تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۵۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
برنامه ششم توسعه هدفمند ارائه می‌شود
معاون استاندار خوزستان گفت: برنامه ششم توسعه به صورت هدفمند و بر مبنای مراکز اصلی توسعه ارائه می‌شود.

جلسه شورای اداری آبادان با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان و مسئولان اداری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان تشکیل شد.

امید حاجتی در این جلسه اظهار کرد: سال آینده آخرین سال از برنامه پنجم توسعه است و بودجه‌ای که امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود آخرین بودجه در راستای تحقق اهداف این برنامه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه امسال فرآیند تدوین بودجه برنامه ششم توسعه آغاز شد، افزود: به این ترتیب سال 95 اولین سال بودجه برنامه ششم توسعه خواهد بود.

حاجتی رویرکرد برنامه ششم توسعه را رویکرد هسته محور عنوان کرد و گفت: در این برنامه ریزی هسته‌های توسعه در کشور پیش بینی می‌شود و این هسته‌ها محور توسعه هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون رویکرد برنامه توسعه جامع بوده است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم به جای آنکه به صورت جامع به تمامی موضوعات و موارد در سطح کشور بپردازیم به مقوله‌هایی که در آن‌ها از مزیت نسبی برخورداریم پرداخته شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه به تدوین دو برنامه برای استان خوزستان اشاره کرد و گفت: یکی برنامه آمایش استان است که مراحل آن طی شده و هم اکنون در مرحله سیاست گذاری است.

حاجتی برنامه دوم را ترسیم تصویر دراز مدتی از نحوه توزیع و فعالیت پراکندگی فعالیت جمعیت با توجه به توان اکونولوژیکی استان خوزستان اعلام کرد و گفت: این طرح نیز در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به تدوین بسته‌های اجرایی در سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: اولویت شهر، شهرستان و مناطق روستایی در اجرای این بسته‌ها در نظر گرفته شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار