تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تازه‌ترین آمار قربانیان ابولا
تعداد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس مرگبار ابولا به پنج هزار و 459 نفر از مجموع 35 هزار و 115 مورد ابتلا به ویروس رسید.

به گزارش فرانس 24، سازمان بهداشت جهانی روز جمعه با انتشار این آمار افزود: با این حال، این ارقام منعکس کننده کامل واقعیت نیست.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه آمار مرگ و میر ناشی از ابولا را پنج هزار و 420 نفر تا 18 نوامبر (27 آبان ماه) اعلام کرده بود.

ابولا از دسامبر 2013 (آذرماه 92) در گینه آغاز شد و تا 27 آبان سال جاری در این کشور یک هزار و 214 کشته از مجموع 2 هزار و 47 ابتلا بر جای گذاشت.

در لیبریا تعداد کشته ها 2 هزار و 963 تن از مجموع هفت هزار و 82 مورد ابتلا به ویروس بوده است.

در سیرالئون نیز بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، یک هزار و 267 نفر تلف شده اند و تعداد کل مبتلایان در این کشور 6 هزار و 190 نفر بوده است.

در کشور مالی، این سازمان از 6 مورد مرگ خبر داده است.

از نیجریه و سنگال طی بازه ای زمانی 52 روزه تغییری در نتایج مرگ های ناشی از این ویروس گزارش نشده است. در نیجریه 20 مورد ابتلا گزارش شده بود که هشت نفر از آنان کشته شدند و در سنگال تنها یک دانشجوی گینه ای مبتلا بود که درمان شد.

در میان کادر بیمارستانی اما وضعیت بسیار وخیم تر بود به گونه ای که از 588 نفر مبتلا به ویروس ابولا، 337 تن کشته شدند.

در آمریکا نیز تنها یک مورد مرگ آمریکایی لیبریایی تبار از مجموع چهار مبتلا گزارش شد. در همین حال یک پزشک سیرالئونی که در کشورش مبتلا به ویروس شد به آمریکا منتقل شد اما در آنجا درگذشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار