تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۵۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین‌بار صورت گرفت
ثبت رکورد بارگیری مواد نفتی سنگین در بندر امام
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: برای نخستین‌بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، مواد نفتی سنگین به میزان 15 هزار و 175 تن در کمتر از 17 ساعت بر روی یک فروند کشتی خارجی بارگیری شد.

ابوطالب گرایلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بارگیری محموله‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی از تجهیزات مدرن و پیشرفته بهره‌گیری می‌شود.

وی افزود: با استفاده از همین رویه و در جریان بارگیری محموله مازوت (نفت کوره) بر روی یک فروند کشتی خارجی که با استفاده از بازوی بارگیری و به صورت حمل از مخازن انجام شد، تمام این محموله در مدت زمانی کمتر از 17 ساعت بارگیری شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین میانگین سرعت بارگیری این محموله را 911 تن در ساعت عنوان کرد و گفت: کسب این نرم بارگیری در طول عملیات بارگیری انواع محموله‌های نفتی در این مجتمع بندری بی‌سابقه بوده است.

گرایلو، کسب این موفقیت را حاصل برنامه‌ریزی عملیاتی منسجم و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و نیروهای انسانی مجرب برشمرد و تصریح کرد: با آغاز فعالیت پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، علاوه بر جلب مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی، زمینه ارتقای شاخص‌های عملیاتی در این مجتمع بندری نیز فراهم شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار