تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۵۳۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمارش معکوس برای خروج بنکداران از مرکز شهر؛ این بار چه می شود؟
استاندار خوزستان: میوه فروشان را جابجا کردم، بنکداران را هم جابجا می کنم / شهردار اهواز: حکم صادر شده و بنکداران باید به خارج از شهر بروند / فرماندار اهواز: قانون گریزی؛ مهمترین دلیل مقاومت بنکداران / نظرگروه کارشناسی بهداشت درباره سایت شرق / دادگستری خوزستان: از مدت‌ھا پیش ھشدارھای لازم به بنکداران داده شده است / بنکداران معترض: بنکداران 8 سال تلاش کردند مسئولین همکاری نکردند
خوزنیوز: محل استقرار عمده فروشان یا همان بنکداران در هسته مرکزی شهر اهواز، حدفاصل خیابان های 24متری، طالقانی و سی متری است و روزانه محل مراجعه خرده‌فروشان اهواز و شهرهای اطراف برای تأمین کالاهای موردنیاز فروشگاه خود می باشد. وجود بنکداران در مرکز شهر، عبورومرور را این منطقه دچار اختلال کرده است؛ به طوری که توقف چندساعته ماشین های حمل بار، ترافیک و مسدود شدن خیابان ها، آلودگی صوتی و محیطی  برای شهروندان دیگر عادی شده است. انتقال بنکداران از مرکز شهر اهواز قصه درازی دارد و باوجود تعیین محل جدید این کسبه، تعیین مهلت برای خروج بنکداران از مرکز شهر و تهدید مسئولان، هربار با مقاومت بنکداران، جابجایی این افراد به تعویق افتاده است. اما بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی شهر و  فرمانداری شهر اهواز، کلیه بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی  مستقر در هسته مرکزی شهر تا پایان آبان ماه ملزم به خروج از مرکز شهر شده اند و پس از ضرب الاجل تعیین شده از فعالیت آنان جلوگیری به عمل می آید. تصمیمی که در ماه آینده میزان قطعیت آن مشخص می شود.


موضوع خروج سریع بنکداران از هسته مرکزی اهواز از سال 1371 با درنظرگرفتن مکانی با 50 هکتار مساحت در شرق اهواز مطرح شد و هنوز با گذشت 22 سال به نتیجه نرسیده است. موضوعی که در سایر کلان شهرها به سرانجام رسیده است اکنون در شهر اهواز پس از فراز و نشیب فراوان، به مقامات قضایی کشیده شده و قرار است تا پایان این ماه به طور قطعی تعیین تکلیف شود. در سال‌های اخیر مکانی در شرق اهواز با 50 هکتار مساحت، توسط بخش خصوصی قطعه‌بندی و 720 پلاک پیش‌بینی و مقرر شد در این مجتمع 620 ساختمان تجاری و 100 واحد برای خدمات جانبی ساخته شود. طبق آخرین اعلام شهرداری اهواز از این تعداد 359 پلاک به بنکداران واگذار شده و در حال ساخت است؛ تاکنون تعدادی به مجتمع نقل مکان کرده و در حال ادامه کسب و کار هستند. همچنین 63 واحد از این مجتمع به بهره‌برداری رسیده و 189 قطعه آن در حال آماده‌سازی است.


استاندار خوزستان: میوه فروشان را جابجا کردم، بنکداران را هم جابجا می کنم

استاندار خوزستان نیز با اشاره به جابه‌جایی میوه‌فروشان در دوره قبلی تصدی خود اظهارکرد:  فروشندگان میوه و تره‌بار در دوره‌ی قبل که استاندار بودم، جابه‌جا شد و این بار هم این کار را انجام می‌دهیم.

عبدالحسن مقتدایی عنوان کرد: ورود کامیون و وانت‌بار به داخل شهر ممنوع است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند؛ لذا باز هم می‌گوییم که مجتمع آن‌ها ساخته شده و باید هر چه زودتر در این مکان مستقر شوند.



شهردار اهواز: حکم صادر شده و بنکداران باید به خارج از شهر بروند

شهردار اهواز نیز با اعلام آمادگي شهرداري اهواز برای صدور پروانه ساخت مجتمع يا مجتمع هاي جديد جهت استقرار بنكداران در خارج از مركز شهر اظهارداشت: شهرداري اهواز تاكنون دوستانه و صميمانه با صنف بنكدار همكاري داشته و با توجه به مشكلات ترافيكي و امنيتي و همچنين نارضايتي شهروندان از وضع موجود در هسته مركزي شهر، كليه عمده فروشان باید در مهلت مقرر از مركز شهر خارج شوند.

موسوی افزود: حکم صادر شده و بنکداران باید به خارج از شهر بروند؛ تمام فرایندهای قانونی خروج بنکداران از شهر انجام شده و بهانه‌ای برای ماندن وجود ندارد.


فرماندار اهواز: قانون گریزی؛ مهمترین دلیل مقاومت بنکداران


اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در گفت و گو با خوزنیوز اظهار داشت: از هشت سال پیش دستورالعملی مبنی بر جابجایی بنکداران وجود داشت؛ در آن زمان این افراد می پذیرند که جابجا شوند و قراردادی را نیز امضا می کنند.

فرماندار اهواز ادامه داد : قانون گریزی مهمترین دلیل مقاومت برخی از این افراد است که قابل قبول نیست.

وی در رابطه با عنوان شدن آلودگی و درمعرض خطر بودن اجناس بنکداران در مجتمع جدید واقع در کنار صنایع فولاد گفت: یک فرد به تنهایی نمی تواند در این زمینه ادعا کند؛ مقامات مربوطه از قبیل مسئولین محیط زیست و بهداشت، حق اظهارنظر در این زمینه را دارند که در زمان های قبل و حال سلامت محیط را تایید کردند.

فرماندار اهواز با بیان این که هیچ کاسبی را نمی توان به زور وادار به کاسبی در جایی کرد خاطرنشان کرد: از هشت سال پیش تاکنون دائما از بنکداران مرکز شهر خواسته شده تا جابجا شوند و در این مدت بنکداران به طور مرتب اقدام به گرفتن وقت و پادرمیانی می کردند و حتی دو سال پیش نیز قول دادند ظرف شش ماه جابجا شوند.

ارزانی یادآور شد: برخی از بنکداران مرکز شهر در جای دیگر محلی را خریداری کرده اند اما هنوز در مرکز شهر نیز دفتر دارند؛ برخی هنوز مغازه خود را نساخته اند و تعدادی نیز جابجا شده اند.

وی افزود: پایان آبان آخرین مهلت تعیین شده برای جابجایی بنکداران از مرکز شهر است و این افراد می توانند به هرجایی به جز مرکز شهر نقل مکان کنند. ما به خود بنکداران نیز گفته ایم که به هر منطقه ای دوست دارند جابجا شوند و ما نیز مشکلی با این قضیه نداریم.

فرماندار اهواز ازجمله مشکلات استقرار بنکداران در هسته مرکزی شهر را آلودگی و ترافیک دانست و گفت: علاوه بر عبور ماشین های سنگین، هرروز ساعت های زیادی این خیابان ها به دلیل تخلیه بار مسدود می شود و مزاحمت زیادی برای شهروندان به وجود می آورند.

ارزانی ادامه داد: یکی از دلایل تمایل نداشتن بنکداران به جابجایی از مرکز شهر این است که به محل فعلی خود خو گرفته اند. این افراد مثل کسانی هستند که خانه شان در محل احداث اتوبان قرار می گیرد و نمی توانند تا ابد در برابر جابجایی مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: قیمت محل های جدیدی که برای بنکداران درنظر گرفته شده چندین برابر ملک پیشین آنها ارزش دارد.

فرماندار اهواز گفت: حرف دیگر بنکداران این است که یا همگی باهم جابجا می شوند یا هیچ یک محل کسب خود را تغییر نمی دهد که این نکته قابل دفاع است؛ زیرا اگر دسته ای در مرکز شهر باقی بمانند، دیگران محل کسب خود را از دست می دهند. به همین منظور برای تعدادی از بنکداران که دارای محل کوچکتر و ضعیف تر بودند نیز در بازار فردوس جا پیدا کردیم تا همه صاحب محل کسب و کار شوند.

ارزانی عنوان کرد: مجتع بنکداران در شرق اهواز نیز برای باقی افراد درنظر گرفته شده که دارای چند مشکل است و تا زمان افتتاحیه برطرف می شود.

وی اشاره کرد: پایان آبان آخرین مهلت همه بنکداران مرکز شهر برای جابجا شدن است و از صبح شنبه اول آذر ماه با متخلفان برخورد قانونی شده و مغازه آنان پلمپ می شود و در صورت فک پلمپ اقدام قضایی از طریق دادگستری انجام خواهد شد.

فرماندار اهواز با بیان این که نمی توانیم جمعیت یک شهر را فدای خواسته 20 نفر کنیم گفت: در دیگر شهرهای کشور نیز صنف بنکداران مدت ها پیش از مرکز شهر جابجا شده و یا درحال جابجایی هستند؛ به طوری که در شهر اصفهان سومین محل این صنف درحال ساخت است.

ارزانی گفت: جابجایی بنکداران از هسته مرکزی شهر زیرنظر ستاد ساماندهی شهر اهواز و متشکل از دستگاه هایی چون استانداری، دادگستری، دادستانی، مقامات قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری، فرمانداری، اداره اماکن و راهنمایی و رانندگی است و نمایندگان تمامی این دستگاه ها در صبح روز اول آذر ماه برای انجام اقدامات قانونی در محل مرکز شهر حضور خواهند داشت.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان: از مدت‌ھا پیش ھشدارھای لازم به بنکداران داده شده است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان از انتقال قطعی بنکداران از ھسته مرکزی کلانشھر اھواز خبر داد و اظهار کرد: طبق قانون، بنکداران مستقر در ھسته مرکزی اھواز که تعداد آنان به 130 واحد می‌رسد باید در مھلت مقرر محل کسب خود را از مرکز شھر به ھر نقطه دلخواه جابه‌جا کنند.

ولی‌اله فتاحی افزود: قانون گذار این اجازه را داده است که نسبت به فعالیت بنکداران پس از مهلت تعیین شده برخورد قانونی اعمال گردد و ضرب‌الاجل انتقال بنکداران از ھسته مرکزی اھواز به دیگر مناطق شھر 30 آبان‌ماه 93 به پایان می‌رسد.

وی به وجود مشکلات متعدد ناشی از فعالیت بنکداران در ھسته مرکزی شھر اھواز اشاره کرد و گفت: آلودگی‌ھای زیست محیطی، ترافیک سنگین، مزاحمت برای شھروندان و آسیب‌ھای اجتماعی و روانی ناشی از استقرار بنکداران سبب مشکلات جدی برای شھروندان اھواز به ویژه برای ساکنان ھسته مرکزی شھر شده است.

فتاحی در پایان گفت: از مدت‌ھا پیش ھشدارھای لازم به بنکداران داده شده و در این بین تعدادی از بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران در نزدیکی صنایع فولاد اهواز منتقل شده اند ولی تعداد زیادی هنوز از هسته مرکزی شهر خارج نشده اند. امید است با اراده جدی و همکاری مسئولان زمینه رفاه و آسایش مردم فراهم آید.


نظر گروه کارشناسی بهداشت درباره سایت شرق


در شهریور سال 1391 به درخواست تعدادی از بنکداران اهواز از وزیر وقت بهداشت، کارشناسان بهداشت، محل اختصاص یافته را به بنکداران بررسی و گزارشی راتهیه می کنند که تصویر آن در زیر می آید:

شمارش معکوس برای خروج بنکداران از مرکز شهر؛ این بار چه می شود؟



بازار فردوس؛ گزینه موقتی دقیقه 90


تورج سلحشور سرمایه گذار بازار فردوس از آماده بودن 120غرفه در این بازار برای استقرار بنکداران اهوازی خبر داد و گفت: با توجه به توقفگاه خودرو به ظرفیت 400دستگاه و فضای لازم برای امور تجاری و بازرگانی، بنکداران می توانند ولو به صورت موقت، در این بازار مستقر شوند.

وی از هماهنگی با شهرداری و فرمانداری برای استقرار بنکداران در بازار فردوس خبر داد و گفت: بنکداران برای استقرار در این بازار تا پایان سال 1393 هیچ اجاره ای پرداخت نخواهند کرد و در صورت استقرار دایمی بنکداران در این محل مجهز به امکانات آب، برق و تلفن، چهار هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می شود.

بازار بزرگ فردوس از نظر جغرافیایی در مرکزیت شهر اهواز واقع شده و دسترسی آسان و مرکزیت ثقل این بازار باعث شده که مناطق مختلف اهواز از طریق شمال ،جنوب ، شرق و غرب امکان ارتباط داشته باشند.


مدیرعامل سازمان میدان‌ها شهرداری اهواز: بسیاری از بنکداران برای جابجایی، اعلام آمادگی کرده‌اند

مدیرعامل سازمان میدان‌ها شهرداری اهواز نیز درباره جابجایی بنکداران گفت: توجه به اعلام فرماندار اهواز به‌عنوان رئیس شورای تأمین، بنکداران باید از مرکز شهر جابه‌جا شوند؛ سازمان میدان‌های  شهرداری اهواز هم تحت لوای فرماندار و بر اساس تصمیم جمعی که گرفته شده است عمل می‌کند.

 علیرضا سعادت افزود: بارگیری یا تخلیه بار کامیون‌ها و وانت‌بارها، باعث شد تا دامنه ترافیک علاوه بر معابر اصلی به خیابان‌های فرعی نیز کشیده شود. قطعاً برای این قضیه ستادی در فرمانداری با حضور مجموعه‌های نظامی، فرمانداری و شهرداری تشکیل‌شده است تا به‌صورت جدی پیگیری شود.

 سعادت  در پاسخ به این‌که پس از گذشت سال‌ها از ابلاغ مصوبه جابه‌جایی بنکداران از مرکز شهر چرا همچنان این کار صورت نگرفته اظهار کرد: هر بار که اقدامی صورت می‌گرفت، عزم جدی برای این کار وجود داشت اما بعضی وقت‌ها آقایانی که اقدام به شغل بنکداری کردند بر این جابه‌جایی اعتراض داشتند که در حال حاضر بسیاری از آن‌ها برای جابجایی، اعلام آمادگی کرده‌اند.   

 
عضو شورای شهر: هم شرق، هم غرب

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با بیان اینکه بنکداران اهوازی باید مدیریت شوند، گفت: بنکداران نباید لزوماً در یک نقطه شهر متمرکز باشند.

سید محمدجواد رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر اهواز دارای چندین ورودی است در صورتی که بنکداران در چند نقطه شهر متمرکز شوند، این موضوع فوایدی برای این قشر را در بر دارد.

رضوی تصریح کرد: بنکداران نباید لزوما در یک نقطه شهر متمرکز باشند بلکه باید مکان‌های متعددی در شرق و غرب شهر برای فعالیت این قشر آماده شود بلکه با تجمع بنکداران در یک نقطه شهر دسترسی کامیون‌هایی که از استان‌های دیگر وارد شهر می‌شوند، راحت‌تر می‌شود و دسترسی بنکداران نیز به استان‌های دیگر تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: البته تمرکز بنکداران در یک نقطه مزایا و معایبی دارد که جمع شدن آنها در یک نقطه موجب می‌شود خرده‌فروشان همه اجناس خود را از یک جا تهیه کنند و ترافیک در شهر کاهش یابد.

این عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: اگر در سمت غرب شهر یک مرکز برای بنکداران در نظر گرفته شود که تردد به شهرهای اندیمشک، شوش و رامهرمز برای این قشر راحت‌تر شود، در شرق اهواز نیز برای تردد به شهرهای به ایذه و مسجدسلیمان، هندیجان و رامشیر مشکل کمتری داشته باشند.

رضوی در پایان با تاکید بر اینکه باید بسترسازی برای بنکداران ممکن شود یادآور شد: مدیریت شهری در تهیه زیرساخت‌ها و امکانات آب، گاز و برق باید برنامه‌هایی برای این صنف تدوین کند.


بنکداران معترض: بنکداران 8 سال تلاش کردند مسئولین همکاری نکردند

در این زمینه نظرات برخی از بنکداران هسته مرکزی شهر را جویا شدیم که اظهارات متفاوتی را با مسئولان بیان داشتند.

محمدعلي يزداني گفت: فرماندار درمصاحبه ها می گوید بنکداران نمي خواهند از شهر بیرون بروند، باید در پاسخ بگویم که بنكداران خود در زحمت هستند؛ جايشان مناسب نيست، اياب و ذهابشان به دشواري صورت مي گيرد. اين كه بنكداران نمي خواهند از شهر خارج شوند ادعای درستی نيست و از ابتدا هم تلاش زیادی برای احداث سایت جدید كرديم اما مسئولين با ما همكاري نكردند.

وي در ادامه گفت: مگر نه اينكه مسئولين خود مجوز احداث سايت در 4 نقطه شهر را صادر كردند؛ ما نیز رفتیم در نقطه شمال غرب زمين انتخاب كرديم. زمان استاندار سابق دو بار بازرس بردیم در محل و تاييد كرده كه براي بنكداري بهترين نقطه است. متاسفانه كار ما در جلسات بايكوت ميشود. قصد رفتن داريم اما زير ساخت فراهم نيست و در راستاي تهيه آن نيز با ما همكاري نمي شود.

يزداني افزود: پلمپ كردن راه حل نيست از تجربه شهر هاي ديگر استفاده بكنند و زمينه ها را فراهم كنند. همكاري دو طرفه نياز است هم همت بنكداران هم ياري و حمايت مسئولين را مي طلبد.

اعلايي یکی دیگر ازبنکداران درادامه اینگونه اظهار کرد: من به جرات ميگويم كه هيچ يك از آمارهاي مطرح شده از سوي فرماندار صحت ندارد. از 10 سال پيش كه اين قضيه مطرح شد بنكداران به صورت خود جوش و بدون هيچ اجباري پيگير شدند و دنبال تهيه زمين رفتند؛ اما هر بار دست روي زميني گذاشتيم مشاهده كرديم كه آن زمين معارض و مشكلاتي دارد و خريد زمين با اين وسعت بسيار سخت بود. درنهايت دو سه زمين را مدنظر قرار داديم و تمامي استعلامات لازم را اخذ كرديم متاسفانه برای ساخت زمين ها- غیر از سايت شرق كه ساخته شد- دست اندر كاراني بودند كه سنگ اندازي كردند و كار ما را به تعويق انداختند.

وی افزود: مسئولين انتظار دارند ما سرمايه خود را در بيابان بدون آب و برق و فاضلاب و امنيت و ... ببریم. اگر فردا باران ببارد و كل اجناس من زير آب برود و اعتبارم را در بين مردم از دست بدهم چه کسی پاسخگو است. هرگز اين كار را نميكنم و تا بستر سازي مناسب صورت نگيرد جابجا نمي شويم.

اين بنكدار افزود: زبان تهديد راهكار مناسبي نيست، اگر با اكرام و احترام برخورد كردند ما در خدمتيم اما تا زماني كه بحث تهديد باشد هيچ مساعدتي نمي كنيم و زير بار زور نخواهيم رفت. فرماندار حق دارد ما باید از شهر برویم ولی ما هم حق داریم کاری برای ما انجام نشده است.

اعلایی ادامه داد: آیا کار بنکداران احداث پل و شبکه آب و فضلاب و پایه برق است؟ خیر نیست اما ما این کارها را انجام دادیم. مگر دولت بنکداران را ملزم به خروج از شهر نمی کند؟ پس بابت این تصمیم چه امکاناتی در اختیار ما قرار داده است. بنده به عنوان عضو هیات امنای سایت 88 پلاكي قول مي دهم درصورت فراهم بودن امكانات همه مغازه مي سازند و از شهر خارج مي شويم زيرا ما هم در رنجیم و تمام فكر و ذكر ما اين مسئله شده و انرژي زيادي از ما گرفته است. هر روز تهديد شهرداري، راهنمايي و رانندگي ، بهداشت؛ اماكن و حالا هم تهديد فرماندار.

وي در خصوص ترافيك مركز شهر نيز اذعان داشت : شما مطمئن باشيد با خروج بنكداران از مركز شهر هيچ تغييري در وضعيت ترافيك مركز شهر ايجاد نخواهد شد و صنف هاي ديگر جاي ما را خواهند گرفت؛ مزاحمت مربوط به ورود كاميون ها بود كه ورودشان ممنوع شد. مشكل در ساختار شهرسازي و عدم برنامه ريزي آينده نگر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی هستند که در دو سایت شرق و غرب زمین نداشته گفت: بله تعدادی از همکاران توان مالی تهیه زمین را ندارند و باید این قشر نیز در نظر گرفته شوند تا در این میان آسیب نبینند؛ تاکنون هیچ کس برای رفتن به بازار فردوس اعلام آمادگی نکرده است و آن طومار 130تایی هم جای حرف دارد که چگونه جمع آوری شده است.

یکی از اعضای اتحادیه صنف بنکداران گفت: فرماندار می گوید130نفر از همکاران اعلام کرده اند که می رویم اما الان می گویند به این شرط که بقیه بروند و دلیلشان هم این است که می گویند اگر ما برویم دیگران سهم ما را از بازار می گیرند و سهم فروش به آنها منتقل می شود. اگر فکر مردم هستیم 130نفری که امضا کرده اند طبق قانون بروند و دیگر شرط و شروط ندارد؛ 30-40 نفری که مجوز ندارند هم خارج شوند و تنها تعداد اندکی می ماند که با دادن یک فرصت قانونی و امکانات آنها هم منتقل می شوند و دیگر نیازی به توبیخ و ایجاد تنش در بازار نیست.


ماندن بنکداران، دودی که به چشم مردم می رود


در این میان، حق با هرکه باشد، بنکداران یا مدیران شهری، دود عواقب آن به چشم مردمی می رود که از آلودگی و شلوغی و ترافیک مرکز شهر رنج می برند. از سویی در اقدامات بزرگ این چنین، تا مسئولان وارد مرحله اقدام عملی نشوند و تنها به وعده و مدارا و تهدید بسنده کنند آب از آب تکان نمی خورد. اما در صورت برخورد جدی مسئولین، باقی مسائل بنکداران جابجا شده به مرور زمان و با ایجاد احساس نیاز حل می شود. صنف بنکداران نیز زندگی خود را از راه عمده فروشی می گذرانند و نمی توان نسبت به درخواست ها و اعتراضات منطقی آنان در انتظار اول آبانی که به اول آذر و اول دی کشیده نمی شود تا شاید کمی آرامش به چهره مرکز شهر اهواز برگردد.

گزارش/ زینب جعفرزاده
عکس/ مهدی پدرام خو
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
1
6
بهتره پزشکان هم از مرکز شهر خارج بشن و بهترم میشه اگه مرکز شهر کلا پیاده رو بشه و مسیرهای مخصوص دوچرخه راه اندازی بشه تا مردمی که برای خرید به خیابانهای مرکز شهر میرن بتونن با ارامش پیاده روی و دوچرخه سواری کنن و از سر و صدا و الودگی هوا هم کمی اسوده باشن.
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
خوزنیوز درباره وضعیت استخدامی استانداری که الان 2 سال معطلیم هم یه خبر بزن.
محمدی
|
Kazakhstan
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
1
زندگی در شهر های بزرگ مستلزم نظم و ارامش است از استاندار و فرماندار و شهر دار اهواز سپاس گزاریم
محمود حاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
2
از مسئولین سوالاتی دارم: در کدام کشور پیشرفته دیده اید که اینگونه مشاغل و اماکن آلاینده مانند: صافکاریها و رنگ آمیزهای اتومبیل ، کارخانه های صنعتی ، پادگان های نظامی و زندان ها در درون شهرها واقع شده باشد؟ آیا نمی دانید اینگونه مشاغل و اماکن باعث ایجاد ترافیک شدید، سر و صدای زیاد ، شلوغی و اشغال محیطهای شهری ، آلایندگی محیط زیستی و ...... می شوند؟ پس چرا برای آسایش و آرامش مردم اقدام قاطع و سریع در جابجایی آنها نمی کنید؟
:
:
:
آخرین اخبار