تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۵۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزارت علوم همچنان بدون وزیر
مجلس به دانش آشتیانی رای اعتماد نداد
مجلس شورای اسلامی به فخرالدین دانش آشتیانی گزینه معرفی شده برای وزارت علوم رای نداد
جلسه رای اعتماد به دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم از لحظاتی قبل در مجلس و با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

حسن روحانی در آغاز این جلسه با حضور در جایگاه در خصوص معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت:امروز چهارمین نوبت است برای درخواست رای اعتماد جهت وزیر علوم پیشنهادی خدمت نمایندگان محترم می رسم. البته تماس و نزدیکی مجلس و دولت همواره مطلوب است اما امیدوارم فرصت های آینده عمدتا برای همفکری و تعامل برای رفع مشکلات اساسی مردم به ویژه مسائل اقتصادی ،اشتغال باشد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه

وی افزود: برخلاف آنچه رسانه ها شایعه می کنند من در انتخاب وزیر علوم تحت فشار کسی یا گروهی نیستم و من هم کسی نیستم تحت فشار گروهی انتخابی انجام دهم.

چهره مقبول راحت تر و بهتر می تواند مدیریت کند و حرف حق را به کرسی بنشاند و مسیر تعالی دستگاه را آماده کند.

قولی که به مردم داده شد این بود برای دانشگاه ما دنبال قانونگرایی و نشاط علمی هستیم و همه باید به وعده خود عمل کنیم ،اینکه برخی رسانه ها کلمه لج بازی را برای رئیس جمهور و مجلس به کار می برند این واژه ،واژه مناسبی نه برای دولت و نه برای مجلس نیست،اینجا جای دعوا و تنازع نیست ما قرار نیست روبروی هم باشیم،اهل تعاملیم میخواهیم در کنار هم مسائل را حل کنیم.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: من گمان نمی کنم پیام مردم برای دولت و مجلس دو نوع پیام باشد،ملت پیام واحدی برای منتخبان خود ارسال می کند این پیام برای دولت و مجلس خدمت است و مردم از ما تعالی کشور را می خواهند.

وی ادامه داد:باید دانشگاه از کاغذ و مدرک گرایی جدا کنیم،ما دنبال عالم و محقق هستیم،محققی که هنوز ترم آخر کارشناسی او تمام نشده ده ها موسسه دنبال جذب او باشند.

وی در ادامه بیان کرد: مفتخرم به مردم اعلام کنم در این مدت که از دولت گذشته علی رغم اینکه نشست ها در دانشگاه ها به مراتب از سال های پیش بیشتر شده به همان نسبت آرامش بیشتر شده است.

رئیس دولت با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم گفت:آنچه برای ما به عنوان مهمترین خط قرمز مطرح است اخلاق است برای ما مهمتر از اینکه وزیر چقدر رای بیاورد اینکه مردم شاهد باشند دولت و مجلس معیار های دینی و اخلاقی را همواره مد نظر دارند و ما نخواهیم گذاشت این خط قرمز خدشه دار شود.اسلام به ما گفته احترام و شخصیت و کرامت انسان ها مد نظر ما باشد و تجسس هایی که گوشه و کنار در بالا و پایین زندگی فردی بگردیم به این قصد نکته ای بیاوریم و بعد ذره بین بیاوریم و آن را بزرگ کنیم! ثم ماذا؟ چکار می خواهیم بکنیم؟

وی تاکید کرد: اولین کسانی که دانش را به من معرفی کردند دوستان قدیمی ایشان که از اصولگرایان پروپا قرص هستند بودند و در اصلاح طلبان ایشان را معرفی نکردند هرچند همه احزاب قابل احترام هستند.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه

روحانی افزود: یادم آمد خود من آشنایی ام با ایشان به دوران دفاع مقدس بر می گردد،از سال 65 شورای عالی پشتیبانی جنگ ستادی تصویب کرد به عنوان ستاد پشتیبانی و آن شورای عالی بنده را به عنوان رئیس ستاد برگزید و هر وزارت خانه ای معاونی را معرفی کرده بود و آقای آشتیانی آن زمان رابط جنگ و دانشگاه بودند.

وی گفت: آقای دانش قبل از اینکه چهره سیاسی باشد یک مدیر علمی است و ایشان به من گفت سیاست به معنای عضو این جناح و آن جناح بودن را سال هاست کنار گذاشته ام و دنبال کار اجرای و عملیاتی بوده ام و البته برای من مهم نیست ایشان عضو کدام حزب و جناح باشد مهم وفادار بودن به امام و رهبری و نظام است.

رئیس جمهور گفت:دوران سه ماه ای که میتوانستیم وزارت علوم را با سرپرست اداره کنیم رو به اتمام است البته از اینکه زیاد خدمت مجلس برسیم افتخار می کنیم اما امیدوارم برای وزیر علوم دیگر ما را دعوت نکنید.

در ادامه نوبت به سخنان نمایندگان موافق و مخالف رسید و قاسم جعفری به عنوان نخستین مخالف گفت:چه شده تصادفا همه وزیران پیشنهادی از مجموعه آقای معین معرفی می شود؟ آقای معین سه روز پیش گفت باج خواهی مجلس بی سابقه است! آقایان نمایندگان شما چه باج خواهی کرده اید؟

این نماینده گفت: برخی مصاحبه ها فصل کردن دارد نه وصل کردن! معاون پارلمانی گفته که دولت قصد نداشته از مجلس کسی را انتخاب کند؟ چه کسی از مجلس مایل بوده وزیر شود؟

جعفری ادامه داد:آقای وزیر اطلاعی که ما داریم فرزندان شما یکی در مالزی است یکی در اسپانیا و یکی در کانادا و افرادی که معرفی می کنید گویا خانواده شان دوست ندارند در ایران زندگی کنند.

جعفری بخشی از وقت خود را به نقوی حسینی نماینده ورامین داد و نقوی در بیان مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت:فتنه قرمز ما است و اگر 20 نفر دیگر معرفی شوند و ویژگی میلی منفرد و فرجی دانا و نیلی احمدآبادی را داشته باشد این مجلس رای نمی دهد.

روحانی: دانش را اصولگرایان به من معرفی کردند/ یک نماینده: انتخاب همه وزیران پیشنهادی علوم از مجموعه

وی افزود:وزارت علوم توسط چه کسانی اداره می شود؟ چرا همه افرادی که معرفی می شوند از یک حلقه اند؟ شعار شما اعتدال بوده در حالی که افراطی ترین افراد یک جناح سیاسی برای وزارت علوم معرفی شده اند و همه این افراد عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت بوده اند و این تصور وجود دارد که وزارت علوم سهم حزب مشارکت است و انتظار ما این است فردی خارج از این حلقه معرفی شود.

علی مطهری نماینده تهران نخستین موافق وزیر پیشنهادی علوم بود که در موافقت با دانش آشتیانی بیان کرد: نفس حساسیت داشتن را قابل قبول می دانم اما نگرانی ها را موجه نمی دانم و معتقدم مجلس در جریان استیضاح اخیر ناخودآگاه در جریان تقویت فتنه 88 گام برداشته است مردم سئوال می کنند این چه فتنه ای است که نخبگان و شخصیت های بزرگ عضو آن هستند؟ وقتی فرجی دانا که بزرگان ما او را تائید کرده اند حامی فتنه معرفی می کنیم فتنه را تقویت کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: انقلابیون اصیل را به دو بخش تقسیم می کنیم و القای تفرقه می کنیم. بسیاری از این صحبت های که می کنیم به نفع موسوی و کروبی است.مجلس نباید تحت تاثیر محافل خارج از مجلس باشد باید استقلال خود را حفظ کند.

مطهری با اشاره به تحولات 88 و حضور خود در برنامه تلویزیونی سه روز بعد از انتخابات درباره تقلب گفت: آن موقع مسئولان صداوسیما به من میگفتند ما از هرکس دعوت می کنیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب حاضر نمی شوند به تلویزیون بیایند و حرف بزنند و می گویند ما شک داریم.

این نماینده تاکید کرد: نگاه آقای دانش به فتنه نگاهی درست است و فتنه را محکوم می کنند اما همه عوامل فتنه را. کاری نکنید برای مجلس طنز درست کنند بگویند برای حل مشکل مجلس وزیر پیشنهادی علوم باید بعد از 88 به دنیا آمده باشد.

میگویند عضو مشارکت بوده ایشان زمانی عضو حزب بوده که مشارکت فعالیت قانونی داشته مثل این است بگوییم همه کسانی که عضو حزب جمهوری اسلامی بوده اند چون امام بعدا گفته این حزب منحل شود پس فتنه گر بوده اند.

در این هنگام رئیس جمهور صحن علنی مجلس را ترک کرد و جلسه بدون حضور روحانی ادامه یافت.

در ادامه علی رضا زاکانی نماینده تهران و مخالف بعدی وزیر پیشنهادی علوم گفت: دولت برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش و اعتدال دارد سپردن مناصب به فعالان فتنه 88 درست نیست.

وی گفت : از تابستان 92 تا پاییز 93 رئیس جمهور 5 نفر را معرفی کرده که همه آن ها جز عناصر افراطی هستند آیا این اصرار تعجب آور نیست؟ آیا تقاضای مجلس تقاضای نابجایی است؟وقتی پاسخی برای سئوالات پیدا نمی شود احساس می شود دست های پشت جریان است.

زاکانی گفت: رئیس جمهور با کنایه به ما گفته است که و ما ادارک ما البورسیه  پاسخش این است ما ادراک ما الفتنه.گفتند اگر ده نفر هم رد شوند نفر بعدی از همین جنس انتخاب می شود .

وی افزود: آقای رئیس جمهور نمی توانیم گذشته روشن دانش آشتیانی را نادیده بگیریم. جناب آشتیانی گفتند از رزمندگان دفاع مقدس بوده اند سال 67 امام گفت بسیج دانشجویی ضروری ترین تشکل است جناب آشتیانی در کتاب تاریخ شفاهی بیان داشته است سال 69 ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به دانشگاه بیاید.

زاکانی گفت: آقای دانش هم موسس حزب مشارکت بوده هم عضو شورای مرکزی این حزب بوده است.

در ادامه زاکانی فیلمی دو دقیقه ای پخش کرد که به گفته وی این فیلم نشان می دهد دانش نه تنها در تحصن شعار دهندگان در دانشگاه امیرکبیر شرکت کرده بلکه گرداننده تحصن بوده است.

عبدالکریم هاشمی به عنوان موافق بعدی گفت:17 ماه است وزارت علوم بلاتکلیف است و 4.5 میلیون دانشجو منتظر تصمیمات مجلس هستند. و باید به آرامش مملکت توجه کنیم. همه عزیزان مخالفان نسبت به حواشی و آرامش دانشگاه ها حساس هستند و ما هم انتظار داشتیم فردی معرفی شود که شبه ای درباره او نباشد اما الان باید به وزیر پیشنهادی اعتماد کنیم و نباید به بهانه فتنه کاری کنیم که اصل نظام را با مشکل مواجه کنیم.

محمدرضا تابش بخشی از وقت هاشمی را دریافت کرده بود و گفت:آیات قرآن به پرهیز از تجسس در کار های انسان ها توصیه کرده است و برخی روش ها خلاف مروت و اخلاق و انصاف است.

نماینده اردکان تصریح کرد: دوستان مخالف مسائلی را مطرح کردند که جای آن در مجلس نیست و انشاالله به خوبی جواب این شائبه ها را خواهد داد.

وی وضعیت سلامت مالی دانش را نقطه قوت او دانست و گفت: دانش همیشه جز اولین نامزد های مسئولیت ها بوده است.دکتر دانش فردی بی حاشیه است به شرطی که با شایعه سازی برای ایشان حاشیه درست نکنند.

در ادامه نوبت به فخرالدین دانش آشتیانی رسید تا از برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بگوید.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم در جلسه رای اعتماد خود در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت حضرت سجاد(ع) به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم، گفت: فکر می‌کنم مسئله همه ما ضرورت و اهتمام به توسعه علمی کشور است

وی با اشاره به اهمیت توسعه علمی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: توسعه علمی شرط لازم برای توسعه همه جانبه کشور است؛ لذا تمرکز صحبت خود را بر توسعه علمی کشور قرار می‌دهم چون در کمیسیون و فراکسیون‌ها فرصتی حاصل نشد که من به برنامه خودم بپردازم و بیشتر مسائل حاشیه‌ای مطرح شد دوست دارم از این تربیون در مدت خیلی کوتاه، فشرده و هدفمند برنامه توسعه علمی را تشریح کنم.

دانش آشتیانی تاکید کرد: چالش های که در آموزش عالی داریم، استقرار نظام کیفیت است؛کارامدی نظام آموزش عالی کشور مهم است ما در رابطه با مسائل علمی باید کار زیادی انجام دهیم در رابطه با خروجی‌های علمی دانشگاه باید برنامه داشته باشیم، باید در آموزش عالی کشور باید به فکر به منافع کشورها باشیم.

وی با بیان اینکه، اولویت برنامه های من کیفی سازی آموزش عالی و تحقیقات و فناوری است‎، افزود: حفظ فضای سالم فرهنگی در دانشگاه ها، مشارکت در توسعه اقتصادی و راهبردی حوزه اقتصاد دانش بنیان و مقاوم سازی اقتصاد ملی است‎

آشتیانی با تاکید بر اینکه دانشگاه از سه حوزه علم، دین و جامعه برخوردار است، اظهار داشت: در روندهای کنونی گسستی بین علم، دین و جامعه وجود دارد. فعالیت‌های علمی، تلفیقی با رفتارهای دینی باید داشته باشد نه چیزی جدای از فعالیت های آموزشی. برنامه‌های دانشگاه ها باید طوری جهت گیری شود که منجر به کاربرد در جامعه شود و نیاز جامعه و منطقه را برطرف کند.

وی افزود: لذا اساس کاری را که من می‌خواهم انجام دهم همین است؛ و چون این مدل را رویش کار کرده‌ام و در آموزش و پرورش اجرا کرده‌ام، مطمئن هستم با همکاری شما نمایندگان محترم، می توانیم دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را به نقطه ای برسانیم که اقتدار علمی، منجر به اقتدار نظام شود؛ می توانیم دانشگاه ها را به نقطه ای برسانیم که تولید ثروت کند؛ ما باید همچنان که ریاست محترم جمهور فرمودند، دانشگاهی داشته باشیم که خود در اقتصاد کشور کمک کند.

وزیر پیشنهادی علوم همچنین گفت: ما با جزییات اجرایی که در برنامه من آمده، سعی دارم دانشگاه را در مسیر دانشگاه کارآفرین قرار دهم وتوجه داشته باشیم که در انتهای برنامه ششم حدود 5 و نیم میلیون دانش آموخته دانشگاهی داریم که باید وارد بازار کار شوند. ما با برنامه ریزی که می توانیم در دانشگاه ها داشته باشیم، از طریق شهرک‌های تحقیقاتی و پارک‌ها و مراکز رشد، می توانیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به کار بگیریم.

آشتیانی افزود: اگر بخواهیم، دقت کنید این نکته کلیدی برنامه من است، اگر بخواهیم یک فارغ التحصیل دانشگاهی را مشغول کار کنیم، اگر بخواهیم در صنعت مشغول کنیم، باید 400 میلیون تومان برای او هزینه کنیم، اگر بخواهیم در بخش ICT به کار بگیریم 150 میلیون تومان باید برای زیرساخت آن هزینه کنیم اما در پارک‌ها و مراکز رشد ما با عدد یک‌دهم این عددها، با عدد 30 تا 40 میلیون تومان می توانیم فارغ التحصیل دانشگاهی را به کار بگیریم.

وی افزود: اما نتیجه، ما مطمئنیم که اگر فارغ التحصیل به این پارک‌ها وارد شود تولید ثروت کشور به مراتب بیشتر از بخش صنعت خواهد بود. و همین است که مقام معظم رهبری در سند توسعه علمی عنوان می‌کنند که باید دانشگاه‌ ها و کشور تولید ثروتشان 50 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دهد؛ اگر از طریق این برنامه نتوانیم این کار را انجام دهیم، مطمئنا از بخش های دیگر هم نمی توانیم. من عزم راسخ دارم و همه شما نسبت به سابقه مدیریتی من اطلاع دارید که می توانم امری را که بخواهم و تمرکز کنم انجام دهم.

وزیر پیشنهادی علوم در ادامه گفت: من زمانی در وزارت علوم بودم که دانشگاه ها مشکل خوابگاه داشتند؛ تمرکز پیدا کردم و با ساخت بیش از یک میلیون متر مربع ساختمان خوابگاه دانشجویی، مشکل کشور را از جنبه خوابگاه دانشجویی برطرف کردم. در زمانی پس از جنگ به دلیل فرسوده بودن آزمایشگاه‌ها و نیاز کشور برای توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا، نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی داشتم و من از طریق سهمیه‌های ارزی، توان تامین ارز مورد نیاز این تجهیزات را نداشتیم اما من با تعاملی که با مجلس داشتم و در بیشتر موارد نتیجه می‌گرفتم، 400 میلیون دلار در آن مقطع برای تجهیزات دانشگاه‌ها گرفتم و هنوز که همکاران دانشگاهی من مرا می بینند می گویند آثار آن حرکت شما هنوز در دانشگاه ها باقی است.‎

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود:این برنامه من با همکاری شما نمایندگان محترم مجلس و دستگاه‌های اجرایی قابل پیاده شدن است اما باید برای این کار بستری هم آماده باشد، اگر دانشگاه محیط آرام و بانشاط نباشد، اگر در دانشگاه بخواهد حاشیه‌های سیاسی یا جناح‌بندی‌های سیاسی وجود داشته باشد یا به تعبیری دانشگاه تبدیل به باشگاه سیاسی شود، محققا این برنامه اجرایی نمی‌شود. لذا اصرار خود من این است، شما دغدغه دارید و من می فهمم. اعتقاد دارم زمانی رسیده است که همه، دانشجو، دانشگاه و همه باید بسیج علمی شوند و از پتانسیل و ظرفیت دانشگاهیان استفاده شود من مطمئنم اگر این همکاری‌ها وجود داشته باشد در این مسیر حرکت خواهم کرد.

آشتیانی با بیان اینکه "من فرزند انقلابم، من از زمان پیروزی انقلاب کارم را در سپاه شروع کردم و در دانشگاه هم که بودم توجه خاص به مسائل جنگ داشتم و همینطوری که ریاست محترم جمهور فرمودند کسی بودم که دانشگاه را به جنگ بردم"، بیان داشت: من آئین‌نامه های آموزشی را که به دلیل حضور جبهه دانشجویان با مشکل مواجه بودند تغییر دادم.

وی افزود: بعد از جنگ رزمندگان عزیزی که به دلیل حضور در جبهه از عدالت آموزشی برخوردار نبودند از طریق سهمیه رزمندگان وارد دانشگاه کردم و برای اینکه کیفیت علمی اینها بالا باشد با نمایندگان محترم مجلس ردیف بودجه تقویت بنیه علمی رزمندگان را گذاشتم. هم وارد کردم و هم سعی کردم با توان علمی مناسب وارد شوند.

وزیر پیشنهادی علوم در ادامه اظهارات خود با با بیان اینکه "نمی‌دانم با چه زبانی باید بگویم که کسی که چنین کاری کرده می تواند مخالف بسیج باشد؟"، تصریح کرد: من، خودم بسیجی هستم و دست همه بسیجی ها را می بوسم اما باید ببینیم کی خدمتگزار بسیج است؟ کی با چه روشی به بسیج خدمت می کند؟ ما با بیانیه امام در رابطه با فرمان بسیجی که دادند منظور امام بسیج علمی و فرهنگی بود.

وی افزود: منظور و هدف امام این بود که آقایان جنگ تمام شده و برای خودکفایی کشور باید بسیج شویم. باید به خوداتکایی در علم برسیم. باید توان تربیت متخصصین را داشته باشیم. در آن مقطع دفتر بسیجی در داخل دانشگاه وجود نداشت که من بخواهم آن را بیرون کرده باشم؛ لذا بحث بر این بود که بعد از جنگ در مناطق مختلف پایگاه های بسیج داشتیم و این پایگاه های بسیج نمادش در آن مقطع، آن موقع تصور از پایگاه های بسیج حفظ شهر و منطقه بود، گفتم اگر این پایگاه بسیج بخواهد بیاید در دانشگاه، اعتبار بسیج لطمه می بیند نه اینکه مخالف بسیج باشم.

دانش آشتیانی در توضیح اظهارات مخالفین درباره مخالفتش با بسیج، گفت: آن زمان، دو نگاه بود که رفت به شورا و شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرد که الان صلاح نیست که پایگاه های بسیج در دانشگاه باشند و ما هم آن را اجرا کردیم. و الان نه تنها من با بسیج دانشجویی مخالفتی ندارم بلکه حتماً و حتماً به عنوان یک نهاد درون دانشگاه نهایت همکاری را در جهت توسعه علمی با آنها خواهم داشت.

