تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۵۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد
تحمیل خسارت 300 میلیون تومانی اداره برق به شهرداری آبادان
شهردار آبادان از تحمیل خسارت 300 میلیون تومانی اداره برق به این شهرداری خبر داد.

محمودرضا شیرازی ظهر امروز در جلسه بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات شبکه برق در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: انجام حفاری‌های وسیع پیمانکاران اداره برق در سطح شهر و عدم جمع‌آوری نخاله‌های ناشی از کندوکاری‌ها و ترمیم نشدن جای قرار گرفتن پایه‌های برق جدید سبب تحمیل این خسارت شده است.

وی افزود: به طور قطع موضوع جمع‌آوری نخاله‌ها و ترمیم نوارها و مکان‌های حفاری شده در شرح وظایف پیمانکاران آمده که متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به انجام کامل وظایف و تعهدات توسط پیمانکاران، باید یک دستگاه دیگر سختی رفع مشکلات را به دوش بکشد.

شهردار آبادان با اشاره به پایه‌های برق رها شده در شهر (کنار دیوار پیاده‌روها) عنوان کرد: تنها در یک مورد 257 پایه برق فرسوده در جنب اداره برق در کوی نیرو وجود دارد که سبب گلایه‌مندی مردم آن منطقه شده است.

شیرازی تصریح کرد: وجود پایه‌های برق رها شده در مناطقی همچون ذوالفقاری، سده، جمشیدآباد، شطیط و سلیچ‌ها سبب تجمع حیوانات موذی شده است.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان با اشاره به اینکه وجود این پایه‌های برق مردم را در هنگام تردد دچار مشکل کرده است، یادآور شد: باید هر چه سریع‌تر در زمینه برداشت این پایه‌های برق برنامه‌ریزی و اقدام شود که به نظر می‌رسد انجام مزایده بهترین راه خارج کردن این پایه‌های فرسوده از مناطق یاد شده باشد.

وی گفت: کارکنان اداره برق برای جلوگیری از آسیب‌رسانی درختان به کابل‌ها و شبکه برق به‌ویژه در زمان وزش باد و طوفان اقدام به هرس درختان و رها کردن شاخه و برگ‌ها در کنار بلوارها می‌کنند.

شیرازی افزود: بروز این مسئله برای رانندگان و شهروندانی که قصد عبور از بلوار را دارند مشکل‌ساز شده ضمن آنکه ما را نیز به دردسر می‌اندازد چرا که نیروهای شهرداری به جای نظافت عمومی باید برای جمع‌آوری این شاخه و برگ‌های هرس شده بسیج شوند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شهرداری 170 میلیون تومان بابت جمع‌آوری درختان هرس شده توسط کارکنان اداره برق هزینه کرده که باید جبران شود.

شهردار آبادان از کم‌ارتفاع بودن کابل‌ها و ترانس‌ها در برخی از کوچه پس کوچه‌های واقع در خیابان‌های امیری، امام، ذوالفقاری و سده ابراز گلایه کرد و تصریح کرد: خودروهای آتش‌نشانی امکان جابه‌جایی در این کوچه‌ها را ندارند و این مسئله به صورت یک چالش، پیش‌روی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی قرار دارد.

شیرازی با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه تعرض خیابان سیکلین یادآور شد: مسئولان اداره برق هزینه جابه‌جایی پایه‌های برق در این منطقه را 400 میلیون تومان عنوان کرده که امید می‌رود تا در تعاملی خوب و منطقی، کار جابه‌جایی پایه‌های برق انجام شود.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان در پایان از رنگ‌آمیزی پایه‌های برق به عنوان نمونه‌ای از تعامل خوب میان شهرداری و اداره برق نام برد.

* ضرورت اصلاح شبکه برق به ویژه در مناطق حاشیه‌ای آبادان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت اصلاح شبکه برق به ویژه در مناطق حاشیه‌ای آبادان تأکید کرد.

حمید حنظل عیدانی در جلسه بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات شبکه برق اظهار کرد: شبکه برق در این مناطق اکثرا قدیمی است و کابل‌ها به صورت خودنگهدار درنیامده و وجود چنین وضعیتی علاوه بر به سرقت بردن کابل‌های برق، ناپایداری برق را نیز موجب می‌شود.

وی از سلیچ غربی و شرقی، فیه و لاله‌ها به عنوان مناطق مشکل‌دار در بحث شبکه برق خواند و خواستار رسیدگی و رفع مشکلات این مناطق شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: تلاش‌های خوبی در زمینه برق در شهر انجام شده و کارهای جهادی و تعامل خوب مسئولان برق آبادان با دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر قابل تقدیر است.

حنظل عیدانی ابراز امیدواری کرد: این جلسات همگرایی برای رفع مشکلات شهری که سبب بروز برخی نارضایتی‌ها در میان مردم شده، برگزار شود.

وی با بیان اینکه آبادان مورد توجه همگان در سطح ملی و بین‌المللی است، عنوان کرد: شهر پرآوازه‌ای همچون آبادان باید کمتر دچار مشکلات تاسیساتی باشد و باید مشکلات و موانع رفع شوند تا بتوانیم بر روی سطوح دیگر کار و فعالیت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به اینکه فضای آبادان فضای کسب و کار است، تصریح کرد: دیدگاه رئیس شورای عالی مناطق آزاد، تجاری و ویژه کشور آن است که برای ثبات اقتصادی و سیاسی در شهرهای مرزی باید جمعیت آنها افزایش بیشتری یابد و به طور قطع افزایش جمعیت نیاز به ارائه خدمات بیشتر و بهتر دارد.

حنظل عیدانی یادآور شد: در زمان حاضر منطقه آزاد اروند از این تعداد جمعیت برخوردار است و باید دامنه ارائه خدمات به شهروندان را با افق دید وسیع‌تری بنگریم.

وی از وجود پایه‌های برق مزاحم و قدیمی در نقاط مختلف شهری همچون امیری، احمدآباد و جمشید آباد ابراز گلایه کرد و گفت: وجود این پایه‌های برق در کوچه‌های کم عرض شهر مشکل‌ساز شده و در بسیاری از کوچه‌ها پایه‌های برق عملا در وسط کوچه قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه در برخی نقاط که قصد تعریض خیابان‌ها را داریم وجود این پایه‌ها مانع از انجام کار می‌شود، با تاکید بر تقویت شبکه برق به ویژه در مناطق حاشیه‌ای، اظهار کرد: در شهر نخستین‌ها آبادان، باید سامانه برق‌رسانی همچون منازل شرکتی زیرزمینی شود تا مشکلات پیرامونی این مسئله از بین برود.

حنظل عیدانی بیان کرد: وجود کابل‌های هوایی برق زیبایی منظر شهری را از بین برده و این موضوع بارها از طریق مردم اعلام شده و شهروندان خواهان بهبود این وضعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی از پایه‌های برق در پیاده‌روها مشکلاتی را برای شهروندان در هنگام تردد ایجاد کرده است، یادآور شد: آن دسته از شهروندانی که اسناد عادی دارند و امکان دریافت کنتور برق را ندارند، باید برای آن راهکاری مناسب ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان متذکر شد: برخی از انبوه‌سازان برای دریافت کنتور دچار مشکل هستند و وجود برخی الزامات از سوی سازمان برق آنان را به دردسر انداخته که باید این امر پیگیری و تسهیل شود.

حنظل عیدانی با بیان اینکه در سال 92، 2 هزار و 500 پایه بتنی برق توسط پیمانکاران آسیب‌دیده، که شهرداری مجبور به ترمیم آنها شده است، افزود: رقم آسیب‌رسانی به پایه‌های بتنی برق در سال جاری به 350 عدد رسیده که به طور قطع تا پایان امسال این رقم افزایش می‌یابد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار