تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه قهرمانی ورزش خوزستان مجددا فعال شد
پایگاه قهرمانی ورزش خوزستان امروز با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، پس از سال‌ها تعطیلی مجددا بازگشایی شد.

این پایگاه امروز (چهارشنبه) با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان‏، مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاونان وی و جمعی از مسوولان ورزشی استان، مجددا راه‌اندازی شد.

زیربنای این پایگاه 380 مترمربع است و برای خرید تجهیزات ورزشی، بازسازی و زیباسازی آن، 600 میلیون تومان هزینه شده است.

پایگاه قهرمانی ورزش خوزستان در مجموعه ورزشی تختی اهواز واقع شده است.

* پایگاه قهرمانی ورزش خوزستان باید مجهزتر شود

مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در آیین افتتاحیه پایگاه قهرمانی خوزستان در اهواز، گفت: می‌طلبد چنین پایگاه‌هایی در شهرستان‌های استان خوزستان که ظرفیت ورزش قهرمانی را دارند، ایجاد شود.

ایرج رحمانی در حاشیه آیین افتتاحیه پایگاه قهرمانی خوزستان اظهارکرد: بحث این پایگاه قهرمانی از سال‌های قبل نیز وجود داشت ولی متاسفانه شاید آن‌طور که باید از این فضا استفاده می‌شد، نشد و یکسری مشکلات ایجاد شد.

وی ادامه‌داد: ولی واقعیت این است که به نظرم این پایگاه نیز هنوز در شان استان خوزستان نیست، چرا که باتوجه به پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار بالا و قهرمانان بسیار ارزشمند خوزستان، می‌طلبد پایگاه بسیار کامل و مجهزتر داشته باشد. این پایگاه باید حداقل در شهرستان‌هایی مانند دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و شهرستان‌های دیگر که ظرفیت ورزش قهرمانی را دارند هم ایجاد شود.
 
مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: باتوجه به دستورالعملی که وزارت‌خانه در زمینه پایگاه‌های قهرمانی دارد، قرار است که ابتدا مراکز استان‌ها را مجهز کنیم. به هرحال باتوجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که خوزستان دارد، می‌طلبد تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر در تمام استان‌ها یک پایگاه قهرمانی در مرکز استان‌ها داریم و به ندرت نیز شاید برخی استان‌ها، دو پایگاه قهرمانی داشته باشند. امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌ای که حوزه ورزش قهرمانی وزارت خانه دارد، پایگاه‌ها مجهز شوند.

رحمانی بیان‌کرد: پایگاه‌های قهرمانی بیشتر به عنوان پایگاه‌های استعدادیابی هستند و امیدواریم که از این ظرفیت استفاده شود و شاهد باشیم که حداقل در شهرستان‌هایی که دارای استعداد قهرمانی هستند، بتوانیم چنین پایگاه‌هایی را ایجاد کنیم.

* ایجاد پایگاه‌های قهرمانی در شهرستان‌های بزرگ استان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در آیین افتتاحیه پایگاه ورزش قهرمانی استان در اهواز، گفت: در برنامه‌های‌مان مدنظر داریم که در حد توان و بهبود وضعیت مالی‌مان، این چنین پایگاه‌هایی را در شهرستان‌های بزرگ استان نیز راه‌اندازی کنیم.

فرامرز کیانی‌زاده در حاشیه آیین افتتاحیه پایگاه قهرمانی استان اظهارکرد: این پایگاه را قبلا داشتیم ولی نزدیک به هشت سال بود که تعطیل شده بود و طی این سال‌ها از آن به عنوان انبار استفاده می‌شد.

وی افزود: باتوجه به شروع مدیریتم، سوابق قبلی پایگاه را داشتم و باتوجه به ضرورتی که احساس می‌شد، پیگیر راه‌اندازی مجدد این پایگاه شدم تا این پایگاه را تکمیل و افتتاح کنیم. در این راستا یکسری وسایل جدید برای این پایگاه خریداری کردیم و کاملا بازسازی شد و امروز هم به دست آقای رحمانی افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: 8، 9 سال پیش که این پایگاه در استان فعال شد، در دوره‌ای سه چهار ساله که پایگاه فعالیت داشت، نوجوانان و جوانانی را از آن زمان داریم که اکنون قهرمانان جهان و المپیک شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نواب نصیرشلال اشاره کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار