تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۵۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فانی: ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم
وزیر آموزش‌و‌پرورش بر ضرورت اجرای قانون جامع ایثارگران تاکید و اظهار کرد: حدود 130 هزار نفر از پرسنل آموزش‌و‌پرورش از جامعه ایثارگران هستند و وظیفه خود می‌دانیم به امور ایثارگران رسیدگی کنیم.

علی‌اصغر فانی در یکصد‌وسی‌وششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش به لحاظ کمی و کیفی وزارتخانه بزرگی است، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزان امروز از مرز 13 میلیون گذشته است و این تعداد در 122 هزار مدرسه با تلاش بیش از یک میلیون همکار فرهنگی مشغول امر سواد‌آموزی هستند.وی افزود: آموزش‌و‌پرورش در دورترین نقاط کشور حضور دارد. حتی اگر عشایر کوچ‌کننده و سیار داشته باشیم مدارس را به همراه آنها کوچ می‌دهیم.

اهرم‌های آموزش‌و‌پرورش در اختیار هیچ نهاد فرهنگی دیگری نیست

وزیر آموزش‌و‌پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه به لحاظ کیفی کارکردهای منحصر به فردی دارد و بزرگ‌ترین دستگاه کشور محسوب می‌شود، گفت: امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و از کارکردهای جدی آموزش‌و‌پرورش نیز می‌توانند به انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده اشاره کرد. اهرم‌هایی را که آموزش‌و‌پرورش در اختیار دارد در اختیار هیچ نهاد فرهنگی دیگری نیست.وزیر آموزش‌و‌پرورش به اقدامات آموزش‌و‌پرورش در دوران هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اعزام دانش‌آموزان و معلمان به جبهه‌ها کاری بود که آموزش‌و‌پرورش در آن زمان انجام داد. یکی دیگر از نقش‌های آموزش‌وپرورش در دوران دفاع مقدس ایجاد مجتمع‌های آموزشی رزمندگان بود. به هر حال دانش‌آموزانی بودند که به جبهه می‌رفتند و در اوقات فراغت و آزاد خود با این مجتمع‌ها آموزش می‌دیدند و تحصیل می‌کردند.فانی ادامه داد: در سال 1365 امام خمینی (ره) پیام مهمی درباره امور تحصیلی فرزندان شاهد صادر کرد و بنده در آن زمان معاون وزارت آموزش‌و‌پرورش بودم و از وزیر وقت درخواست کردم به بنده ماموریت دهد تا مدارس شاهد را راه اندازی کنم.وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه سالانه یکصد میلیارد تومان حداقل هزینه‌ای است که علاوه بر مدارس عادی در مدارس شاهد با طرح پراکنده صرف می‌کنیم، گفت: منتی هم در این خصوص نداریم و وظیفه خود می‌دانیم به امور ایثارگران رسیدگی کنیم.

بیش از 13 درصد پرسنل آموزش‌و‌پرورش از خانواده ایثارگران هستند

فانی افزود: اکنون 28 هزار جانباز، 14 هزار فرزند شهید با عنوان همکار فرهنگی، 4500 آزاده، 85 هزار رزمنده، 16 هزار خواهر و برادر شهید، حدود چهار هزار همسر شهید فرهنگی و در مجموع 130 هزار نفر از پرسنل آموزش‌وپرورش از خانواده ایثارگران هستند که بیش از 13 درصد از مجموع پرسنل این وزارتخانه را در‌برمی‌گیرند.

وی در ادامه به اجرای قانون جامع ایثارگران اشاره و اظهار کرد: این قانون مصوبه مجلس و دولت را دارد و باید اجرا شود اما آمار ایثارگران در آموزش‌و‌پرورش آمار بسیار بالایی است بنابراین از بنیاد شهید درخواست می‌کنیم تا به ما در این خصوص کمک کند؛ ما نیز آمادگی داریم تا جایی که در توانمان است اجرای این قانون را دنبال کرده و اجرا کنیم. بنیاد شهید باید به همه دستگاه‌ها کمک کند ولی لازم است از آموزش‌و‌پرورش به طور خاص حمایت داشته باشد زیرا در حال حاضر آموزش‌و‌پرورش با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو است و پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار