تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۵۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار وزارت بهداشت به متقاضیان بوتاکس
رییس سازمان غذا و دارو گفت: کالا یا محصولی که مجوز وزارت بهداشت نداشته باشد، خطرناک است.

دکتر رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت درباره استفاده ازبوتاکس گفت: موارد استفاده‌های ناآگاهانه و اشتباه برای اقلامی مانند بوتاکس وجود دارد و گزارش‌هایی نیز در این خصوص مشاهده شده که فرد پس از مصرف مواد بی‌کیفیت یا انجام این عمل‌های زیبایی در کلینیک‌های غیرتخصصی و بدون حضور پزشکان به عوارض غیرقابل جبران دچار شده است.

وی تصریح کرد: عوارض بسیار ناگواری مانند تخلیه چشم، تخلیه قسمتی از صورت و عفونت‌های جدی زیرپوستی از جمله این موارد است.

دیناروند گفت: متاسفانه واقعیت این است که در مورد این نوع مواد تقاضای افزاینده وجود دارد که طبق آمار واردات رسمی وزارت بهداشت حدود یک تا دومیلیون دلار صرف مصرف این محصولات می‌شود، اما درباره میزان قاچاق این موارد به کشور، آمار مشخصی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر منابع قانونی نتوانند پاسخگوی این نیازهای هرچند کاذب باشند، فرصت مغتنمی برای سودجویان عرضه کننده کالاهای غیرمجاز ایجاد خواهد شد تا بتوانند علاوه بر تجارت سیاه خود سلامت جامعه را با تهدید جدی مواجه کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند هنگامی که وزارت بهداشت به کالایی اجازه ورود نمی‌دهد به معنی آن است که آن کالا را خطرناک و فاقد معیارهای سلامت محور می‌داند.

دیناروند به متقاضیان اعمال زیبایی از جمله بوتاکس پیشنهاد کرد: استفاده از اقلامی مانند بوتاکس را در ابتدا به قصد درمان و سپس تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار