تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۵۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارضایتی حاجتی از عملكرد بانك‌هاي استان
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان با ابراز نارضايتي از عملكرد بانك‌هاي استان در پرداخت تسهيلات، گفت: بانك‌ها بايد تمام طرح‌هاي بلاتكليف و عقد قرارداد شده را به تفكيك طرح، جهت اعطای تسهیلات پيگيري و ارائه کنند.

اميد حاجتي در كارگروه اقتصادي كه امروز، 28 آبان‌ماه ‌برگزار شد، عنوان‌كرد: ‌با توجه به اين‌كه برخي بانك‌ها از جمله بانك سينا در پرداخت تسهيلات هيچ‌گونه عملكردي نداشته، اين بانك از ليست اعتبارات حذف و سهم اعتبارات آن برای پرداخت تسهیلات به بانك‌هايي كه در اين زمينه خوب عمل كرده‌اند داده مي‌شود.

وي افزود: بانك‌هايي كه تاكنون در خصوص پرداخت تسهيلات عمل نكردند يا آمار عملكرد آنان پايين است، بايد پاسخگو باشند.

همچنين رضا قيصي‌پور، مديركل امور اقتصادي استانداري خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: ‌در 7 ماهه امسال 44 ميليارد تومان تسهيلات مربوط به طرح‌هاي مختلف در بانك‌هاي استان مصوب شدند اما متاسفانه رقم جذب شده در شأن خوزستان نيست.

وي بيان‌كرد:‌ وضعيت پرداخت تسهيلات در بانك‌هاي استان مطلوب نيست و حتي قابل ارائه نمي‌باشد و متاسفانه رقم پرداخت تسهيلات در برخي بانك‌ها صفر است.

مديركل امور اقتصادي استانداري خوزستان تصريح‌كرد:‌ با توجه به وضعيت فعلي پرداخت تسهيلات در استان، لازم است بانك‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه تحركي داشته باشند.

از سوي ديگر كيخسرو چنگلوايي، رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در اين جلسه گفت:‌ يكي از موفقيت‌هاي نسبي بخش كشاورزي استفاده از تسهيلات است، به‌طوری که سال‌های 90 و 91، سال‌های طلايي استفاده از تسهيلات در توسعه بخش كشاورزي بود. به ويژه از اعتبارات صندوق توسعه ملي حجم عظيمي را جذب كرديم و نتايج آن نيز حاصل شد.

وي تصريح‌كرد: استفاده از این تسهيلات تراز منفي توليد برخي از محصولات كشاورزي را به تراز مثبت تبدیل کرد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان خاطرنشان‌كرد: این در حالی است که در ‌سال‌گذشته طرح‌های مختلفی را برای دریافت تسهیلات به میزان 50 ميليارد تومان به بانك‌ها معرفي كرديم اما تاكنون تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت نشده است. امسال نیز تعداد دیگری طرح برای دریافت تسهیلات به مبلغ 362 ميليارد تومان ديگر به بانک‌ها معرفي کرده‌ایم.

چنگلوايي افزود: بانك كشاورزي در پرداخت تسهيلات به كشاورزان خوب عمل مي‌كند و بانك سپه و پست بانك نيز مقداري از تسهيلات را پرداخت كرده، در حالی که بانك‌های ديگر تاكنون در اين زمینه اقدامي نكرده‌اند.

وي بيان‌كرد: ‌بخش كشاورزي با توجه به تنوع و ويژگي‌هاي منحصر، نياز به تسهيلات فراواني دارد كه بايد بانك در اين زمينه همراهي و همكاري بيشتر داشته باشند.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان ‌از بانك‌ها خواست علت عدم اعطای تسهیلات به تا طرح‌هايي كه به آن‌ها معرفي مي‌شود را بیان کنند.

در ادامه اين جلسه روانبخش، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در بخش صنعت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي و اعتبارات داخلي بانك‌ها در خصوص پرداخت تسهيلات عملكرد مطلوبي نمي‌بينيم. ‌اگر قرار باشد صنعت استان به جايگاه خود برسد به تسهيلات فراوان به ويژه براي تقويت بخش خصوصي نياز دارد.

وي افزود: زمان پرداخت تسهيلات در بخش صنعت خيلي مهم است اما متاسفانه اكنون شرايط طوري شده كه علاوه بر بالابودن سود تسهيلات، روند پرداخت نيز طولاني است و اين امر ضرر و زيان سنگینی به بخش صنعت وارد مي‌كند.

روانبخش ادامه‌داد: در حال حاضر سود تسهيلات صندوق توسعه ملي 19 درصد و 21 و سود تسهيلات داخلي بيش از 24 درصد است.

وی يادآورشد: نسبت پرداخت تسهيلات به بخش صنعت در خوزستان كمتر از كل استان‌هاي كشور است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار