بعد از گذشت چندين سال مديريت كه هنر نيست! شما اگر در دولت اصولگراي جناب احمدي نژاد در نزد وزير سابق كشاورزي براي حل مشكل هاي كشاورزان با سپر كردن سينه و تا رسيدن به نتيجه اي مطلوب، پافشاري و پيگيري مي كرديد، امروزه مي توانستي به هنر مديريت خود بباليد نه اين كه بعد از مرگ سهراب، نوشدارويي هم نتوانسته باشيد فراهم كنيد!
‌ مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان همچنين اظهار كرد:"علاوه بر مشكل توليد محصولات كشاورزي، ما با مشكلات اجتماعي در حوزه كرخه و مارون مواجه خواهيم شد زيرا اين منطقه كشت تابستانه چندانی ندارند و از آنجايي كه كشاورزي، تنها راه معيشت آن‌ها است، احتياج به حمايت بيشتري دارند. "
جناب چنگلوايي گران قدر! آيا برشمردن اين همه مشكل و معضل اساسي نيستند و نبايد برای حل آن ها متوسل به مرکز شد؟ اگر اين گونه است پس چرا براي حل اين مشكل ها از مسوولان استاني كمك و مشورت و راه كار نگرفتيد كه امروزه به ناچار دست به دامان رسانه ها نشويد!
چنگلوايي درباره اجراي طرح انتقال آب از طريق تونل كوهرنگ سه، گفت: "‌اگر اين طرح اجرايي شود بايد فاتحه كشاورزي خوزستان را خواند. "
جناب چنگلوايي! بايد خاطر شما را نشان كرد: فاتحه كشاورزي خوزستان وقتي خوانده شد كه بر روي سرچشمه هاي كارون، سدها، تونل ها و چند نقطه ها زده شد و صدايي از مسوولان استان- كه پرده هاي گوش مسوولان اجرايي پايتخت نشين را تكان دهد- شنيده نشد و يقه هاي بسته ي مسوولان اجرايي استان در تهران براي دفاع از احياي كشاورزي خوزستان به وي‍ژه اجراي طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان- كه در سال 76 مصوب شد- پاره نشد و صداهاي مسوولان و منتقدان ما حتا از مرز استان مان هم بالاتر نرفت كه نرفت!
جناب چنگلوايي عزيز! ديگر وقت آن رسيده از اسب مديريت كشاوري خوزستان پياده شويد و بر سر زمين هاي شور و بي آب استان برويد و فاتحه بخوانيد كه گمان كنم ثواب بيشتري داشته باشد. همين.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
5
بهتر از خود جناب چنگلوايي فكر نكنم كسي پيدا شود كه بتواند فاتحه بخواند!
کشاورز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
5
هیچگاه تیم مدیریت... تا این حد ضعیف ومسئله دار نبوده است.
قبل از اینکه با انتقال آب فاتحه کشاورزی را بخوانیم با این ضعف وتزلزل مدیریت از سال هاپیش فاتحه آن متاسفانه خوانده شده است.
salar395
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
0
4
جالبه
اون از نامه نگاری و شکواییه نماینده ها و این هم از مسئولین
از ماست که برماست
توصیه ام به همشهریان عزیز این هست که فریب این اه و ناله ها رو نخورید
فقط تبلیغات انتخاباتیه و بس
احمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
3
سلام...آب کارون رو بردن برا زاینده رود..کسی صداش در نیومد..برا آقای مقتدایی متاسفیم ..خیلی خوب از حق مردم دفاع میکنی..بذار تابستون بیابد اون موقع به عمق فاجعه پی میبرید..نماینده ها مسولین استاندار سریع به بیمارستان شفا اهواز یزنید و شاهد بدبختی مردم از نزدیک باشید!واقعا برا این استان زرخیز چه کردید؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بیمارستان شفا واقعا جای بدیه
پدرم اونجا بستری بود
هیچوقت یادم نمیره
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
0
جناب پورعبداله از نقد علمی، منصفانه و محترمانه تان سپاس گزارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
سلام،پیگیری عدم فاتحه کشاورزی استان ،با مدیریتی که با سازمانهای مردم نهاد وصنفی درگیر و مخالف است امکان ندارد با نظام صنفی ،با سازمان مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی، با مخالفت با تشکیل تعاونی ها تولیدی ،با نمایندگان مجلس . ایا می شود احیای کشاورزی کرد
مجید عبودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
ما در بخش گمبوعه حمیدیه ساکن هستیم. حدود 6 روستا با حدود 5000 هکتار از بهترین زمین های کشاورزی دنیا.
در این زمین ها بهترین صیفی، سبزی و حبوبات را می کاشتیم. متوسط تولیدی هر هکتار حدود 20 تن محصول سالم و تازه و شاداب است که در شهر اهواز و شهرهای اطراف و مراکز استانها عرضه می شد.
حالا حدود 5-6 سال است آب کشاورزی بدلیل سو مدیریت قطع شده و حدود 2000 جوان و کشاورز فعال بیکار شده اند و اینجا کسی انگار کسی بیدار نیست.
نه نماینده مجلسی آن طور که باید و شاید پیگیر است.
نه مدیران محلی و استانی اهل مشق مدیریت هستند.
و از همه بدتر مردمی که اهل جهاد و دفاع بودند به خواب مرگ رفته اند.
:
:
:
آخرین اخبار