وی افزود: لذا این درست نیست که من که این خدمات را برای بسیجیان و رزمندگان داشتم، چه باشم که مخالفتی بابسیج داشته باشم. من حتی بعد از جنگ در دانشگاه ها به من گفتند استان ایلام جنگ زده است و در زمان جنگ مشکل داشته و مردمش محروم بودند، شما با توان اجرایی که دارید بروید دانشگاه ایلام را از نظر زیرساخت درست کنید. من در ضمن اینکه در وزارت خانه بودم شب می رفتم به ایلام، آنموقع ایلام فرودگاه هم نداشت، می رفتم از طریق جاده و برمیگشتم. ‎

وزیر پیشنهادی علوم در واکنش به اظهارات نمایندگان مخالف وی که گفته بودند او از یک حلقه خاص سیاسی برای وزرات علوم معرفی شده است، با مستقل معرفی کردن خود، گفت: من دانش آشتیانی شخصیت مستقل هستم؛ من نمی‌گویم عملکردم می‌گوید. من زمان آقای دکتر فرهادی وارد وزارت‌خانه شدم. من در حلقه دیگران نبودم. من به دلیل عملکردی که در دوره اول داشتم، وزیر بعدی من را انتخاب کرد و گفت با من همکاری کن. خدا شاهد است در اولین جلسه با حضورم در وزارتخانه مخالفت کردم. در همان جلسه حتی اختلاف پیدا کردیم و مشکل داشتیم. به خاطر مساله ای که من البته سوءذهنیت پیدا کرده بودم. اما بعد دوستان عنوان کردند که چنین نیست وهمکاری کند.

وزیر پیشنهادی علوم گفت: من در مصاحبه هایم گفتم که وارد وزارت خانه شوم نیروهای جدید را به کار میگیرم. نه به این دلیل، به خاطر اینکه برنامه من برنامه دیگری است. لذا چنین وصله هایی به هیچ عنوان به من نمی چسبد.

دانش آشتیانی درباره عضویتش در حزب منحله مشارکت نیز گفت: من عضو موسسین مشارکت نبودم؛ اما بله عضو این حزب بودم ولی حضور فعال نداشتم. شما بروید تمام روزنامه های آن ایام را ببینید که آیا مصاحبه ای از من هست یا نه؟ که خدایی نکرده لطمه ای به نظام داشته باشد. لذا این وصله هم به من نمی چسبد که جزو موسسین حزب مشارکت باشم.‎

وی افزود: در رابطه با تحصن، من اصلا آن موقع معاون نبودم، چرا این مساله را مطرح می کنید؟ من نامه‌ای را در این رابطه امضا نکردم. چرا یک کسی که میخواهد مسئولیت دانشگاه ها را به عهده بگیرد و باید فراجناحی عمل کند را اینگونه خراب می کنید؟ همه می دانند من چهره علمی و فرهنگی و مدیر هستم و لاغیر. هیچ نامه ای را امضا نکردم فقط درست می فرمایند نامه ای در رابطه با فرجی دانا را امضا کردم اما در آن نامه از مطالبی که عنوان کردند من چیزی ندیدم. ‎ما نامه نوشتیم که دولت با تعامل و همکاری مجلس اجازه ندهند استیضاح فرجی دانا امضا شود.

وزیر پیشنهادی علوم درباره مسئله مدرسه مفید نیز، تصریح کرد: آقا! چرا مجموعه آموزشی را خراب می کنید؟ هیچ مدیری از مدرسه مفید دستگیر نشده. بروید از مقامات امنیتی بپرسید. اصلا این برمیخورد به افراد. شما اصلا می دانید چه کسانی در آن مدرسه بودند؟ از همین نمایندگان محترم. فرزند خود آقای دکتر زاهدی در مدرسه ما تحصیل کرده. چرا می‌گویید اینها جناحی هستند؟ فرزند حسین شریعتمداری و نقدی در مدرسه ما بوده. اصلا مدرسه که نباید کار جناحی کند. چرا این مسائل را مطرح می کنید؟ حداقل فقط مرا خراب کنید نه یک مجموعه آموزشی را.

وی با بیان اینکه "من فرزند انقلابم و تمام تهمت‌ها را به جان می‌خرم و هیچ ابایی ندارم"، گفت: مگر نمی‌دانستم این‌گونه به من تهمت می‌زنند؟ چرا پذیرفتم؟ دیدم نظام در خطر است و کشمکش میان مجلس و دولت دارد تبدیل به یک معضل ملی می‌شود و به همین دلیل پذیرفتم.

دانش‌آشتیانی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: از شما نمایندگان محترم درخواست دارم، اگر بخواهید دانشگاهی آرام داشته باشید و دانشگاهی طرفدار نظام و دانشگاهی با تولید ثروت برای کشور داشته باشید، به من رای بدهید.

دقایقی قبل نمایندگان مجلس آرای خود را به گلدان ها انداختند.

مجلس شورای اسلامی به فخرالدین دانش آشتیانی گزینه معرفی شده برای وزارت علوم رای نداد.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار